Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Haziran '19

 
Kategori
Felsefe
Okunma Sayısı
29
 

Fark Varsa İkisine de İnanma

Yeni bir şey olması dışında bir konudaki düşünceler birbirinin yüzde yüz zıddı olamaz, olursa zaten yeni bir şey olur.

Biri zararlı diyor diğeri zararsız, arada bu kadar fark varsa ikisine de inanma.

Zararı var ama sanıldığı kadar değil, zarar sanılan aslında zarar değil, zararı var ama giderilebilir gibi yaklaşımlar olmalı.

Aynı konudaki düşünceler birbirinden siyah-beyaz farkı gibi ayrılamaz. Ha böyle olduğu iddia olunabilir iki ayrı düşünce ortaya konabilir. Bu takdirde bu düşüncelerin ikisine de inanmamak gerekir çünkü aynı konudaki her düşüncenin kabul edilen yanı kadar ret, reddedilen yanı kadar kabul edilme şansı vardır; siyah-beyaz böyle değil.

Haber verme ve durum bildirmede zıtlıklar olabilir; “Buradan geçti”, “Hayır, geçmedi”

Niye bir düşünce diğerinden bu kadar uzaklaşsın ki…Siyahsa beyaz demez herhalde; yanılsan gri falan görürsün en fazla.

Doğruyla yanlışın arasındaki mesafe büyüktür ama doğru ile doğru olduğu iddia edilenlerin mesafesi fazla değildir. Bardak camdan yapılmıştır; cama yakın şeyler olabilir ama ilgisiz bir şeyden mesela pekmezden olmaz. Her şeyden bardak olur da cam bardağı kastediyoruz.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Okurken beni gülümsettiniz ilahi Kerim Korkut arkadaşım. Konu güzel, yaklaşım iyi; her zamanki gibi farklılığınızı hissettiriyorsunuz. Tebrikler, selamlar.

Dr Atanur Yıldız 
 18.06.2019 13:54
Cevap :
TEŞEKKÜR EDİYORUM BU GÜZEL YORUMUNUZ İÇİN...  20.06.2019 11:27
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 5491
Toplam yorum
: 14060
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 650
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster