Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '10

 
Kategori
Eğitim
 

Fatih Projesi; öğretmen - veli projesi olarak zaten uygulanmakta

Fatih Projesi; öğretmen - veli projesi olarak zaten uygulanmakta
 

FATİH PROJESİ...


FATİH projesini Sayın Başbakanımızın ve Milli Eğitim Bakanımızın çıkarak şov yaparcasına açıklamalarına çok güldüm. Demek ki ne Başbakan nede Milli Eğitim bakanı okullardan haberdar değil, bu açıklama onun bariz kanıtıdır.

Sayın başbakanım bu proje okullarımızda yıllardır uygulanmakta zaten ama tabi bunu Milli Eğitim değil öğretmen veli işbirliği uyguladığı için siz bilgi sahibi değilsiniz. Milli Eğitim Bakanımızda ne yapsın gündemi yoğun okullarda kıyafet sorunu, türban meselesi, andımızın kaldırılması, İstiklal Marşı okunmasa olurdu olmazdı tartışmaları derken vakit bulup okullara gidemediğinden bu konulardan haberdar değil.

Ben 2002 yılında ilköğretime başladım ve ilk toplantı öğrenci, veli ve öğretmen tanışması toplantı gündemi eğitime katkı…

Değerli öğretmenim kısa ve öz bir konuşma yaptı.

- ‘’ Sayın veliler sınıfın durumunu gördünüz burada sizin çocuklarınız okuyacak el ele verip bu sınıfı bir yola sokalım.’’

Aileler gücü oranında katkı yaptı. Çevre esnaftan destek toplandı. Kalan belli kısmı öğretmen kendi çabaları ile telafi etti. Sınıfın yerleri kalebodur yapıldı, projeksiyon cihazı alındı, bilgisayar alındı, sınıf temizlendi ve yeniden boyandı, camlara korkuluklar takıldı. Bu sınıfta, sınıfımız değişmeden 5 yıl eğitim aldım. Yani sizlerin bu büyük proje dediğinizi benim öğretmenim 2002 de uyguladı. Bu size özelmiş diyebilirsiniz, benden 2 yaş büyük abim 2000 yılında okula başladı ve aynı sistem onların öğretmeni tarafından da uygulanmıştı daha öncesini bilemem.

Şu anda okulların çoğunda öğretmenlerin ve velilerin işbirliğinle bu sistem uygulanmaktadır. Sınıfların hemen hemen hepsinde akıllı tahta, bilgisayar sistemi, internet mevcut durumdadır. Belki sizler farkında değilsiniz ama bu eksiklikleri sizin gidermekte yetersiz olduğunu gören öğretmenlerimiz velilerle el birliği yaparak bunlara çözümler üretmişlerdir.

Ayrıca sizin dediğiniz her öğrenci dizüstü bilgisayarını sınıfta kendi kullanacak sözüne sizlerin bile inandığınızı düşünmüyorum.

Evet, asli görevi eğitim vermek olan öğretmenlerimiz sizlerin yıllar sonra gördüklerini sizlerden yıllar önce görerek kendi çabaları ile düzeltmeye çalışırken sizler asli göreviniz olan eğitim sorunları yerine neler ile uğraştınız anlamış değilim.

Bir sözümde gazeteci ve televizyoncu büyüklerime olacak. Bu açıklamalar yapılırken bu zaten uygulanıyor demek aklınıza mı? Gelmedi. Sizlerin okuyan çocuğunuz yok mu? Hiç okul veli toplantısına katılmadınız mı? Anlamış değilim. Bunu sormak, eleştirmek dile getirmek sizlerin görevi değil mi?

Bu proje uygulanırken çok büyük maliyet olduğu yazıldı, çizildi. Buradan yetkililere sesleniyorum. Bizim okul müdürü 2000 TL denen sistemi sıkı bir araştırma ve pazarlık sayesinde 550 TL ile okulumuza kurdu. Şayet amaç birilerini nemalandırmak değilse boşuna paraları sarf etmeyin yetkiyi verin okul müdürümüz bu sistemi tüm okullara kurmak üzere pazarlık etsin. Hem böylece sizin 40.000 derslik için ayırdığınız ödenekle diğer eksiklikleri de tamamlar.

Sizler de böyle fuzuli işlerle uğraşmak zorunda kalmazsınız. Rahat rahat öğrencilerin kıyafetlerinin kaldırılması, Andımızın okunup okunmaması gibi sorunları çözersiniz. Sizlerinde işi kolay değil hangi birine yetişeceksiniz. Bu sorunlar çözülemediği için öğretmen atamalarına bakamıyorsunuz, öğretmenlerin %80 i kredi borçlusu ilgilenemiyorsunuz. Yarın 24 Kasım öğretmenler günü şimdi birde yılın öğretmeni seçilecek değil mi? Ben size bir şey söyleyeyim hiç boşuna yılın öğretmeni seçmeye uğraşmayın. Çünkü bu şartlar ve koşullar altında biz öğrencilere eğitim vermeye emek veren bütün öğretmenlerimiz zaten biz öğrencilerin gönlünde yılın değil yüzyılın öğretmenidir. Sizler de hiç değilse eğitim şurası önerilerinde vaat ettiğiniz 1 maaş ikramiyeyi verin. İnşallah sadece öneri olarak bırakmazsınız.

 
Toplam blog
: 168
: 1098
Kayıt tarihi
: 02.07.10
 
 

4 kasım 1996 yılında İstanbul'da dünyaya geldim. Bu sene ilköğretimden mezun oldum. Okul hayatımd..