Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mayıs '07

 
Kategori
Sinema
 

Fatih Akın

Fatih Akın
 

Fatih Akın’ı Duvara Karşı filminde tanımıştım. Duvara Karşı filmini seyrettiğimde beğenmiştim ancak bu filmi daha sonra daha çok sevmiştim, çünkü bu film sayesinde Temmuzda filmini farketmiştim (1). Duvara Karşı filminin gösterildiği 2004 yılının yazında Temmuzda filminin DVD’leri ucuz DVD standlarındaydı. Önce Duvara Karşı filminin vizyona girince sonra da Temmuzda filmi TRT’de gösterilince DVD’nin yeni baskıları pahalı raflara taşınmıştı.

Duvara Karşı filmi 2004 Berlin Altın Ayı ödülünü kazanınca farkedilen Fatih Akın’ın daha önce çektiği filmlerde de büyük yönetmen olduğunu öğrenmiş olduk. 1998’deki Kısa ve Acısız, 2000’deki Temmuzda, 2002’deki Solino çok özel filmlerdi.

Bu akşam Cannes’dan yapılan canlı yayında Fatih Akın’ın "Yaşamın Kıyısında" filmiyle en iyi senaryo ödülü aldığını duyunca gururlandık. Fatih Akın bizden biri, bizim filmlerimizi yapıyor.

O bir yönetmen
O bir senarist
O bir oyuncu
O bir yapımcı
O bir sinemacı, tam bir sinemacı (3).

(1) Temmuzda filminde Melek’in şarkısı: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=18422
(2) ''Yaşamın Kıyısında'' Cannes'te ''En İyi Senaryo Ödülünü'' aldı: http://www.milliyet.com.tr/2007/05/27/son/sonyas04.asp
(3) Fatih Akın: http://www.imdb.com/name/nm0015359/

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..