Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ağustos '13

 
Kategori
Siyaset
 

Farkı fiyatı

Farkı fiyatı
 

- Aaa! Jale’cim, sen de mi bu ürünü kullanıyorsun ?

Ne tesadüf ki o gün, iki arkadaş da beyaz gömlek giyip alışverişe çıkmıştır. Jale hemen arkadaşının koluna kendi kolunu yaklaştırır ve sorar :

- Fark görebiliyor musun ?

- Cık!

- O zaman neden daha fazla ödüyorsun?

- Farkı fiyatı!...

İkisi de aynı kalitede ama birinin fiyatı daha düşük. Siz hangisini alırdınız? Kalite yıllar geçtikçe kendini gösterir. Bir bakışta anlaşılmaz. İnanın bana. Eşyanın kalitesi de insanın kalitesi de zamanla anlaşılır. İnsanoğlu her türlü kararı gözü ile alır. Her zaman gördüğüne inanır. Kurcalamayı pek sevmez ve üstünde fazlaca düşünüp kafa yormayı hiç istemez. Gözüne güzel geldiyse tamamdır. Koy sepete!

Malum Kadın Kolları koli dağıtıyor. Kolinin üstündeki listeye göz atıyor vatandaş. Liste kabarık. Üstelik bir de bedava. Bundan iyisi Şam’da kayısı. Seçim günü geliyor. Vatandaş pusulaya göz atıyor, bakıyor logosu bile diğerlerinden gösterişli. Bedava mal baldan tatlıdır, yediğim makarnanın tadı da hala damağımda. Basıyorum, basıyorum, basıyorum… Bastım gitti ! Ne kadar ekmek, o kadar oy! Oyy! ki Oyyy! …

Slogan şu : ‘ Fark göremiyorum. Ya sen ?’

2002’nin zannımca en yaslı günüydü kasımın üçü. Yeniye meraklı ve ilgili olanlar ve ayrıca gözümüze hitap eden her şeye meyilli olanlarımız sandıkta kararını verdi. On beş aylık bir parti, hayrete şayan bir biçimde iktidara geldi. Maalesef gitmek de bilmiyor. Diğerleriyle aynı kalitede ama ekonomik değil. Bedava, bedava!

10 senedir satıyoruz, satıyoruz, satıyoruz, bitmedi. Ne bereketli, bitmez toprağımız varmış anlamadım gitti. Satmaya devam ediyor muyuz?

Fark göremiyorum(!) Ya siz?

İşçi daima fakir, zengin daima zengin. Para parayı çeker, fakir belayı …İşçiyi sömürmeye devam ediyor muyuz ?

Fark göremiyorum(!) Ya siz?

Allah’ım kör et beni,

Allah’ım kör et beni.

Aksın gözüm nuru aksın,

Bundan sonra

Seçimlere kadar kör baksın…

Örnekleri çoğaltıp içimizi karartmayalım, zira karartma günleri ve geceleri yaşamaktayız şu sıra. Geçen on yıl bana bir asır gibi geldi. Vuslat yaklaştıkça sabrınız kalmazmış ya! Şu sıralar aynen öyleyim, öyleyiz. Benim gibi niceleriniz de aynı duygularda, hissedebiliyorum. Bir deterjan firmasının zekâ fışkıran, anlamlı (!) bir reklamına rağbet eden vatandaşlar gibi, farkınız fiyatınız olmasın.

Tamam! Kestik !

Çekim bitti…

Melike Çelik

 
Toplam blog
: 78
: 290
Kayıt tarihi
: 02.07.11
 
 

1980 yılının buhranlı Ankara' sında gözlerimi dünyaya açmışım. Babamın işi nedeniyle çocukluk yılla..