Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '17

 
Kategori
Eğitim
 

Farkındalık Seminerleri

Farkındalık Seminerleri
 

Salih Arıkan


Farkındalık Seminerleri. Aynı şeyleri yaşamak aynı şeyleri konuşmak bazen insanı yorar hatta sinirlerini’de bozar. Bir görmeyen olarak yolda yürürken hiç ihtiyacım olmadığı halde zorla yardım etme çabaları kolundan çekiştirme kendine göre sağa sola git diye yüksek sesle bağırmalar. Zorla sarı çizginin üzerine getirme çabaları arkadan itme çuval gibi kaldırmaya çalışma sıkça yaşadığımız olaylar, Bunu bastonundan tutma gibi tuhaf davranışlar izler. Kaldırımların masalar sandalyeler arabalar tarafından işgal edilmesi de işin tuzu biberi olur. Biz yinede doğru olduğuna inandıklarımızı ısrarla anlatmaya yazmaya çalışacağız. Belirli yaşın üzerindekileri ikna etmek temel ön yargılarını çekirdek inançlarını değiştirmek çok zor. Ama  yeni yetişen nesli kazanabiliriz yeni yetişen nesle kendimizi doğru anlatabilirsek bazı yanlış tutumlar zamanla değişecektir. Bu amaçla bu senede Okullar Yurtlar Dernekler tüm ve Kurum ve Kuruluşlarda Farkındalık Seminerleri vermek istiyoruz. Toplum engelliyi yeterince tanımıyor ve tanımak içinde bir gayreti yok. İnsanların çoğu hep karşı tarafın hatalı olduğunu ve kendilerine niye bu yanlışların yapıldığını ve bu davranışı asla hak etmediklerini düşünürler.Karşısındakini genellikle anlamaya çalışmazlar. Dün bir gençle aramızda şöyle bir diyalog geçti. Birisi bana dokununca yanındaki dokunma o çok sinirlidir dedi. Ben de insanların bedenine izinsiz dokunulmaması gerektiğini söyledim. Hemen damga hazır o çok sinirlidir be kardeşim sen yoldan geçen hiç tanımadığın birine nereye gidiyorsun diye soruyor musun? Sen yoldan geçen bir kişinin bedenine rastgele dokunuyor musun? Yolda yürüyorum bedenimde bir el ne yapıyorsun diyorum yardım ediyorum. Sadece dokunuyor dokunarak yardım ettiğini sanan kişiye ne denir  hele birde görmeyen bayanlara da bunların yapıldığını düşünün ben bu dokunma işini kafaya taktım acaba bize izinsiz dokunanlar ile ilgili bir bilimsel araştırmamı yapılsa belki de ben abartıyorumdur. Bu sene gönüllü olan Kurumlarla Seminerler yaparak belki yeni yetişen gençliğe bir şeyler anlatabiliriz. Sevgi ve Muhabbetle.

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..