Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '17

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Farkındalık Merkezi Ders Kitaplarına Girdi

Farkındalık Merkezi Ders Kitaplarına Girdi
 

Salih Arıkan


İzmir Büyükşehir Belediyesi engelli farkında lığı Merkezi yapmıştı bizde bu Avrupa Ülkelerinde sadece Macaristanda bulunan bu uygulamayı eleştirmiştik. Niçin eleştirdik ve bu eleştiriye devam ediyoruz.

Biz toplumda engelli farkındalığının birlikte yaşama kültürünü arttırmakla olacağına inanıyoruz. Karanlık odalara labirentlere girerek bizi anlayamazsınız.

Milli Eğitim Bakanlığı Sosyal Bilgiler Dersi Dördüncü Sınıf kitabında bu olayı örnek olarak göstermiş. Devam edin okullardan öğrencileri toplayın ziyaret edin bir faaliyet yapmış olursunuz. Ne güzel engelliyi tanıma ona sadece acıyan gözlerle bakmaya Tekirdağ’da serviste öğrenciyi unut. Aferin tebrik ediyorum kaçın engellilerden arabalarınızı yolun ortasına koyun. Masaları sandalyeleri kaldırımlara koyun. Evinize kiracı geldi mi kör benim evimi yakar diye vermeyin. Otobüste acaba engellik bana bulaşır mı diye yanına oturmayın. Otobüslerde sesli sistemi yapmak yerine engelli farkındalığı merkezi yapın. Faaliyet görünsün raporlarınız kabarsın. Karşıdan karşıya geçerken sesli sinyalizasyon sistemi de neymiş. farkındalık merkezini ziyaret edin. Engelli çalışan istemeyin engelli komşu istemeyin engelliyi sevmeyin zaten cinsiyetsizdir kedi yavrusu gibi sevin. Yardım maksadıyla görmeyen kadınlara sarılın eline beline yahu bumudur sizin engelli politikanız.

Gölge etmeyin başka ihsan istemeyiz yolda giderken dokunmayın çuval gibi kavramayın. Engelli farkındalığınız benim hayatımda neyi değiştirdi.

Ey milli eğitim okullarda engelliler adına kırtasiye pul sattırmaya devam ediyorsun. Hala okullarda körler adına zarf dağıtılıyor. Boş gelmesin diyen müdürlerinizin başka önemli işi yok mu okullardaki çocukları farkındalık merkezine gönderince çocuklar zarflara daha çok mu para koyacak bu mudur amacınız.

Farkındalık merkezinin ders kitaplarına girmesi Belediyemizi sevindirmiş beni de üzdü.

Salih Arıkan Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..