Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '13

 
Kategori
TV Programları
 

Fatih Harbiye / Aşkın gözü kör mü?

Fatih Harbiye / Aşkın gözü kör mü?
 

Peyami Safa’nın romanından uyarlanan, Fox Tv.in  aşk ve drama dizisi Fatih Harbiye dün akşam ekranlarımızdaydı. Aşk topu Macit, Pelin, Şinasi ve Neriman’ın kucakları arasında gidip geliyor. Sevilen dizinin reyting karnesi istikrarlı gidiyor. AB’de 4.ü, Total’de 6. sırada yer aldı.

Geçen bölüm Macit’in annesi İnci Hanım, Neriman’ı çalışmak için atölyesini davet etmişti. Neriman hazırlanır gider ve çalışmaya başlar. Atölyede Macit ile karşılaşması Neriman’ı çılgına çevirir. Gitmek ister, Macit bırakmaz. “Ellerini hayallerini öğrettiğin gibi, bana da aşkı öğret Neriman” Der. O an annesi gelir, burada ne işin var deyip akşama evde görüşürüz der ve gönderir. Neriman’a not bırakır, “Bu akşam 8,30 da L&S’de bekliyor olucam… Lütfen gel.”

Şinasi ve Cihan da Nihat Beye giderler, Müzik hocası Rüya Hanım ile tanışırlar. İlk derse başlarlar. Rüya, (Başak Parlak) Şinasi’ye aşık mıydın diye sorar? Rüya, ben de aşıktım, sonra ayrıldık. Birçok ortak noktaları vardır. İyi anlaşacağız der. Şinasi, Neriman’ı Macit’e kaptırırsa, ne dersiniz? Rüya ile aralarında yeni bir aşk doğacak mı?

Aslı anne evine dönünce, depresyona girmiştir, devamlı uyur. Gülter Hanım, kızları alır ve Aslı’ların evine Zehra’ya giderler. Şahika, Aslı’yı kendine getirmek için çok dil döker ve hayata döndür. Bebeği için, “Karnındaki aç, doyurmalısın, der. Aslı odadan çıkar, “Abla bizim karnımız açıktı” der ve normal hayata döner.

Macit, (Kadir Doğulu) sekreterin iki kişilik yer ayrılmasını, etrafta kimseyi görmek istiyorum kapatılmasını ister. Pelin Hanım duyar.

Macit, yemeğe giderken annesi ile tartışır, annesi Neriman’dan uzak durmasını ister. İnci Hanım, “Sapanın lastiğini ne kadar gerersen taş o kadar uzağa gider, dikkat et düştüğün yer buradan çok uzakta olmasın”. Der. Macit, buluşma yerine gider, beklemeye başlar, Neriman gelmez. Pelin çıkar gelir. Beklediğin kişi gelmemiş, duydum ben geldim. Gazetecileri ayarlamıştır, poz poz resimlerini çekilir. Macit sinirlenir, garsona eskizsiz bir servis olsun, afiyet olsun der ve çeker gider.

Fahriye, Neriman’a ısrar etse de o akşam yemeğe gitmez. Şahika, mesajlar konusunda biri seninle oyun oynuyor diyerek, Pelin’in oyununu ima eder.

 

Dizi karakterlerden “Cihan” (Fırat Topkorur) çok esprili biri. Yer, yer, ben gülümseyerek izliyorum. Şinasi’ye; Şinasi, bugün gene Rüya’lar âlemindeydin, o kızla ha bire yazıyordunuz? Şinasi, biz nota yazıyorduk. Cihan; ben de o notanın üzerine söz yazıyorum işte, der. Ben kahkahayla güldüm. Cihan, Şahika’ya (Pınar Dikici) alenen asılsa da, ona cilve yapar, ama, pek yüz vermez.

Neriman, atölyeye giderken Şinasi ile karşılaşır. Şinasi, atölyenin Macit ile iğlisini sorar, tartışırlar. O anda Macit gelir, bi daha asla Neriman’a dokunamayacaksın. Şinasi, sen bunu bana ne olarak söylüyorsun? Macit Neriman’a aşık biri olarak cevabını verir.  Macit, elini Neriman’a uzatır, el ele tutuşurlar, oradan uzaklaşırlar, arabaya binip giderler. Neriman arabadan inmek ister ve inerler. Macit; “Sen o eli tuttun Neriman, şimdi kaçıp gidemezsin” der. Macit çılgına dönmüştür. Aralarında tartışırlar. Neriman, kendisinden uzak durmasını ister. Macit, bunu sen yap, artık çok geç biz birbirimizi unutamayız, seni seviyorum der, öpmemek için kendisini zor tutar ve çeker gider.

 

Pınar, Şahika’yı işten çıkarmak ister. Şahika cep telefondan Macit, adına Neriman’a attığı mesajları görür. Şahika şantaj yapınca, Pelin işten çıkarmaktan vazgeçer. Macit ile Pelin’in gazetede yemekteki resimleri çıkmıştır. Pelin, Neriman ile ilgili her şeyi Şahika’dan öğrenmek için anlaşırlar. Şahika, Neriman’ın hayatında tıpkı senin gibi biri olduğunu söyler. Şinasi var der.

Şinasi aniden Macit Arcaoğlu ile konuşmaya gider. Cihan da onunla gelir. Neriman ile Fahriye onların, Macit’e gittiklerini duyarlar ve taksiye atlayıp peşlerinden giderler. Şinasi, Macit ile görüşmek istediğini söyler, sekreter randevusuz görüşemezsiniz, der. O anda, Neriman gelir. Cihan Şahika’yı görünce şaşırır. Pınar da çıkar,” Neriman eski sevgilinle bizi tanıştırmayacak mısın?”  Der. “Hoş geldin Şinasi Pelin ben, Macit Arcaoğlu’nun eski sevgilisi…”  Orada herkes şoktadır. Bölüm burada biter.

   

Neriman’ın aşkının gözü kör mü? Macit, onu çılgın gibi severken, niye göremiyor? Belki Neriman’ın kalp gözü kördür. Yoksa Pınar’ın gözü mü kör? Macit’in Neriman’a olan aşkını göremiyor mu?

Hep birlikte gelecek bölümlerde göreceğiz. Dizi güzel, böyle anlatmakla olmuyor, seyretmek lazım. Peyami Safa'nın romanın birebir uygulaması değil. Senaryo (Hayriye Ersöz) yazarımız, karakterlere çok güzel diyaloglar yazıyor. Çok güzel eğitici mesajlar veriyorlar. Faiz Bey kızına güzel telkinlerde bulunuyor. Bazen laflar yerine cuk oturuyor. Dizilerin her zaman eğitici mesajlar vermesi ayrı bir güzellik. 

Keyifli seyirler.

 

Saygılar, sevgiler.

Abdurrahman Balcılar

Twitter: abdurrahman balcılar@abbalcilar

Mail : ab.balcilar@hotmail.com

Blog: milliyet.com.tr/cansever 

Not: Görseller internetten ve Dizifilm.com'dan alınmıştır.

 
Toplam blog
: 2032
: 2969
Kayıt tarihi
: 18.06.12
 
 

Emekliyim. Doğayı, Sabahın erken saatlerinde doğada yürümeyi, Hayvanları, bilhassa köpekleri çok se..