Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '11

 
Kategori
Dostluk
 

Farklı bir insan olmak

Farklı bir insan olmak
 

Olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol.


Bir gün çok değer verdiğim bir arkadaşımla sohbet ediyorduk. Uzun zamandır onu görememenin verdiği hasretlik bir yana, onunla sohbet etmenin özlemi her bir kurduğumuz cümlede daha çok hissediliyordu. Yıllar sonra tekrar tesadüf eseri birbirimizi bulmamız bir yana, yaşamlarımızda değişen o kadar çok şey vardı ki, kısacası konuşulacak konu fazlasıyla birikmişti. İlerleyen saatlere rağmen aramızdaki tatlı sohbet bitmek bilmiyordu. Öyleki yeri gelince dlicesine güldüğümüz, yeri gelince sarılıp ağladığımız anlarımız oldu. Çok değerli bir dostu bulmak onu yaşamak başka bir güzellikti. Sohbet esnasında sürekli farklı şeylerden bahsettiğimiz için, bir ağlayıp bir gülüyorduk ama en çok değişimi gösteren bendim. O an bana "çok değişik bir insansın, aynı kareye hem ağlayıp hem gülmeyi sığdırabiliyorsun" demişti. Aslında aynı anda çok şeyi yapabilmek çok önemli bana göre. Arkadaşım bunu bana söylediğinde çok mutlu olmuştum. Bence farklılığı içinde hisseden insan, hep neşeli olabilen, yalnızlığı düşünmeyen, karşısındaki insanı her durumda güldürebilen ve düşündürebilen olmalıdır. Aslında bu farklılığı bende oluşturan şey yaptığım seyehatler ve tanıştığım insanların bana kattıkları ile olmuştur. En azından ben buna inanıyorum. Mesleğim gereği bir çok yeri geziyorum. Kendi ülkemin farklı illerini gezerek, her bir ildeki farklı kültürleri tanımak ve bunu size tanıtan insanlarımızın dost canlısı olması ise ayrı bir güzellik. Keşke daha fazla gezebilsem ve her bir anda yaşadığım güzel anıları sizinle paylaşabilsem. Suyuyla, havasıyla, toğrağıyla gezindiğim diyarlarımızın içinde beni hep meraklandıran ve hayrete düşüren o bölgenin insanları olmuştu. Onlarla paylaştığımız kısacık anlarda gülmek ve hüzünlenmek bir anda yaşanabilen günlük olağan şeyler gibi görünüyordu. Edindiğim tecrübeler iime öyle yerleşmiş ki, değerli arkadaşımın bunu farketmesi ve bana söylemesi beni gerçekten mutlu etmişti. 

Farklılığı yaratan içinizde var olan duygularınız ve sizin onu dışa yansıtma şeklinizdir. Aynı olan şeyleri tekrar etmek değil, biraz bir şeyler katarak anlamlı bir hale getirmektir. Ben çok kişi kazandım hayatımda edindiğim bu tecrübe ile. En güzel tarafı kazandığım her bir dostlukta, telefon rehberime yazdığım yeni bir isim ve bayramlarda mesaj atıp mutlu edebileceğim yeni bir insanı kazanıyor olmamdır. Düşünsenize, kapınızı çalacağınız insan sayısı ve bunların farklı yerlerde olması harika bir şey. Oysa bugünlerde size bayramda seyranda mesaj atmayan, aramayan kısa bir an bile olsa uğramayan monoton bir yaşam şekline uyum sağlamış kişiler çok etrafımızda. Bayram günü haberlerde yapılan sohbetleri izlediğim bir gün, bayanın birine muhabir soruyor "bayramınızı nasıl değerlendiriyorsunuz diye" bayanın kullandığı ifade düşündürücü "evden kaçıyoruz kimse gelmesin diye, bayram zamanı hatırlanmak üzücü, oysa günler her daim var". Bu ifadede hem haklılık hemde haksızlık durumu söz konusuydu bana göre. Sadece bayram zamanları hatırlanmak ve ziyaret edilemek gerçekten hoş değil. Lakin, evden kaçıp kimseye görünmemek de öyle. İnsanların çalışması ve zaman bulamaması en büyük sorun ve ne yazıkki sadece bayram günleri bunları gerçelleştirme fırsatını yakaladığımız anlar oluyor. Her şekliyle bayramı yaşanır kılmak bence en önemlisi. Hayatımıza birilerini katmak için illa kapı kapı dolanmak gerekmez, bahane bulmakta. Hayat kendi rolünü öyle çiziyorki sizin onu sadece oynamanız gerekiyor. Her gün mutlu geçecek, hep coşkulu olacağız diye bir şey söz konusu da değil. Hayata birzcık gülüseyerek bakabilmeyide öğrenmeliyiz. Şu an ismini hatırlamadığım bir şairin söylediği bir söz çok hoş " Bir sona asla ağlama, onu yaşadığın için gülümse, belki o an gülümsemene aşık olan birileri çıkar". Hayatınızda değişen, sizi bunaltan, yaşamınızı zorlaştıran çok kötü anlarınız olabilir. Ama olaylara farklı bir yaklaşımda bulunmak ve olduğu gibi kabullenip pozitif yaklaşmakla bir şeyler elde ederiz. Şanslıyım pozitif düşünme konusunda, ablalarım ve arkadaşlarımdan biri öyle pozitif düşüncelere sahip ki onlara hayran olmamak elde değil. İşte onlarda kendi içlerinde farklı yaklaşımlarda bulunarak sizi motive eden, yüzünüzü gülümseten, yaşama inancı yüksek olan kişiler. İşte onlar benim gibi, hayatlarındaki farklılıkları görüp onu kabul eden ve üstüne biraz daha katıp sevgilerini paylaşabilen nadir güzellikte ruha sahip kişilerdir. Ben hayatımda böylesine güzel insanlara sahip olduğum için şanslıyım, sizinde farklılaşıp bire bin katarak çok daha farklı insanlara dönüşmeniz dileklerimle. 

 
Toplam blog
: 75
: 735
Kayıt tarihi
: 09.06.10
 
 

Dünü yaşamış yarını ise umutla yaşamaya devam etmek isteyen bir gönül dostuyum. Her söznüzle, her..