Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '14

 
Kategori
TV Programları
 

Fatih Harbiye / Macit ile Neriman’ın arasındaki Defne krizi!

Fatih Harbiye / Macit ile Neriman’ın arasındaki Defne krizi!
 

Show Tv.in aşk ve macera dizisi Fatih Harbiye geçtiğimiz akşam 19.bölümü ile geldi ekranlarımıza. Reytinglerde iyi giden dizi, AB’de 7.ci sırada, Total’de 11.ci sırada yer aldı.

Pelin, Şinasi’yi aramış arkasından mahalleye gitmişti. Şinasi’ye, Neriman’ı istiyor musun diye sorar, Neriman’a aşık mısın? Şinasi’den hiçbir ses çıkmaz. Pelin, korkuyor musun? Şinasi, ben hiç kimseden korkmam, bizden uzak dur. Seviyorsan sus çekil, Neriman’dan uzak dur, der döner gider.

Macit, annesinin atölyesinin önüne gelir, Neriman'a, Neriman sarıl bana, Neriman Macit ne oldu diye sorar, Macit, sen bana böyle sarıldığın sürece bana hiç bir şey olmaz. Bizim çok güçlü olmamız gerekiyor, herkese karşı kendimizi savunabilmeliyiz. Neriman, biliyorum ailen benimle birlikte olmanı istemiyor. Macit, söylemeye çalıştığım şey zamanı gelince her şeye karşı elimizde sadece ellerimiz olacak, ben b u ellerin sahibine koşulsuz inanmak istiyorum. Neriman, inanabilirsin, ben senden vazgeçmem. Macit, sadece bana inan.

Şinasi sahile çıkar, Rüya’nın telefonuna cevap bile veremez, Boğuluyorum, der. Daha sonra şirkete gider, yeni bestesini Rüya’ya verir. Şinasi, avans alır. Cihan, kutlayalım deyip, balık ekmek yemeğe çıkarlar. Rüya’yı da davet ederler. Evde elektrikler kesildiği için Fahriye, Cihan’a telefon eder, Cihan izin ister, gider. Şinasi ile Rüya arasında yeni, bir aşk doğuyor. Aralarında duygusal bir yakınlık başlamıştır.

Fotoğraf 

Neriman, atölyesinden çıkışta İnci Hanım, “Sana da mı ilk aşkı olduğunu söyledi Macit” diye sorar. “Hep böyle yapıyor, sonra üzülürsün, oğlumun kırdığı kalplerin faturasını ödemekten yorulduk”. Neriman, yaşanacaklardan kaçılmaz İnci Hanım diye cevap verir, yaşayıp göreceğiz. İnci Hanım, Annen ile baban gibi mi Neriman. Benim annem sevdiği adamın kollarında öldü. Tatsız konuşmalar devam eder.

Onur, Şahika’ya hareketlerini dikkat et diyerek ikaz eder. Cihan, holdinge gelir, Şahika’ya telefon eder, açmaz. O sıra, Macit ile karşılaşırlar. O gün beni arabana aldın ya, şu arabayı temizleteyim, arka koltukta imzam kalmasın. Macit, sağ ol, Cihan, Eyvallah! Der.

Pelin, Macit ile odasında tartışırlar. Pelin, “Büyük aşkın bittiği zaman sakın bana dönme olur mu? Ya da dön, ama sana bu arkadaşlık yetmeyecek… Bu sırada Onur içeri girer, “Macit’e Paris’te kaldığın yerin adresini ver, yakında ihtiyacı olacak, Defne’den sonra yeni bir deprem yaşıyor. Macit, Onur sen mi söyledin der ve Onur’u dışarı çıkartır.

Fahriye, evde elektrikler olmadığı için kalmak üzere Neriman’lara gelir. Evde üç kız aralarında dedikodu yaparlar. Şahika, Pelin ile Macit arasındaki tartışmaları anlatır.

Emre’nin aklı karısı Aslı’dadır. Babası İsmail, Karın gitti aklın gitti, der. Eğer karını istiyorsan önce adam ol. Kader Hanım, onun kendi buraya gelecek diyerek baba oğul arasına girer.

Fotoğraf: Macit sana da ilk aşkı olduğunu söyledi mi dediğinde üzülenler varmı? :( 

Pınar, İnci Hanıma telefon açar, İnci Hanım Neriman’ın aklı karıştı diyerek, müjdeli haberi verir. Demek ki, Macit’in eski aşkı konusu bayağı işe yaramıştır.

   

Macit tek başına oturmuş içkisini yudumlarken Onur gelir. Macit kalkar,  Onur konuşmak ister. O sırada bir arkadaşını görür. Bu Macit’in Amerika’da okurken beraber kaldıkları ev arkadaşı Özgür’ dür. (Özgür karakteriyle diziye yeni katılan Emre Yılmaz, Sertap Erener’in de Vokalistliğini yapmış olan ve Amerika’da yaşamını sürdürmektedir.) Onur ile Özgür’ü tanıştırır.

Gömülü resim için kalıcı bağlantı 

 O sırada Fahriye’nin ısrarı ile Neriman Macit’i arar. Macit, “Aşkım” diye açar telefonunu, o anda Özgür, “Defne… Ben geldim” diye bağırır. Macit, Neriman canım ben sonra arayayım diyerek telefonu kapatmak zorunda kalır. Neriman ile Fahriye bu konuşmadan bir şey anlamazlar. Macit, tekrar arar, Neriman da sonra konuşuruz Defne diyerek kinayeyle telefonu kapatır. Macit çok bozulur, alır başına sahile gider, olayın şokunu atlatmaya çalışır. Neriman da o gece uyuyamaz. Macit tekrar arar, Neriman telefonu açmaz, yüzüne kapatır.

Rüya, Şinasi’yi düşünmektedir, mesaj atar. “Eski acının kabuğu narin olur, bazen bir gülümseme bile yeniden kanatır”. Diye anlamlı bir mesaj atar. Cihan bu mesajı anlam veremez, güler geçer.

Gülter Hanım, Kızım sabun bitmiş, aktara gidince bu sabundan alır mısınız, der. Ne sabunu hala ya diyince, “Defne” demesine gülmekten kendimi alamadım. Defne adı Neriman’ın içine kazınmıştır artık.

 

Neriman babasına kahve getirmiştir. Sorar, Hiç pişmanlık duydun mu? Faiz Bey, Birini sevdiğin için mi? Neriman, Evet. Annenle ben karanlıkta birbirine koşan ateşle pervane gibiydik. 

Özgür şirkete gelir. Macit, ”Biz toplantıya giriyoruz, Duygu’cuğum sen Özgür’ü bir kahve ısmarlar, oyalar mısın”, Der. Duygu, Özgür’ü beğendi, aralarında yeni bir aşk doğabilir. 

Şinasi’nin annesi Cihan’ın evlerinde kalmasından rahatlığını oğluna söyler. Evde iki tane kız var, der. Yakışık almıyor. Şinasi, Cihan benim kardeşim, olmaz öyle şey. Şinasi iş avansı olarak aldığı paradan annesine verir. Sen işe gitmiyor musun, deyince Şinasi Okul bitti. Zehra Hanım çılgına döner, etrafı paraları dağıtır, ağlar. O sırada Emre konuşmak için eve gelir, çok üzdüm, seni ve oğlumu üzmem diyerek özür diler, evimize gidelim der. Aslı ve ablası git buradan diyerek evden kovarlar.

  

Şinasi, sahilde bankta dalgın, dalgın, otur iken, Rüya gelir, otura bilir miyim der ve yanına oturur. Neyin var diye sorar, Şinasi Hiç der. Rüya elini, Şinasi’nin elinin üstüne koyar, bir taraftan da konuşur. Rüya, “Benim yanımda susa birsin Şinasi” der.

Macit toplantıdan çıkmış, o da sahile gelmiştir. Neriman ile konuşurlar. Macit, seni defalarca aradım. Neriman, ben de şimdi seni arayacaktım. Macit, ben seni dün geceden beri arıyorum Neriman. Neriman, evet biliyorum, yanılmıyorsam ben telefonu baktım, Neriman öncesinden, Macit sonrasından mı? Neriman, Defne kim? Macit, Evet, Defne kim? Bu yüzden mi telefonlarıma cevap vermedin, öyle mi? Çok güzel, hani birbirimize güvenecektik Neriman. Anlayışlı ol Macit, atölyeye geliyorsun, annemin söylediklerini aldırma diyorsun, annen senin daha önce aşık olduğun kadınlardan bahsediyor, sonra sen arıyorsun, arkadan bir ses Defne’ye selam söyle diyor. Macit, bitti mi, bu kadar mı? Macit sana çok basit bir soru sordum Defne kim? Sende bir cevabı vardır herhalde. Macit, Evet var, ama senle paylaşmayacağım Neriman, şu dünyada başka düşünen bir kız yok mu ya… Bir adama ona güzel baktığı için sevemez misiniz? Şu anı sana yaşattığım için, bana bu anı verdiğin için, geçmişimde ne yapıyordum sana ne? Eğer yanımda başka birini görmek isteseydim, sen olmazdın Neriman. Aşk güven olmazsa dağılır Neriman. Sakın şüphe ettiğin birini sevme. Benden şüphe edeni yanımda istemiyorum. Gözlerini birbirlerine ok gibi saplarcasına dikerler ve bu bölüm de burada biter.

 

Aşk çok güzel bir duygudur, yaşayana ve yaşatılana göre. Aşkın ağaç kurdu şüphedir. Aşk güven ister. Dizimizde Macit-Neriman aşkına Defne krizi damgasını vurdu! Ne olacağını önümüzdeki bölümlerde göreceğiz. Rüya-Şinasi aşkı da yeşermeye başladı. Duygu – Özgür aşkı da yeni filizlenecek gelecek bölümlerde.

 Fotoğraf: Biraz eskilere gidelim :)

-Sude 

Koliba Film’in bu güzel aşk dizisi “Fatih Harbiye” benim keyifle izlediğim diziler arasında. Binlerce seyirci için de öyle olduğunu tahmin ediyorum.

Keyifli seyirler.

Saygılar, sevgiler.

Abdurrahman Balcılar

Twitter: abdurrahman balcılar@abbalcilar

Mail : ab.balcilar@hotmail.com

Blog: milliyet.com.tr/Cansever

Not: Görseller internetten alınmıştır.

  

 
Toplam blog
: 2032
: 2969
Kayıt tarihi
: 18.06.12
 
 

Emekliyim. Doğayı, Sabahın erken saatlerinde doğada yürümeyi, Hayvanları, bilhassa köpekleri çok se..