Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '13

 
Kategori
TV Programları
 

Fatih Harbiye / Aşk üçgeninde neler olacak?

Fatih Harbiye / Aşk üçgeninde neler olacak?
 

Fox Tv.in aşk ve drama dizisi Fatih Harbiye dizisi 10. Bölümüyle dün akşam ekranlara geldi. Reytinglerde AB grubunda Yetenek Sizsiniz yarışma programı ve özeti 1 ve 2 sırayı aldı. Arkasından 3. sıradaydı. Dizilerde Cumartesi gecesinin birincisi oldu. Ekranların gedikli dizisi “Arka sokaklar” ve Show Tv.in yeni dizisi “Adını Kalbime Yazdım” ı geride bıraktı. Total’ de de 5. Sırada yer aldı.

Geçen bölüm sonunda Macit annesi İnci Hanım’a tablo hediyesinden sonra, Neriman’a telefon açarak, “Ben sana aşık oldum” der. Neriman bir elini kalbinin üstünde tutarak adeta kalp atışlarını bastırmak ister ve telefonu yere atar. Hemen arkasında bunu duyan Pelin ağlayarak sinir krizi geçirir. Onu teskin etmek isteyen Onur’dan yardım ister. Macit’in karşına el ele tutuşarak geçer ve “Biz Onur’la birlikteyiz “ der. Macit şok olur, kinayeli olarak Onur’un omzuna vurarak “Tebrik ederim, dostum…” Der.  Macit’in annesi İnci Hanım da bu birlikteliği oğlundan öğrenince çok şaşırır.

Şahika iki dirhem bir çekirdek giyinerek yeni işine gitmek için evden çıkar. Annesi ve Dayısı o halini görünce çok şaşırırlar. Şahika Arca Tekstilde Onur’un asistanı olmuştur.

Fatih semtinin tipik kaynanası Kader Hanım, gelini Aslı’yı ezmeye devam eder. Aslı’nın annesi Zehra Hanım kızını alıp götürmek ister. Kader Hanım, Aslı’nın hamile olduğunu söyler ve Aslı’yı vermez. Bütün mahalleli oradadır. Zehra Hanım ağlayarak evine döner. Neriman, Zehra Hanıma ve halasına lafı sokar. "Bi kere de biz neyi bilemedik deseniz. El alem ne der", mahalle baskısı örneğini gözlerine sokar. Şinasi de Neriman’dan zılgıtı yer, "Ne Aslı’yı ne de bana sormadın ne istediğimizi" diye sitem eder.

Macit, telefonla devamlı ararsa da Neriman açmaz, Macit ısrarla açıncaya kadar arayacağı mesajını atar. Neriman'a tel açar, Neriman "Ben seni görmek istemiyorum, beni arama" der telefonu kapar.

Macit, mahalleye gelir Neriman ile konuşur. Neriman arkadaş kalalım dese de, Macit,"Ben senin arkadaşlığını istemiyorum, ben seni istiyorum" der. Neriman da Macit’e, "Sana ve senin aşkına inanmıyorum" diye cevap verir.

Neriman bilmeden Macit’in annesi İnci Hocanın atölyesini çalışmalarını götürür. Beğenirse eğitim için burs verdiğini öğrenir. Resimleri atölyesine götürür, bulamaz. Beklerken çamurları görür, dayanamaz iki güzel heykel çalışması yapar ve gider. Sonradan gelen İnci Hanım, çalışmayı çok beğenir.

Şinasi karar verir, “Şeytan diyor çık ikisinin karşına, ben, Macit ve Neriman. Erkek gibi, sor soruyu al cevabı. Öyle de yapacaktır.

Faiz Bey, Şinasi ile konuşur. “Allah ikinizin de yolunu açık etsin, bi daha Neriman’ın etrafında seni görürsem” der. Lafını noktayı koyar.

Neriman, Macit’in telefonlarını gene açmaz. Macit mesaj yollar. “Sahildeki kafede bekliyorum, gelmezsen evinizin önünde görüşürüz”  Neriman gitmek zorunda kalır. Sahilde buluşurlar, bakışırlar suskunca.  Neriman “Geldim” der. Bir masaya otururlar. Orada biten Şinasi de bir sandalye çeker, masada üçgeni tamamlar. Neriman ve Macit şaşkındır, birbirlerinin yüzüne bakakalırlar. Neriman sessiz düşündüklerini dile getir, “Kanatmadan kesmeyi bilmez bıçak, durmaz çatlayan sabır, az sonra bir dağ devireceğini, bir deniz olsam boşuna, hangi taş erimiş gölgesiyle…” Aynı kızı seven iki erkek, horoz dövüşü yapacaklar gibi bakışırlar, bakışırlar. Söylenecek sözler ve iki horozun dövüşü haftaya kalır.

Kadir Doğulu’ un (Macit), ilk yazımda asıl performansını ilerleyen bölümlerde göreceğiz demiştim. Oldukça başarılı, rolünde diyaloglar az ama, giyimi, asil duruşu, mağrur ifadeleri ile göz dolduruyor. Yakışıklı oyuncu genç kızlarımız tarafından oldukça seviliyor. Cuma akşamı Beyaz Show’daydı Kadir Doğulu, bir tikini öğrendik. Sağ karın boşluğunu dokununca acayip oluyormuş, savunma mekanizması olarak küfredermiş.

Neslihan Atagül (Neriman), güzel ve akıllı bir kız. Dizide kendini aştı, lafını kimseye esirgemeden yerine oturtuyor.

Bir Koliba film yapımı olan Fatih Harbiye güzel bir aşk dizisi. İzleyici tarafından çok beğenilen bir yapım. Yönetmen Sadullah Celen ve emeği geçenlerin ellerine sağlık diyorum.

Saygılar, sevgiler.

Abdurrahman Balcılar

Twitter: abdurrahman balcılar@abbalcilar

Face : ab.balcilar@hotmail.com

Blog: milliyet.com.tr/cansever

Not: İzinsiz yazıdan alıntılar yapılması ya da kaynak belirtilmeden aynen yayınlanması yasaktır.

 

 
Toplam blog
: 2032
: 2969
Kayıt tarihi
: 18.06.12
 
 

Emekliyim. Doğayı, Sabahın erken saatlerinde doğada yürümeyi, Hayvanları, bilhassa köpekleri çok se..