Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '19

 
Kategori
Güncel
 

Farklı Düşüncelere Saygı

Aşama aşama sosyal medya mağduriyeti:

Bir:
Sosyal medyada zaman zaman öyle saldırılar oluyor ki; hayretler içinde kalıyorum. Biri bir düşüncesini paylaşıyor; "vay sen nasıl böyle dersin" diye saldırılar başlıyor. Bırakın başkasının düşüncesine saygı duymayı hakarete varan yorumlar birbirini izliyor.

İki:
Sonra tam bir linç başlıyor. "Sen kimsin? Ne demek istiyorsun?" gibi saldırılar çoğalarak devam ediyor. Hatta küfür ve hakaretler...

Üç:
Düşüncesini paylaşan kişi asla öyle bir şey kastetmediği halde, "Sen böyle demek istedin?" gibi niyet okumalar da cabası...

Dört:
Güncel konularda düşüncelerini sosyal medyada görmek istediğim birçok sanatçı ve kanaat önderi dostlarım ya artık düşüncelerini paylaşmıyorlar ya da sosyal medyadan tümüyle çekildiler. Bu da bizi bilgimize bilgi katacak değerlerden mahrum bırakıyor.

Beş:
Zaman zaman ilk yorum yapan kişi aceleyle verdiği tepkinin yanlış olduğunu anlayıp özür dilese bile iş işten geçiyor. Bir defa olay yayılmış oluyor. Zarar gören gördüğü ile kalıyor. Bu hem can yakıcı hem de çok yıkıcı!

Altı:
Bu durum bunu yapanların yanına kaldıkça tepkiler daha da ileri boyutlara taşınıyor.

Yedi:
Hiç kimsenin başkaları hakkında "Ben aklıma geleni yazarım, bu benim düşüncem," deme hakkı yoktur. Herkesin, bireyin kişilik haklarına saygı gösterme zorunluluğu vardır.

Sekiz:
İnternet üzerinden de olsa hakaret suçunun cezası Türk Ceza Kanunun 125.maddesinde düzenlenmiştir. Hakaret eden kişi başka isim de kullansa, rumuz da kullansa cezadan kaçamaz.

***

Sonuç: Bunu yapanlara empati yapmalarını rica ediyorum. Lütfen bunu yapmayın. Sizden farklı düşünebiliriz ama birbirimizin düşmanı değiliz.

ACILAR ÇOK ŞEY ÖĞRETİYOR

İki günden beri bir rahatsızlığım nedeniyle acı içinde kıvranıyorum. Peki bundan neler öğrendim?

Bir:
Dayanıklılığım arttı, acı eşiğim yükseldi.

İki:
Acı çeken insanların neler yaşadığını daha iyi anladım.

Üç:
Sağlıklı olmanın ne kadar önemli olduğunu ve asıl şükretmemiz gerekenin sağlık olduğunu bir kez daha yaşayarak öğrendim.

Dört:
Yakınlarımızın desteğinin acıların azalmasında ilaçlar kadar etkili olduğunu fark ettim.

***

Her şeyin hayalleriniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..