Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Nisan '13

 
Kategori
Futbol
 

Fatih Terim

Fatih Terim
 

TERİM


Bazen sevinçlerimizi veya üzüntülerimizi çok abartıyoruz. Niye bu kadar çılgınca seviniyoruz ya da niye bu kadar hırçınca üzülüyoruz? Geçen yıl ki Galatasaray şampiyonluğunda aynen şöyle yazmıştım: 

“Bizleri bu seviyeye getiren 100 metre uzunluğundaki çimli sahalarda deli gibi koşan 11’li oyuncular mı yoksa o 11’lerin kazandığı milyonlar mı? Beni o gece bulutların üstüne çıkaran Necati’nin hırsı mıydı yoksa Fatih Terim’in duruşu muydu? Haftada 5 kez idman yapan bu terli oyunculara niye bu kadar aşığız?”
 
Bu sorunun cevabı var mı, inanın bilmiyorum.
 
Dün gece maçı izlerken yaptığım hareketleri tekrar düşündüm. Heyecanım tavan yapmıştı ve inanmıştım kazanacağımıza…
 
57. dakika ile 74. dakika arasında 3 gol attı Galatasaray. Dünyanın en büyük takımına ve marka değeri 1.451 milyar euro olan bir takıma Fatih Terim’in öğrencileri 15 dakikada 3 gol attı. 
 
İşte o dün geceki ruh halimin sebebi buydu. 45 ülkede canlı yayınlanan bir maça tepkisiz kalmak çok çok zor. Dünyanın en büyük teknik direktörü “Korktum” diyor. 5 gol yemekten korkuyor Jose Mourinho. Yıllık 500 milyon Euro’luk takımdan bahsediyoruz. Sadece “adidas” ile yapılan anlaşma 40 milyon dolar…
 
Olayı rakamlara dökmemin sebebi, Fatih Terim’in başarısını yok sayanlar içindir. Onun yaptığı hareketleri tasvip etmiyorum ama Fatih Terim’i bitirme kampanyasına dalanlara sesleniyorum: Bu hem matematiksel, hem yönetimsel hem de duygusal bir başarıdır. Başarının her boyutunu bize hissettirmiştir Fatih Terim.
 
Televizyon ekranlarından “edepsizliği” bir üstünlük gibi görenler ve yıllarca o ekranlarda bağırmayı ve insanlara çok kolay iftira atmayı bir “başarı” olarak görenler,  bu üstün başarıları hasetle karşılar. 
 
Bu tür “başarılı ama aslında başarısız” insanlar hep kaybetmiştir.
 
Allah Fatih Terim’den razı olsun. En azından bana güzel bir gece yaşattı.
 
 
Toplam blog
: 110
: 521
Kayıt tarihi
: 21.12.09
 
 

1979 Malatya doğumluyum... Evreni kendi gözlüğümden (0,50-0,75) görmeye çalışan bir yazarım... Dü..