Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Nisan '10

 
Kategori
Telekomünikasyon
 

Faturamın açılımı

Faturamın açılımı
 

Açılım modasına uyarak cep telefonu faturamın açılımını yapmak istiyorum sizlere. 05 / 05 / 2010 son ödeme tarihli faturamdır;

Aylık ücretler toplamı: 20.90
Kullanım ücretleri toplamı: 23.10
Genel toplam: 44.00


KDV uygulanan toplam tutar da bu 44 TL. Vergilere gelince; KDV (%18) 7.96 TL
Özel iletişim vergisi (%25) 11.05 TL
Diğer vergiler, Har(a)çlar, fonlar 1.02 TL
Devlete iletilecek ücretler toplamı 20.03 TL
Fatura toplamı 64.20 TL

Buraya kadar her şey normal görünüyor, değil mi? Ama, değil işte...Çünkü; faturanın bir de arka sayfasındaki açıklamalar var. Bu fatura benim KDV ve ÖTV dahil aylık 29 TL'lik faturamdır. Bir de haziran sonunda bitecek 11 TL'lik bir pakete üyeyim. Bu ay ilk kez bu paketleri 11.22 TL aşmışım. Hem 29 TL'lik paketten, hem de 11 TL'lik paketten vergi alınmadığını GSM şirketimle yaptığım sözleşmede okuyorum. Oysa faturamda Aylık ücretler toplamında 29 yerine 20.90 yazıyor. 11 TL'lik paketim ise Kullanım ücretleri toplamına giriyor ne hikmetse. Ve hepsi de toplanıp KDV uygulanan toplam tutar olarak gösteriliyor.

Vergi alınmayacağına dair söz verilen tutarım 29+11= 40 TL
Paket aşımı ise 11.22 TL olduğuna göre, sadece 11.22 TL'lik kısımdan vergi kesilmesi gerekmez mi? Sadece Özel iletişim vergisi bile 11.05 TL gördüğünüz gibi. KDV de ona yakın bir miktarda.

Olayın bir diğer yanı ise, bundan önceki faturamın arkasında karınca bacakları inceliğinde bir notla 20 Nisan itibariyle paketimin 29 TL'den 35 TL'ye yükseltileceğinin yazmasıydı. Neredeyse hergün cep telefonuma kampanya mesajları yollayan GSM firması, bu bilgiyi mesaj olarak yollamamıştı. Faturamdaki karınca bacağı yazıda şöyle diyor; 20 Nisan 2010 itibarıyla KDV ve ÖTV dahil 35 TL olacak paketiniz. İyi de 29 TL'lik faturamın sırrını henüz çözmüş değilim, bu yenisini nasıl çözeceğim:)

En önemli kısmına geliyorum şimdi. Zam haberini faturamın arkasına okumam(!) için basan şirket, faturamın ön kısmına kocaman harflerle şunu bastırmış; TARİFENİZE BAHAR İNDİRİMİ GELDİ...

Meğer 1 Nisan'dan itibaren tarifelerde % 37'ye varan indirimler yapmışlar. Güle güle konuşaymışız:)

Şimdi ben sormaz mıyım GSM şirketine; 1 Nisanda yaptığınız indirim Nisan 1 şakası mıydı? Hadi şaka değildi diyelim, o zaman benim aylık paketimi 29 TL'den 35 TL'ye neden yükselttiniz? Hadi ona da razıyım diyelim, neden faturamdaki 40 TL'lik paketlerimi vergiler hariç dediğiniz halde vergilendiriyorsunuz? Neden 29 TL'lik paketim 20.90 olarak yazılıyor ve diğer 11 TL'lik paketim, faturamda vergilendirilmesi gereken tek tutar olan ( paket aşımına ait) Kullanım ücretlerinin içinde oluyor?

Bu paradoksu çözebilen biri varsa çok mutlu olacağım. Hesap-kitapla aram çok iyi olmasına rağmen ben çözemedim de:)

 
Toplam blog
: 261
: 2212
Kayıt tarihi
: 23.07.07
 
 

1954 Antalya doğumlu ve Antalyalı'yım. Ülkemin ve özellikle bu şehrin sevdalısıyım. Sanatın pek çok ..