Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '13

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Fasülye dible

Fasülye dible
 

Fasulye dibleyi birkaç sene önce Giresun'lu bir arkadaşımda yemiştim. O zaman da çok beğenmiştim ama kısmet bu yaza oldu nedense.Geçen sene de birkaç kere yaptım galiba ama bu yaz kelimenin tam anlamıyla  fasulye dible tavan yaptı bizde. Eşim bile her zaman nazlana nazlana yediği taze fasulyenin müdavimi oldu bu şekilde. Dibleyi bu hafta bir de kayınvalidemlere yaptım. Bilirsiniz yaşlılar mutfak konusunda çok gelenekseldirler ve alıştıkları tariflerin dışına pek çıkamazlar. Ama fasulye dible  onlardan bile tam puan aldı. Resmini dün akşam biraz acele ile çekmiş olsam da tarifi paylaşmak istedim.

 

Malzemeler

750 gr taze fasulye

1 iri soğan

2 diş sarımsak

1 domates

4 kaşık pirinç

2 yemek kaşığı zeytinyağ

1 tatlı kaşığı kadar tereyağ

 

Fasulyeler ayıklandıktan sonra birer parmak eninde doğranır. Yemeklik doğranmış soğan,iki diş sarımsak ile yağda kavrulmaya başlanır. Bir miktar sotelendikten sonra domates ilave edilir. Fasulyeler bayağı yumuşayıp iyice renk değiştirene kadar sık sık çevrilerek kavrulur. Daha sonra üzerini biraz geçecek kadar sıcak su ve pirinç ilave edilir. Fazla derine inmeden üstten hafif karıştırılarak pişmeye bırakılır. Pirnçler pişip fasulye suyunu tamamen çektikten sonra dible hazır demektir.

Not: Esas tarifte bol tereyağ kullanılmıştı ama ben zeytinyağına ağırlık vermeyi tercih ediyorum.

Afiyet olsun

 

 

 
Toplam blog
: 52
: 1959
Kayıt tarihi
: 24.08.13
 
 

39 yaşındayım. 7 yaşında bir oğlum var. Muhasebe, finans, dış ticaret işleri ile meşgulüm. ..