Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '15

 
Kategori
Sosyoloji
 

Farklı etnik yapı/inanç/yaşam tarzı ileri ülkelerde kültürel zenginlik, geri ülkelerde kavga nedeni

Farklı etnik yapı/inanç/yaşam tarzı ileri ülkelerde kültürel zenginlik, geri  ülkelerde kavga nedeni
 

Aksine bu tür toplum yapıları da hep geri kalmış ülkelerde görülür. O nedenle de buralarda savaşlar kavgalar hiç bitmez. Kavganın nedeni de “sen Türksün ben Kürdüm; ya da o Sünni bu Alevi” gibi suni ayrımlardır.

Okumuş kültürlü medeni bir insan böyle şeyler yüzünden kavga eder mi? Örneğin Türkiye’de siyasi şartlanmışlık ve bilinçsiz sözde aydınlar dışında aydın tabakadan bir kişinin Türk-Kürt ya da Alevi-Sünni kavgası yapabileceğini düşünemiyorum.

Dünyanın geri kalmış yerlerinde hep böyle kavgalar var. Bu kavgalar, savaşlar iki şekilde ortaya çıkıyor. Oxford mezunu, fakat siyaseten şartlanmış. Okumuşluğu batsın! Cahilden de tehlikeli. Sözde kutsal inanç, doğru fikir ya da yüce insanlık ideali taşıyan bu kimseler siyaseti ve dini kullanan menfaat odaklarına hizmetindeler. İkincisi bilinçsiz halk yığınları. Ait olduğu etnik köken veya dini inancı yönlendirmiş. Üstelik bilinçsiz ne yaptığını bilmiyor. “Aleviler diyor mumsöndü yapıyor” Gözünle gördün mü? Bu aslında Alevileri kabul etmemek, varlığını kabullenmemek. Alevi de Sünni’ye aynısını yapıyor. Onlar da mezhepçi. Bütün bunların nedeni bilinçsizlik. İleri kültür düzeyinde böyle şeylere rastlamıyorsunuz.

Bir kişi yanlış düşünüyorsa düşüncesini de kendisini de reddedebilirsin. Milyonlar yanlış düşünse bile kabul etmek zorundasın. Kabul etmek onlar gibi düşünmek değil ki. Burada sayı önemli. Sayıya saygı göstereceksin. Ben inançlı bir insan mıyım? Hayır. Ama 1,5 milyar insan hâşâ Allah’a değil de kaplumbağaya bile tapsa onların bu durumunu kabul ederim.

Boşa konuşuyoruz tabii ki… Bu tür ülkeler belli bir medeniyet seviyesine ulaşıncaya kadar bu kavgalar, bu savaşlar bitmez. İleri ülkelerde var mı böyle kavgalar, savaşlar? Yok. Bir yanılgı da şurada. Eğitimli ama nasıl eğitimli? Türkiye’nin %90’ı okumuş. Ama bana göre %40’ı cahil. Biz cahil deyince belli bir kesim üzerine alınıyor. Oxford mezununa da cahil diyoruz!

Paylaşım sitelerindeki paylaşımlara bakıyor musunuz? Buralara giren insanlar yani kültürlü sınıftan değil mi? Bazılarının paylaşım ve düşüncelerine bakıyorum okul mokul görmemiş Ayı Kazım daha medeni! Siyasi partileri eleştiriyorlar. Halkın yansıması. Her partinin toplumda karşılığı var. “Alayına karşıyım” çok eleştirildi. O onu beğenmiyor, bu buna karşı. Kırmızıçizgisi varmış. Neymiş kırmızıçizgisi? Kürt davası bitecekmiş. E Türk davası da bitsin o zaman; sen niye Türk Türk diye bağırıyorsun. Senin kadar onun da bu ülkede hakkı var. Birisi de İmralı’yı ziyaret ediyor, geliyor barıştan bahsediyor “Herkese kapımız açık” Açık ama kim girer ki, ben girmem şahsen!

Kürtsen Türk’ün varlığı, Türksen Kürt’ün varlığı seni niye rahatsız ediyor? E çünkü cahil! Geri kalmış. Okumuş, kültürlü, medeni olsa böyle saçmalıklar olur mu? Niye karşısınız siz birbirinize ya! Abuk sabuk bir mezhep savaşı yüzünden orta doğuda insanlar birbirini kesiyor. Bizde olmuyor; çünkü medeniyet olarak onlardan bir adım ilerideyiz. Yine de Türkiye’de bir tane Irak, bir tane de Suriye var. Geri kalanımız bunları tutuyoruz.

Sen şöyle düşünüyorsun ben böyle düşünüyorum diye insanlar birbirini öldürebiliyor. Hatta farklı yaşam tarzları yüzünden bile kavgalar oluyor. Peki, bu değerler gelişmiş ülkelerde nasıl? İsveç’te, Fransa’da farklı inançtan insanların kapılarına işaret mi konuyor? İçki içiyor diye saldırıyorlar mı? Veya camiler mi basılıyor? Her ülkede farklı inanç ve düşüncede insanlar yaşıyor. Ama sadece geri kalmış ülkelerde savaş var.

Etnik kimlik nasıl kavga sebebi olabilir ya, aptalca bir şey! Bu, Kürtleri kabul etmeyenler “At sırtında doğmuşum at sütüyle büyüdüm/Ben Altay dağlarının boz yeleli kurduyum” diyen benden daha mı Türk. Ben nasıl kabul ediyorum Kürtlerin haklarını! Aptal mıyım ben! İleri görüşlü ve medeni bir insan olduğum için. Bana ne Kürt’ten ya! Hele de PKK, yaptıkları ortada! Ama özgürlük adamların hakkı kardeşim! Niye senin emrinde yaşasınlar ki! Kürtleri biz mi yarattık tövbe tövbe!

Türkiye’yi cehalet bataklığından çıkarmaya çalışıyorum!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..