Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '09

 
Kategori
Kitap
 

Farklı bir bakışla - Dilara

Farklı bir bakışla - Dilara
 

kitap kapağı


Geçen hafta ikici el kitaplar satan bir kitapçıya yolum düştü. Ona buna şuna bakarken kitapların birine takıldı gözüm. Kırmızı iri puntolarla yazılmış DİLARA adı bembeyaz tesettürlü gelin kızın üstüne. Elime aldım ve ilk sayfasını açtım kitabın. Bir babanın kızına notu vardı üstünde.


“ Bir ömür sadece ALLAH’A kul olman ve iki cihanda da saadete erişmen temennimle…


Baban

10.06.2006"

Hemen aldım ve zaman geçmeden başladım kitabı okumaya.


Daha önce hiç okumadığım tarzda bir roman olduğunu ilk sayfasında anladım. Genç ve güzel

bir kızın hikayesi anlatılmış romanda. Dinine oldukça düşkün ve hayatını dini kurallara göre devam ettiren bir genç.


3 kardeşler Selda, Ömer ve Dilara…


Selda günümüz gençlerini örnek teşkil etmiş romanda! Dini konulara ilgisiz ve bilgisiz, uçarı, sanata, müziğe, gösterişe düşkün.


Ömer ise kendi halinde erkek çocuk mantığıyla yetişmiş bir genç futbol büyük zevki…


Anne ve babaya gelince anne ailede çile çeken fakat baskın karakter kızını zengin kocaya vermek isteyen bir kadın tipi uyandırılıyor kitapta, baba ise kızının zengin bir gençle yapacağı evlilikten çıkar sağlayarak iş bulmak isteyen bir adam rolüne büründürülmüş.


Olay örgüsü Dilara’nın babasının patronu olan genç, yakışıklı, zengin biriyle evlendirilmesiyle başlıyor. Zengin aile ezan okunurken şarap içip müzik dinliyor… Onlar Dilara’nın türbanına tahammül edemezken Dilara onların dünya sevgilerine anlam veremiyor… Sonunda yollar ayrılıyor.


Açıkçasını söylemek gerekirse benim okuyacağım kitap beni yönlendirmemelidir. Doğruyu ve yanlışı ben sorgulamalıyımdır. Bu kitap bunun tam aksi bir şekilde kurgulanmış. Doğru olan kesin çizgilerle anlatılmış okuyuculara. Sürekli Kuranı Kerim ‘den alıntılar yapılmış. Yaşantısı Dilara’nın yaşantısına benzemeyen herkes ağır cümlelerle yargılanmış.


Ben elime aldığımı yarım bırakmaktan hiç hoşlanmasam da sonlandıramadım bu kitabı, söylenmekten yoruldum okurken.


Ama okuyanınız ve beğeneniz varsa tezimi çürütmenizi bekliyorum :) …


Kitaptan bir alıntı:


“…Yaşlı adam kafir gibi yaşamayı ideal edinmiş, kalpleri dünya sevgisiyle dolu, bâtıla dalmış, şeytanın kendilerini yoldan çıkardığı, sapıklığın karanlıklarında kalmış, Avrupa’nın izlediği delaleti baş tacı etmiş, ahlaksızlık kargaşalığında kimliği kaybolmuş, tutarsız gençlikten nefret ederdi.(…) Kuran’ın sesi sinmiş, göklerinde İslam yazılı bu ecdad yadşgarı topraklarda kim peydahlamıştı bu nesli?


Yurduna yabancı,

Tarihe düşman,

Dini gitmiş, imanı belli değil,

Şerefi yerlerde sürünen nesli… “

 
Toplam blog
: 58
: 1647
Kayıt tarihi
: 13.05.09
 
 

Marmara Üniversitesi Halkla İlişkiler bölümü öğrencisiyim. Okumak, yazmak ve hayata dair yorumlar ya..