Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '19

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Farkındalık Seminerleri

Türkiye beyazay derneği İzmir şubesi olarak yıllardır farkındalık seminerleri yapıyoruz. Amacımız nedir öncelikle toplum engelliyi tanımıyor. Nasıl davranacağını bilmiyor. Çoğu zaman iyilik olsun diye yapılan işler daha çok işleri çıkmaza sokuyor zarar veriyor.

Bir lokantaya gittik. Görme engellisiniz size sormadan ayranınız açılıyor. Siz de şunu bir çalkalayayım diyorsunuz ve olanlar oluyor  iyi niyetle yapılan hatalar yazımızda bu tür durumları anlatıyoruz. Tekerlekli sandalyeyi ittirme görmeyenin bastonundan tutma görmeyene kendinize göre sağa git sola git gibi ifade. Yolda yürüyen görmeyenlere yardım ister misiniz diye sormaları gerektiğini anlatıyoruz. Bazen yardım gerektiğinde yardım alamıyoruz gerekmediğinde de zorla yardım etme gayretleri ve gereksiz  tartışmalar özelikle engelliler  açısından çok yıpratıcı oluyor.

Bir de işin farklı yönleri var. Önleyici tedbirler dediğimiz unsurlar. Özellikle şeker hastalığı ve dikkat edilmediğinde bizi bekleyen tehlikeler. Özellikle gençler yarın çocuk sahibi olacak bir şeyler yolunda gitmediğinde uzman desteği gerekir diye anlatıyoruz. Engellilerin aciz değil farklı olduğunu bir cezanın sonucu olmadığını dilimiz döndükçe anlatıyoruz. Tabi gurup dinamiklerine göre değişiyor. Somut işlemler dönemindeki çocuklara farklı ve ileri yaştakilere daha farklı formatlarda anlatıyoruz.  Özellikle dokuz Eylül gençlik derneğiyle birlikte yaptığımız seminerleri  yutup kanalımızdan izleyebilirsiniz. Çünkü onlarla yaptığımız seminerlerde hizmette sınır yoktu. Geldiler arabayla götürüp getirdiler ve resim video  tüm ekipmanlar tamamdı. Bu sene de talep olursa  okullar yurtlar dernekler ve tüm kurum ve kuruluşlarda farkındalık seminerleri verebiliriz.

Engellilik alanı geniş bir alan biz bildiklerimizi hissettiklerimizi okuduklarımızı anlatıyoruz. Bu alan zor ama gerekli çabayı gösterdiğinizde sizi zenginleştiren ve dünyaya bakışınızı değiştiren bir alandı. Ben okumalarda daha çok kendim istifade ettim. Her gün yeni şeyler öğreniyorum. Kendimi bu alanda emekleme aşamasında görüyorum.

Aslında farkındalık seminerlerine valilikler kaymakamlıklar belediyeler. Herkes el atsa toplumsal değişim hızlanır. İkinci aşamaya geçeriz. İkinci aşama birlikte yaşama kültürünü artırmak. Yani engelliler için ayrı faaliyetler değil de birlikte bir şeyler yapmak. Seminerlerde ne yapabilirizi de konuşuyoruz. Bizde kitap seslendirme kitap tarama. Çocuksa engelli bir arkadaş edinme. Kardeş aileler okullar dernekler diye çemberi genişletebiliriz. Bu toplumda birlikte yaşıyorsak ortak dil oluşturmamız gerekiyor. Bir kopukluk var. Ve biz merkezi ve yerel yönetimler ve tüm gönüllü kuruluşlarla kopmaz sarsılmaz bir bağa dönüştürmek istiyoruz.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..