Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '15

 
Kategori
Eğitim
 

Fatih Projesinde Öğretmenlere Hizmetiçi Eğitim

Fatih Projesinde Öğretmenlere Hizmetiçi Eğitim
 

“'Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi” anlamına gelen Fatih Projesi; Eğitimde eğitim ve öğretimde fırsat eşitliğini sağlamak ve okullarımızdaki teknolojiyi iyileştirmek amacıyla Bilişim Teknolojileri araçlarının öğrenme-öğretme sürecinde daha fazla duyu organına hitap edilecek şekilde, derslerde etkin kullanımı için; okulöncesi, ilköğretim ile ortaöğretim düzeyindeki tüm okullarımızın 570.000 dersliğine LCD Panel Etkileşimli Tahta ve internet ağ altyapısı sağlanacaktır.”
 
 “Aynı zamanda her öğretmenimize ve her öğrencimize tablet bilgisayar verilecektir. Dersliklere kurulan BT donanımının öğrenme-öğretme sürecinde etkin kullanımını sağlamak amacıyla öğretmenlere hizmet içi eğitimler verilecektir. Bu süreçte öğretim programları BT destekli öğretime uyumlu hale getirilerek eğitsel e-İçerikler oluşturulacaktır. Bu kapsamda Eğitimde FATİH projesi beş ana bileşenden oluşmaktadır. Bunlar:
 
1. Donanım ve Yazılım Altyapısının Sağlanması
 
2. Eğitsel e-İçeriğin Sağlanması ve Yönetilmesi
 
3. Öğretim Programlarında Etkin BT Kullanımı
 
4. Öğretmenlerin Hizmet içi Eğitimi
 
5. Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT Kullanımının”
 
Proje gerçekten müthiş… Projenin “tablet dağıtımı, maddi boyutu” gibi katılmadığım yönleri bir tarafa, ben bu yazıda “FATİH Projesi” beş ana bileşeninden 4. Maddede belirtilen “Öğretmenlerin Hizmet içi Eğitimi kısmına ilişkin görüşlerimi açıklamaya çalışacağım.
 
Bundan on dört yıl önce “Ostim Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’ne” geldiğim zaman bölümdeki arkadaşlarla birlikte cebimizden para katarak bir kamera satın almıştık. Çektiğimiz kamera görüntülerini kendi çabamızla ders filmi haline getirerek öğrencilere gösteriyorduk. Amacımız görsel ders materyalleri kullanarak öğrencilerin konuyu çok daha iyi kavramalarını sağlamaktı..
 
“Ostim Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde” 28 Eylül-2 Ekim tarihleri arasında okulumuzda son gruplar olarak “Hizmet içi Eğitimimizi tamamladık.”
 
Kursta bize “etkileşimli tahtanın” nasıl kullanıldığı ile “Antropi teach Fatih” diye isimlendirilen programı kullanılarak “ders hazırlama ve sunma tekniği” anlatıldı.
 
Kursun başlangıcında birçok arkadaşım gibi benim de “FATİH Projesi” hakkında bazı ön yargılarım vardı. Örneğin kursa başlamadan hemen önce bir TV Kanalı “FATİH Projesinin çöktüğünü ve tabletlerin öğrencilere dağıtılamadığını” haberleştirmişti.
 
Hem biz öğretmenler yıllardır bildiğimiz yöntem ve tekniklerle ders anlatıyorduk. Bize “Antropi mi” ders anlatım tekniğini öğretecekti?
 
Bana göre “Meslek Lisesine” gelmiş öğrencilerin “Bilişim Teknolojilerini” kullanarak ders anlatma tekniğinden önce, onların “derse ilgi ve meraklarını çekme” konusu çok daha önemliydi. Çünkü öğretmenler hangi BT kullanırsa kullansın, öğrencilerin ilgisini çekemez ise derslerde başarıyı da yakalayamaz.
 
Kursun sonuna doğru kaygılarımız azaldı.Antropi teach Fatih’in” gerçekten çok iyi hazırlanmış bir program olduğunu ve kullanımının oldukça basit olduğunu gördük.
 
Bu programın bence en büyük yararlarından birisi şudur. İyi bir öğretmen olarak “bu programı kullanarak” ders hazırlayacaksanız, öncelikle “dersin amaçlarına” uygun olarak “ders planı” yapmak zorundasınız. Antropi için ders planı tamda bizim çoktan unuttuğumuz, zamanın akışına ve alışkanlığına teslim olarak pas geçtiğimiz, öğrencinin ilgi ve merakını çekmeye yönelik kısımların planda bulunmasıydı.
 
Bu plana göre programı kullanarak programın “giriş ve keşfetme” bölümlerinde öğrencilerin konuyu “merak etmelerine” ilişkin kısımlarını oldukça önemli gördüm. Çünkü “öğrenmek merak etmektir”. Bir öğretmen öğrencilerinin merakını, ilgisini çektiği sürece başarılı olur. Konuyu öğretir.
 
Programın açıklama bölümünde ise bolca kullanılacak resim ve videolar ile görsellik artırılarak öğrencilerin daha iyi öğrenmeleri sağlanıyor. Programda “derinleştirme” kısımı ile konuların daha ileri daha mesleki hale getirilmesi planlanmış. Değerlendirme bölümünde, aynı sayfada soruların cevaplarını da istediğiniz bir alanda öğrencilere göstererek konunun daha iyi anlaşılması, pekiştirilmesi sağlayan iyi bir program…
 
Bu programın (Antropi)  kullanımını öğrenirken başka bilgisayar programlarını da (movie maker, splitter, joinner vb)  kullanmasını öğreniyorsunuz. Sonunda eğer kendinizi geliştirirseniz “Bilişim Teknolojilerini” daha iyi kullanmaya başlıyorsunuz. BT insanların hayata bakış açısınıda değiştirir.
 
Bizim ülkemizde öğretmenler öncelikle eğitmenlik görevine soyunmuşlardır. Eğitmenlikle o kadar içli dışlıyız ki, asıl görevimiz olan öğretime ilgimiz çok azdır. Elbette öğrenmek, öğretmek eğitim dairesi içerisinde yer alır. Benim kastım öğrencinin kılık-kıyafeti, davranışlarını vb. daha fazla konuşurken, öğretmeyle ilgili konuşmalara, tartışmalara neredeyse hiç yer vermememizdir. “FATİH Projesinin hizmet içi eğitim bölümü”  bize “asıl görevimizi de” hatırlattı.
 
Diğer taraftan  “Antropi” uygulamaları “ders materyalleri içeren “eba” adlı bir web sitesi de öğretmenlerin kullanımına sunulmuştur. Burada her branşta görsel ders materyalleri depolanmıştır. Öğretmen istediği bilgiye-görsele bu site üzerinden ulaşabilmekte (bedava(!)) ve paylaşım yapabilmektedir. Kendi hazırlamış olduğu ders öğretim materyallerini de isterse paylaşıma açabilecektir.
 
FATİH projesinin bizi ilgilendiren hizmet içi” kısımı budur. İşin birde “ ironisi” var. Bakanlık bilgiye ulaşmak için internetten yararlanılması gerektiğini ortaya sermiş. İnternet olmadan ders hazırlanamıyor. Projelerde işe yaramıyor. Buna rağmen  derslerimizi hazırlarken en çok kullanacağımız “you tube, blog  vb. bilgi paylaşım sitelerine” giriş, okullarda yasaklamıştır. Bu yasak aslında her şeyin özeti gibi ortada duruyor. Onca çaba, onca para, emek her şeyi bir anda silip yok ediyor. BT kullanmak için yola çıkan MEB, yasaklara kurban oluyor. Tam bir ülkemiz klasiği.
 
Bu okula ilk atandığım zaman arkadaşlarla aldığımız kamera hala bölümde duruyor. O zamanların teknolojisiyle zar zor hazırlayıp sunduğumuz dersleri hazırlamak şimdi çok kolay.
 
Belki kursta öğrendiğimiz BT lerini birçok öğretmen hiç kullanmayacak. Sıradan kendi bildikleri yoldan gideceklerdir.
 
Kullanan öğretmenler için öğrenciler ve veliler  “iyi bir öğretmen” diyeceklerdir. Bu bizim için yeterlidir.
 
2015060713 nolu kursumuzun 2.10.2015 tarihinde sona erdi. Belgelerimizi aldık.
 
“FATİH Projesi Eğitmeni Gökhan GÖK’e”  buradan, “bize gösterdiği sabır, anlayış” için çok teşekkür ederiz.
 
 
 
Toplam blog
: 144
: 899
Kayıt tarihi
: 06.02.07
 
 

Gazete ve kitaplara hep tersten göz atar, daha sonra okumaya başlarım. Bu özelliğim devrik cümlel..