Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '09

 
Kategori
Psikoloji
 

Fark edilmek

Fark edilmek
 

Fark edilmek; var olduğunu ispat etmenin bir yoludur. İnsan, başka insanların varlığını görmek istedikleri kadar kendilerinin de görünmesini ister. Bu doğal bir ihtiyaçtır. Kadınlar saçlarında yapılan bir değişikliği fark etmeyen eşlerine çok kırılırlar. Çünkü fark etmeyerek aslında kadının varlığını ve yaptıklarını yok saymıştır.

Çağımızın bireyselleşmeye dayalı yaşam şeklinde insanların en temel ihtiyaçlarından birisi fark edilmek Kalabalıklar arasında ben de buradayım, farklıyım, benim kendime ait düşüncelerim ve yaşantım var demenin bir işaretidir fark edilmek isteği.

Oysa günümüzde her şey insanı tek tip olmaya yönlendiriyor. Belirli markalar ve moda olan kıyafetler, moda saç renkleri ve modelleri, moda imajlar arkasında insanların özgünlükleri kayboluyor. Bu özgünlük yerine şunu giyersen şöyle olursun veya bunu yaparsan böyle biri olarak algılanırsın diye şablon kişilikler ve imajlar yerleştirilmeye çalışılıyor.

Fark edilme isteği fark etmek ile başlıyor. Önce insan kendisinin farkına varıyor, daha sonra çevresinin ve dünyanın. O zaman; ben farklı bir bireyim diye düşünmeye başlayıp, kendi farkını göstermeye çalışıyor. Her şey çift yönlü işliyor. Fark ettikten sonra fark edilmeyi arzuluyor insan.

Fark edilmek için herkesin değişik bir yöntemi var. Bazıları bulundukları ortamda fazla gürültü yaparak, bazıları ise çok sessiz kalarak farkedilmeyi tercih eder. Bazıları kılık kıyafeti ile “ben farklı birisiyim” diye ifade etmeye çalışır kendini. Bazıları ise yaptıkları iş ile fark edilmeyi ister.

Bazı saldırgan kişilerin, sadece varlıkları onaylansın, fark edilsin diye sağa sola saldırdıklarını düşünüyorum. Çocuklarda daha çok gözlemlenir bu durum. Bir süre ilgilenilmeyince, ya ağlamaya ya da yaramazlık yapmaya başlar. Varlığını bir şekilde göstermek ve hissettirmek istiyordur.

Bir insanı yok saymak, o insana yapılabilecek en büyük kötülüklerden birisidir. Senin varlığını görmüyorum, hissetmiyorum demenin bir şeklidir fark etmemek.

O nedenle insanın en çok canını acıtan şeylerden birisi de fark edilmemektir.

 
Toplam blog
: 117
: 2437
Kayıt tarihi
: 07.02.09
 
 

1970 Tokat doğumluyum. İstanbul Tıp Fakültesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Tıbbi Laboratuvar bölümü mez..