Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '12

 
Kategori
Sinema
 

Fatih, fetih ve İstanbul

Fatih, fetih ve İstanbul
 

Fetih 1453


Türkiye’nin sinema tarihine adını altın harflerle yazdıracak ve belki de Türk sinemasında yeni bir çığır açacak bir film Fetih 1453. Bundan sonra çekilecek tarihi filmlerin, bu filmle birlikte daha titizlikle kurgulanıp izleyiciye sunulacağını düşünmekteyim. Ayrıca İstanbul'un fethini görsel efektlerle iyi bir şekilde anlatmaya çalışan filmin tarihe duyulan ilgiyi kat be kat artıracağı da muhakkaktır.

Filmi izlemeden önce film hakkında yapılan olumlu olumsuz çoğu yorumu okuduğumda, ‘acaba gerçekten de hayal kırıklığı mı yaratmıştı bu film’ diye düşünmeye başladım. Bazı insanlar tarafından hiç hak etmediği şekilde eleştirilen Fetih 1453 filmini izlediğimde yapılan birçok olumsuz yorumların yersiz olduğunu görmüş oldum. Film hakkındaki yersiz yorumların sırf eleştirmek ve filme köstek olmak amacını taşıdığı sonucuna vardım. Mesela 21 Şubat’ta Hürriyet’teki yazısında şöyle yazıyor Yılmaz Özdil: ‘Fatih’in rüyasında Osman Gazi’yi gördüğü sahne, bire bir ‘Yüzüklerin Efendisi’nde var mesela… Kolların bacakların koptuğu savaş sahneleri tıpkı ‘Büyük İskender’den mi desem, yoksa ‘Gladyatör’den mi, tam karar veremedim… Ancak Ulubatlı Hasan’ın Mel Cipsın, taarruza hazırlanan süvarileri atıyla denetleme sahnesi, kesinlikle ‘Cesur Yürek’ten…’ Gerçekten biraz insaf yahu. Okusanız daha neler yazılmış neler! İnsan şaşırmadan edemiyor valla, acaba ben başka bir film mi izledim…

Sözün özü Fetih filmini çok ama çok beğendiğimi göğsümü gere gere söylemek istiyorum. Bu filmi bence her Türk bireyinin izlemesini ve bir Türk yapımı olan bu filme destek verilmesini temenni ediyorum. Kolay kolay yapılacak bir iş değil böyle bir film yapmak. Bu denli zor bir konuda çekilen tarihi filmin elbette ufak tefek hataları olacaktır. Ama aşırı göze batan bir hata olmaması bir başarıdır. Filmin ortaya çıkmasında emeği geçen herkese helal olsun diyorum. Filmde ikinci planda kaldığı gibi yorumlar yapılan Fatih rolünü çok başarılı oynamış Devrim Evin. Yine Ulubatlı rolündeki İbrahim Çelikkol da hakkını vermiş oynadığı rolün. Umarım bundan sonra da tıpkı bu film gibi kaliteli ve güzel tarihi filmler çekilir her yeri tarihe bulanmış bu güzel ülkemizde.

 
Toplam blog
: 13
: 1514
Kayıt tarihi
: 14.10.11
 
 

Ege Üniversitesi Tarih mezunu ..