Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Haziran '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Farkında olmak

Farkında olmak
 

Hayatımız doğumumuzla başladı. Evet bu bizim dışımızda gelişen bir olaydı. Büyümeye başladık, hep bizlere neleri yapmamız-yapmamız gerektiği, neyi seçip-seçmemiz gerektiği, ne giymemiz, nasıl davranmamız, ne yiyip içmemiz gerektiği ve hangi okulda okuyup hangi mesleği edinmemiz gerektiği empoze edildi.

Bu hayat bizimdi oysa; biz bu hayatın neresindeydik. Bizler başkalarının istediklerini yaparken kendi isteklerimizi hep bir kenara attık. Bize sundukları hayatı yaşarken; kendi istediğimiz hayatı es geçtik. Ve zaman içerisinde baktık ki mutsusuz. Neden ama diye sormaya başladık; mesleğimiz var, ailemiz var, kimseye muhtaç olmadan hayatımızı idame ettiriyoruz. Evet neden mutsusuz o zaman. Gidip yeni çıkan birşeyler alalım, kuaföre gidip saçımızı değiştirelim, arabamızı yenileyelim. Olmuyor ama. Yine mutsuzluğumuz devam ediyor.

Aslında neyi atladık biliyormusunuz? Biz, bize diretilen hayatları yaşıyoruz. Hiç kimse sormuyor bize; hangi okula gitmek istiyorsun, kimse araştırmıyor neye kabiliyeti var benim çocuğumun. Ben mühendis olmak istemiştim yada doktor v.s. ben olamadım okuyamadım çocuğum olacak inşallah deniyor. Peki çocuk ne istiyor. Hevesi kursağında kalmıyor mu o çocuğun, gencin. İstemediği bir mesleği seçiyor ve işte burada mutsuzluk başlıyor.

"Sürüden ayrılanı kurt kapar" diye bir çok yapmak istediğini yapmıyor. Çünkü o zaman asi olmakla, aykırı kişilik olmakla suçlanacak. Oysaki sürüden ayrılıp, hedeflerini belirleyip ilerlediğinde; kendinin farkına vardığında, Farkındalığı keşfettiğinde mutlu olacak.

Herkes bireydir ve her birey birbirinden farklıdır. Her bireyin gerçek mutluluğu yakalayabilmesi içinde; istediği şeylerle uğraşması gerekmektedir.

Ben de bir anneyim. Oğlum var. Neyi denemek istiyorsa hayır demiyorum çünkü ömründe mutsuz olmasını istemiyorum. Çünkü ben zorunlu olarak Muhasebe mesleğini seçtim oysaki istediğim psikiyatr idi. Ancak İstanbul dışında bir okula gitmeme izin verilmediği için muhasebe okudum. 

Fakat insanın isteklerini yapmasının ne yaşı ne de zamanı vardır. Her yaşta azim ettikten sonra istediklerine ulaşıyor. 

Çok değerli bir dostumun sayesinde Koçluk Programından sertifikamı aldım ve Yaşam Koçluğuna başladım. Kendisine çok teşekkür ederim. 

Yazma aşkım ortaokuldan beri vardı. Kendi kendime yazıyordum. Bana bu imkanı veren ve Milliyet Bloğa kabul eden yetkililerede çok teşekkür ediyorum.

Kısaca Hayat Farkında olmamızla başlar ve mutluluk daimi mutlulukta bununla beraber gelir.

 

 
Toplam blog
: 23
: 104
Kayıt tarihi
: 26.02.16
 
 

   02/08/1973 Füssen / Almanya'da doğmuşum. Yaklaşık 30 seneye yakın çeşitli firmalarda muhasebec..