Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '09

 
Kategori
Haber
Okunma Sayısı
211
 

Faşizmin badem bıyıklıları

İnsanı, salt insan olmasının ötesinde bir anlamla anlayan; bunu, araçsal olarak kullanan her yaklaşım aslında faşizandır.

Faşizandır, çünkü, bireye bu anlam ile baskı yapar. İnsanın bilincini ve onurunu bir tür mengeneye alır. Milliyetçilik bu yüzden en sarih bir şekilde bir faşizmi içinde taşır. Çünkü insanı, etnisitesine göre değerlendirir. Dincilik de bir tür faşizmdir. Çünkü, insanı, dinsel inancına göre değerlendirir, ve insanı, pratiğini, bilincini mengeneye almak ister.

Geçtiğimiz günlerde, bir olaya tanık olduk.

Burnundan kıl aldırmaz bir şekilde davranışlarına sık sık tanık olduğumuz MEB bakanı, İsrail-Filistin olayında İsrail'i protesto için milyonlarca çocuğun saygı duruşunda bulunmasını isteyen bir genelge yayınlandı.

Bu açıkça faşizandır.

Henüz bir karar verme yaşına gelmemiş bir çocuğu, kendi duygularının tatmini için, ailelerininin onayı olmadan, siyasal bir amaç için kullanmak, ve buna uymayı, zorunlu hale getirmek faşizan bir heves değil midir?

Bu olaya ilişkin bu kişi hakkında soruşturma açılmaması, tepki gösterilmemesi ülkenin faşizme ne kadar teşne olduğunu gösterir.

Eğitimin E'si ile ilgili olmayan bir konuda yapılan bu eylem, istismardır, konu çocuk olduğu için, çocuk istismarıdır.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Merhaba...Yazdıklarınıza katılıyorum; konu hakkında bilgisi ve taraf olacak bilinci bulunmayan öğrencilerin bu işte kullanılmasını kabul etmiyorum. Aynı durum, siyasi partilerin ya da başka görüşteki grupların eylemlerinde de görülüyor. Üç yaşında çocukları alınlarına üzerinde çeşitli slognlar bulunan bantlerın takılarak meydanlara çıkarılmasını da -sizden örneklenerek- faşizan bir durum olarak görüyorum.Ben bunlara da karşıyım. Selamlar.

cdenizkent 
 21.01.2009 0:15
Cevap :
Doğrudur.. Bir tür kültürel ya da basit düzeyde çocukların siyasi alanda yer alması tolere edilebilir. Ancak, çocuğu doğrudan bir nesne gibi bir amaç için kullanan her türlü uygulama istismardır. Örneğin bir çocuğun dilinden laiklik mesajı verdirmek de, bir çocuğa filistini anan bir şiir okutmak da istismardır. Ama bir toplantıda bir ebeveyn siyasal bir anlam taşıyan örneğin bir şapkayı çocuğunun başına geçirebilir. Bu çocuğu kullanmak değildir. Ama, örneğin on tane çocuğu bilerek böyle giydirmek, yine istismardır. Faşizan demem ise, insanın, kitlesel olarak nesneleştirmesi özelliğinden geliyor, yoksa her baskı faşizan değildir.  22.01.2009 13:26
 

Dahası var. Saygı duruşu duygu sömürüsünün üzerine Her öğrenciye birer zarf dağıtarak yardım toplamaya zorluyor minik beyinleri.

Yapukay 
 20.01.2009 22:17
Cevap :
Evet, bu yolla aynı zamanda, çocukların anne babalarını da kullanmış oluyorlar. Ne olup bittiğini anlamayan çocuk, evden para isteyecek, herkes veriyor diye. Ebeveyn verse bir türlü vermese bir türlü. Çünkü vermese, eleştirse, çocuğun ruhunda belki anne babasına karşı bir tepki oluşacak, çünkü bütün arkadaşları veriyordur, onun sosyalitesine katılamamak onu üzer. vs.. Allah akıl fikir versin diyorum. Ne adamların eline düştük.  22.01.2009 13:30
 

İsrail'i meçliste kınayıp lanetleseler ya...Büyüklerin çözmesi gereken sorunları çocuklara havale ediyorlar. Zaten en büyük travmayı çocuklar yaşıyor. Birde bu olay, çocuklara insani boyutta değil, din kardeşliği boyutunda aktarıılyor. 10 yıldır yapılan savaşta Iraklı çocuklardan haber yok. Çok yazık.

Ş ODABAŞI 
 20.01.2009 14:04
Cevap :
Haklısınız. Amaç iyi bile olsa, astarı yüzürden pahalı diye bir laf var bu ona geliyor. Ayrıca, bir amaç iyi bile olsa, o iyi amaca ulaşmak için akıllıca bir yol varsa, bunun dışındakiler aptalca olur. Bunun dışında, yobazların, çocuktan ne anladığını, gerekirse, onu kullanabileceğini görmüş oluyoruz. Neresine baksak eğri bir olay. Deve misali.  21.01.2009 15:12
 

Elinize yüreğinize sağlık aydın Bey. Düşüncelerinizi tasvip edip paylaşıyorum. Berlin'den sevgilerimle

OKAN TINMAZ 
 20.01.2009 13:17
Cevap :
Andımız konusunda da eleştirel düşünüyorum. Her sabah rutin bir şekilde zikir yapar gibi bir metni okumak, onun taşıdığı anlamın ötesinde bir amaca hizmet eder. Bu da baskıcıdır.  20.01.2009 13:51
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 466
Toplam yorum
: 945
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 999
Kayıt tarihi
: 21.10.07
 
 

Ankara'da yaşıyorum. Çeşitli güncel konularda, zaman zaman "Neden olaya böyle bakılmıyor?" diye düş..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster