Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '10

 
Kategori
Mizah
 

Farmville Mağduru..!

Farmville Mağduru..!
 

Farmville'de beni temsil eden sanal Musti :)


Bundan birkaç ay önce idi, facebook'u açtım, her defasında ki gibi. Karşımda bir istek.
Bilmem kim seni Farmmville'de komşu istiyor. Mavi kutucuğun içinde kocamaaaan da yazmışlar ki, görmedim, fark edemedim diyemeyesin.
Napalım arkadaş, kutucuğa ok dedik, kimin aklına uyupta OK tıkladık ise, bir yanlışlıktır oldu. Girdim bir sayfaya, Sayfa açıldı ve karşımda küçücük bir adam, çiftlikte masum masum bana bakıyor. Oyy neme lazım acıdım. Ingilizce olduğundan biraz uğraştım, sağa sola baktım, sözlük bile karştırdım ha...

Neyse ki anladık sonra davayı. Şimdi olay şundan ibaret. Sanal bir çiftlikte, koyun kuzu sağacaksınız, öküz inek için ahır inşaa edeceksiniz. Çayır çimen ekip, ektiğinizi biçeceksiniz. Biçtikçe para kazanacak, kazandıkça puanınız artacak, puan arttıkça çiftlik büyüyecek. Büyüdükçe, paranız artacak, paranız arttıkça puanınız daha çok olacak, puan çoğaldıkça yeniden çiftlik büyüyecek... Yani eski deyimi ile " ölme eşşeğim ölme " misali birşey.

Evet bende Farmville mağduruyum. Itiraf etmeliyim ki, sanal hayatımın üç ayını bu çiftliğe harcamış ve hergün ekip biçmiş, hayvanları sevmiş, alışveriş yapmış, hatta ve hatta çiftlikte büyümek için; ne kadar kandırıhcı yöntem varsa hepsini denemiş biriyim. Suçumu kabul ediyorum, evet ben bir Farmville Sahtekarıyım.

Bazen giriyordum başkalarının çiftliklerine, oyyy bakıyorum ki ekin kurumuş. Içimden kızıyordum " yahu be adam niye bakmazsın çiftliğine?!". Ne bileyim, tuhaf oluyordum kurumuş ekinleri görünce, hayvancağzlar orada sessiz sedasız bekliyorlar. Kırmaşacak yerleride kalmamış, içim acıyordu garibanlara. Hele hele bazıları var ki, adam kocaman çiftlik sahibi olmuş, bedava sanal çiftlik vermişler, beyimiz hiç uğradığı yok. Niye uğramıyorsun kardeşim? Yani ekmek elden su gölden, daha ne istersin ki? Baksana çiftliğine tembel herif!?
...
Elimden birşeyde gelmiyor ki, ne yapayım? Boynumu büküyordum, sessiz sessiz kendi çiftliğime çekiliyordum. Hayvanlarımın yanına gidiyordum onlardan teselli bekliyordum. Ama onlarda ne yapsın, onlar da Farmville mağduru olmuşlar. Ticareti bile başlamış, bir bakıyorum bizim inek Gamze'nin sayfasında, anaa Gamze benim ineği nerden çalmış ki? Bir bakıyorum Arura'da bizim inek, sonra bakıyorum Ahsen arkadaşa gitmiş, o beğenmemiş onu geri Ibrahim Tavire göndermiş, oda artık naptı ise bilemem. Hayvanı ordan oraya vere vere sonunda hayvancağız Pembeleşmiş, rengi mengi bozulmuş, garibim hastalanmiş. Öyle üzgün üzgün, masum masum bana bakıyordu ki, ayy kıyamam. Gamze'nin sayfasında görünce ona kitledim, dedim ki:
- Ne verdin bu hayvancağza kız sen, rengi mengi bozulmuş bunun! Yazık değilmi. Sanal da olsa, buda bir can!
Gamze Hanım lafın altında kalırmı, suçu abisine attı:
- Abim rengini bozmuş. Dedi, bende sustum. Ne yapalım büyüye saygıda kusur etmeyiz. Abisi hayvanın rengini bozduysa da, yaş itibari ile saygımız vardır.

Sonra birgün yine Farmville girdim, en uç köşesine geçtim. Oradan şöyle bir çiftliğime baktım. Bir uçtan bir uca fare ile çektim, her bir köşesini gözden geçirdim. Baktım ki hayvanlar doldukça doluyor, ne yer kaldı, nede bakacak işçi. Sahi bu oyunda niye işçi tutamıyoruz? Kardeşim yüzbin dollarım olmuş, bırakında iki gündelik tutalım, yani nolmuş! Ama yok, oda yasak. Sonra birde benzin kıtlığı var Farmville de. Yani düşünün ki yüzbin dollarınız var ama bir damla benzin bulamıyorsunuz. Sahi sanal alemin benzin istasyonlarına ne oldu? Yoksa onlar enflasyona dayanamayıp hepsi kapandımı? Niye sanal benzin istasyonu yok, ama sanal traktorü var? Işte işin sırrı burda gizli, ben en çok bu kısıma takıldım zaten. Bana ha bir mesaj geliyordu:" ay bana şundan gönderseneee, noluuur!".
Bir başkası:" Şundan lazım, varmı sende? Göndermezsen atlarım için evimi bitiremiyeceğim?!"
Yahu banamı sordun at alırken, ALLAH ALLAH ya.. Bana ne, bitirme sende, sanal alemin sanal atına, sanal ev alacakmışmış. Vatanımıza milletimize pek hayırlı bir iş olacağından eminim.

Benim zaten bir teorim var, türkiye'de bu başörtüsü kavgaları bitti ya hanı, en büyük etken Farmville oldu kesin. Tüm kadınlar Pc başına geçince, Farmville hastalığına yakalnınca, ne baş kaldı, ne de başı örtecek örtüye gerek kaldı. Bütün bu kavga aslında Farmville içinmiş. Sonunda anladık bunu!

Ben kendi adıma konuşmam gerekiyorsa ( ki başkasından bana ne zaten), şahsi özgürlüklerime dayanarak Farmville kapadım! Çok mutluyum!
Sayın Facebook sakinleri, lütfen bana artık istek göndermeyin. Ben hepsini siliyorum. Farmville çiftliğimin ocağına incir dikeceğim. Kurusun, kupkuru olsun. Üç ayimi yedi bu Farmville.

Hele hele bizim bir uyuzumuz var ki, canı sağolasıca. Baktım birkaç gün hiç konuşulmuyor bununla, dayanamadım sordum:
- Hayırdır niye hiç sesin sedan çıkmıyor, bir hatamızmı oldu?
- Yok, ne hatan olacak canım?!
- Ne bileyim, konuşmuyorsun, eskiden sanki daha çok konuşurduk gibi?
- Ayy sorma, hani farmville var ya..
- Evet?
- Kendi Farmville çiftliğime ektim biçtim, bir daha ektim. Ardından abimin ki, sonra arkadaşınkini. Çok zaman aliyor, çok! Gerçekten çok kötü bir oyun.
- Aman ya nerden alıştın bu oyuna, kapa gitsin ya !!
- NERDEN MI ALIŞTIM!! Mustafa zıplatıyorsun beni. Sen alıştırdın...!!
- ....ehm....
Evet haklı, suç benim, ben alıştırdım. Şikayetde bulunma hakkım yoktur. Itiraf ediyorum ben bir Farmville mağduruyum. Bende bu Farmville çiftliğine sanal ateş döküp yakmazsam...

Mustafa Çelebi

 
Toplam blog
: 103
: 2332
Kayıt tarihi
: 31.10.09
 
 

1974 Almanya- Krefeld doğumluyum. Aslen Malatyalıyım. Lise mezunuyum ve Web tasarımı ile uğraşıyo..