Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Temmuz '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Faytonlar değişir, atlar değişmez.

Faytonlar değişir, atlar değişmez.
 

Zamane insanı önemsensin, değer verilsin, dinlensin, söyledikleri onaylansın, yanlış yaptığında eleştirilmesin, yalanı yüzüne vurulmasın, kanadına zeval gelmesin istiyor, hepsi bu.

Geçenlerde bir kahvenin kuytusuna sığınmış, şekli; bardaktan çok idrar tahlili yaptırmadan önce, hemşirenin gülerek uzattığı camdan zımbırtıya benzeyen, deha olduğu tartışma götürmeyen! bir pazarlamacının buluşu olduğunu düşündüğüm, günümüz icadından, neredeyse tiksine tiksine çay içerken haddimizmiş gibi; öğrenmek ve öğretmek üzerine konuşuyoruz.

Ben daha çok dinliyorum.

- İnsanlara öğretmek lazım öyle değil mi ağabey?

- Hangi insanlara?

- Beraber olduklarımıza yani…

- Neden?

- Rahat edelim diye.

- Ben rahat etmek istemiyorum!

&&&

Tanıyanlar bilirler…Çok değil on sene önce konusu eğitim olan bir tartışmanın en ateşli konuşmacısı, sesi en çok çıkanı ben olurdum.

Yaşayarak öğrendim ki;

- Öğretmek haddime mi.

- Öğrenmek istemeyene hiçbir şey öğretemezsin!

- Ucunda para veya mevki yoksa insanlar neden öğrenecekleri konusuna bir anlam veremiyor.

- Hayatları boyunca kitap kapağı açmamış insanlar her şeyi biliyor zaten!

- Öğrettiği kadar azalıyor insan…

&&&

Günümüzün en sevilen en çok aranan adamları teee yıllar önce oyunun basit kurallarını anlayıp, uygulayanlar.

Politikacı yoldan geçerken gözünün içine bakan vatandaşa gülerek selam verir, vatandaş kahvede politikacı benim kankam diye hava atar…Çok geçmeden kendi anlattıklarına kendi de inanır, günün birinde ziyarete gider, kapıdan sokmazlar.

Patron işçisinin sırtını sıvazlar, işçi, çıkarılana kadar o olmazsa fabrikanın kapanacağını zanneder.Fabrika batmaz.

Şehrin en pahalı lokantasının sahibi bir garibanın elini sıkar, gariban sırf lokanta sahibine görünsün, tokalaşsın diye ayda bir defa o lokantaya gider diğer günler yarı aç yarı tok gezer…

Güzel bir kadın, adama gülümser, adam evi barkı unutur…

At sahibine göre kişner…

Sahipler, koşumlar, çekilen faytonlar değişir, atlar değişmez.

Cinsleri ne olursa olsun filmin sonunda ya vurulurlar, ya… inanmak istemeyiz ama sucuk olurlar.

 

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..