Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '19

 
Kategori
Eğitim
 

Farkındalık Yürüyüşü Hakkında

 Bu gün Basında engellilerle hayvan severler derneği yararına bir koşu yapıldığı haberini okudum. Geçen yıld a bir Vakıf böyle bir girişimde bulunmuştu. Omurilik felçliler derneği ve hayvan severler için koşulmuş. Detayına fazla girmek istemem. Bu koşuda engelliler engelsizler koşmuş hatta bazıları da hayvanlarıyla birlikte koşmuş. Bana bu etkinlik çok şık bir etkinlik gelmedi.

Öncelikle yardım mantığına karşıyım. Yani bu yardım toplama işleri biraz istismar ediliyor. Herkes aynı değildir ama engelliye yardım dediğiniz zaman hemen bir duygusallık işin içine giriyor. Sonra da aman benim çocuklarımın başına gelmesin başımın gözümün sadakası olsun mantığı hâkim. Çok ta masum bir yaklaşım değil. Hâlbuki merkezi ve yerel yönetimlere görevlerini hatırlatarak baskı gurubu oluşturmak esas olmalıdır.

İkinci eleştirim hayvanlarla engellileri bir arada gösterme çabasını anlamaya çalışıyorum. Acaba şöyle mi düşünüyorlar. Hayvanlar ve engelliler aciz korumaya himayeye yardıma muhtaç dolayısıyla iki gurubu da himaye etmek gerekir. Evet, engelliler içinde bakıma yardıma muhtaç olanlar var. Ama bu görev devletin. Ağır aksak ta olsa bakım engelli maaşları ve farklı sosyal yardımlar devam ediyor. Sıkıntı var mı evet bazı ortez protez ilaçların alımında sıkıntılar var. Ama bunun yolu hayvan severler dernekleriyle birlikte yardım toplamak olmamalı. Devlete görevlerini hatırlatmak olmalı. Ben şık bulmadım hele İzmir’de bu etkinliğin olmasını hoş karşılamadım.

Fırsat eşitliği sağlanırsa gerekli eğitimler ve rehabilitasyonlar yapılırsa, engelliler toplumda çalışan ve üreten bireyler olur bizler ön yargıları azaltıcı faaliyet ve etkinlikler yapmalıyız. Aciz gösteren faaliyet ve etkinliklere Hayır.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..