Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '12

 
Kategori
Futbol
Okunma Sayısı
373
 

Fatih Terim niçin en büyük?

Fatih Terim niçin en büyük?
 

Fatih Terim üzerine daha önce birkaç yazı yazmıştım. Onun için gelmişini, geçmişini burada bir kez daha burada uzun boylu saymak istemiyorum.

Kısaca söylemek gerekirse; Adana Demirspor’da başlayan başarılı futbol hayatını, daha sonra Galatasaray’da sürdürmüş. Yıllarca bu takımın kaptanlığın yapmıştır. 68 kez Milli Takım formasını giymiştir. Teknik Direktörlük kariyerine Ankaragücü takımında başlamış, Göztepe’yi çalıştırmış; sonra Türk Milli Takımı Teknik direktörlüğüne getirilmiş; bu görevinde de başarılı olmuştur.

1996-2000 yılları arasında Galatasaray'ı çalıştırdı 4 lig 2 Türkiye Kupası ve 1 UEFA Kupası Şampiyonluğu kazandırdı.2000 yılında Galatasaray, UEFA Kupası'nı kazanan ilk ve tek Türk takımı oldu ve kendisi de "İmparator" lakabını aldı. Sonra İtalya’ya gidip gelmiştir. Daha sonra yine Galatasaray ve Milli Takım Teknik direktörlüğü yapmış ve nice başarılar.kazanmıştır.

2011/2012 Sezonunda çift Kupa kazanan Terim başarısız mıdır?

Galatasaray’ın , son birkaç ay içinde aldığı sonuçlara bakınız.
Galatasaray Avusturya Wörgl kentinde ilk hazırlık maçını bölgesel lig ekiplerinden SV Kirchbichl ile yaptı. Bu maçı 11-0 aldı.
Galatasaray /İstanbulspor : 5-0
Galatasaray /Torku Konyaspor : 6-1
Galatasaray 1.Ağustos'ta ise Slovenya'da NK Olimpija Ljubljana’ile karşılaşmış , 1-1 kalmıştır.
4.Ağustos.2012’de İzmir’de İtalyan takımı Lazio’yu 1-0 yenmiştir.
8.Ağustos’da İstanbul’da , Fiorintina’yı 1-0 yenmiştir.
Galatasaray , Süper Kupa maçında Fenerbahçe'yi 3-2 yenerek 12. Süper Kupa’yı da kazanmıştır.
Galatasaray 2012 sezonunun ilk lig maçını da Kasımpaşa’ya karşı oynadı ve maçı Galatasaray
Galatasaray – Kasımpaşa : 2-1 aldı…

Daha ne olsun…

Bu durumdaki bir takıma, bir Teknik direktöre başarısız denir mi?
Galatasaray kendi yolunda şimdilik gayet başarıyla ilerliyor. Onu büyük yapan nedir?
Bu öğelerin başında kuşkusuz Fatih Terim gibi bir futbol adamının, bir çalıştırıcının, bir Teknik Direktörün bulunmasıdır.

Fatih Terim büyüktür. Neden? Bir kere kişiliğiyle büyüktür.

Kasımpaşa galibiyetinden sonra herkes onun ağzına maç hakkında ne söyleyecek diye bakarken , O …
“Açıkçası ‘Güzel güzel konuşayım’ diye aşağı indim ama maçtan sonra Gaziantep olaylarını duyunca vazgeçtim. Bir yere ateş düşmüş, ülkede kan gövdeyi götürüyor, kardeş kardeşi vuruyor… ‘Sevinçliyim’ demeye utanıyorum.” diyen Fatih Terim, açıklamalarını şu şekilde devam ettirdi;
“Bu ülkeye ne oluyor? İnanın futbol konuşmak içimden gelmiyor. Bunlar vatan evladı değil mi? Bunların anası babası yok mu? Bu ülke nereye gidiyor? Yazıklar olsun. Tamam futbol konuşalım ama ben bu akşam futbol konuşmak istemiyorum. Ülkede bombalar atılıyor, toplu katliamlar oluyor. Öyle ‘Kınıyorum’ falan da yok. Öldük bu ‘Kınıyorumlar’ yüzünden! Röportaj yapacak durumum yok. Moralim çok bozuk. Bu ülkenin ay-yıldızını ben de taşıdım. Şimdi burada ‘Sağdan geldi, soldan gitti’ mi diyeyim? Benden bu akşam hiçbir şey beklemeyin.”
Bir büyük insandan daha başka ne beklenebilir… O kadar şehitten sonra , o gün söylenmesi gerekenleri söyledi Terim ve Türk Milletinin kalbindeki yerini aldı.

Fatih Terim için herkes (özellikle rakiplerimiz..) ağızlarına gelen her şeyi söyleyebilir. O, şöyle küfürbazdır; önüne gelene tükürür, sıkıntıya gelmez kaçar; futboldan anlamaz… Falan, filan … Ama , Terim futbolumuzda önemli bir kişiliktir. Futbolumuza damgasını vurmuştur.

Fatih Terim’in üstün yanı nedir biliyor musunuz?

Terim belki futbolu akademik ve bilimsel anlamda bilmiyor; o bakımdan küçümseyebilirsiniz. Ama Terim’in inkar edilemiyecek bir yönü vardır. BİLİME inanır ve futbolun bir bilim olduğuna inanır. Onun için Teknik Kadrosunu son derece elit insanlardan, bu işi bilen insanlardan seçer. Şimdi Galatasaray’ın Teknik Kadrosuna bakın :

Hasan ŞAŞ (Yardımcı Antrenör ) ; Ümit DAVALA (Yardımcı Antrenör ) ; Claudio TAFFAREL (Yardımcı Antrenör ) ; Metin ÇAKIROĞLU (Analiz Uzmanı ) ; Scott PIRI
(Performans Uzmanı) …

Bu insanlar mesleğinin uzmanı; yadsınamıyacak futbol adamlarıdır .

Fatih Terim’in başarısının arkasında özellikle bulup ABD’den getirttiği Kondisyoner Scott Piri’rin olduğu inkar edilmez bir gerçektir. Fatih bu kişinin getirtilmesini ısrarla istemiştir.

Scott Piri gerçekten , takımın kondisyonunun yüzde yüz artmasında kısa bir zamanda büyük bir başarı göstermiştir. Umut Bulut’u , Emre’yi; Aydın’ı takıma yeniden kazandıran insan odur.

Fatih Terim, yeniden söylüyorum, kendisi belki akademisyen değildir ama bilime inanır ve takımı bu konuda uzman insanlarla birlikte çalıştırır. İşte Terim’in başarısının altında yatan sır budur.

Ve Fatih bu kafayla giderse başarılı olacaktır. Galatasaray da daha nice Şampiyonluklar yaşayacaktır.

İnancım budur. Bakalım görelim.

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Hocam saf da degilsin ya benim gibi! Amerikanyada bir milyon dolarlik yatirimda bulunursan oturma musadesi yani sizin bildiginiz sekilde yesil kart alirsin. Abimin manhattan'daki evi milyon dolar niye ki aldi acaba? Tabi sadece abim degil digerlerinide yazarsam harp cikar valla!!! Saglik ve saygiyla

Newyorker 
 26.08.2012 1:00
Cevap :
"BÜYÜKSÜN!" Dedik ya New-York'lu ,daha başka ne diyelim... "ÇOK BÜYÜKSÜN". Yaşasın Manhattan... Yaşasın Amerikanya.. Ne dersin şimdi harp mi çıkacak.. Belki... Saygılar, esenlikler.  26.08.2012 12:08
 

he valla bana cok benziyor ! Ama o terim ben gariban , Yani gene bir amerikaliyi ovmesen olmaz biz neymisiz abi:::~~~? saglik ve saygiyla

Newyorker 
 25.08.2012 19:24
Cevap :
Terim'mi Amerikanyalı? O nereden çıktı şimdi? Hadi senin "Gariban" olduğunu anladık da, Terim... Hiç sanmam!  25.08.2012 21:46
 

Top yuvarlaktır, Kale dikdörtgen. Ötesi antrenör'ün mahareti herhalde. Nasıl futbol bilgim ama!..

Şahin ÖZŞAHİN 
 25.08.2012 15:34
Cevap :
Önemli olan futbol oyunundan zevk alabilmek; alamıyorsan o zaman voleybol seyret; yoksa da yüz...  25.08.2012 18:47
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 2579
Toplam yorum
: 10204
Toplam mesaj
: 237
Ort. okunma sayısı
: 786
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster