Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '11

 
Kategori
Edebiyat
 

Fazıl Bayraktar 'dan mektup var

Fazıl Bayraktar 'dan mektup var
 

Geçen gün bir MB yazımda Fazıl Bayraktar’ın mektuplarından söz etmiş ve bu mektuplarını bir kitapta toplayan Doç. Dr. Eyüp Akman’ın bunlarla ilgili hazırlanan bir kitabından detaylı olarak söz etmiştim. Emekli General şair ve yazar Fazıl Bayraktar iyi bir asker, sevgi dolu bir vatansever, eserleriyle şiir ve öyküleriyle Türk edebiyatında içinde parlayan bir yıldız gibidir. Türk kültürü coğrafyasında her yönüyle tanıtılması zor bir koca çınardır....  

Aslında onun şiirleri, onun öyküleri, onun kişiliği ve asker oluşu hakkında çok olumlu şeyler yazılabilir ve yazılmaktadır. Ancak onun vefalı oluşunu, insanlık ve dostluk anlayışını insana olan sevgi ve saygısını zor anlatırız. Kibar, hatırnaz ve değerli bir dosttur. Zaman zaman bana da değerli mektuplarını gönderir. Söz olsun, adet yerini bulsun, bir iki cümle ile geçiştirip mektup yazmıyor... Yazdığı mektuplarıyla insana değer veriyor, adeta satır aralarında önemli dersler veriyor.  

Adı geçen yazımda bunları zaten anlatmaya çalışmıştım. Tekrar bunları irdeleyip fazla zamanınızı almak istemiyorum. Bugün benim arşivimde 1994 yılından bu yana bana gönderdiği değerli bulduğum, evimde bir dosyada özenle sakladığım ve baştacı ettiğim bu güzelim mektupların sayısı 15 ‘e ulaşmıştır... Bu mlektupları kitaplığımın bir köşesinde nadide bir armağan olarak saklıyor, zaman zaman fırsat buldukçada alıp okuyorum. Bunların hepsi zarif ve örnek mektuplardır.  

İşte örnek olması bağlamında 11.06. 2005 tarihinde bana İzmir’den gönderdiği bu zarif ve manidar mektuplarından birini örnek olarak burada siz değerli MB okurlarımla paylaşmak istiyorum. Paylaşmaktan da onur duyarım.. Adı anılan mektuplarından birini aşağıya alıyorum...  

Sayın büyüyüm emekli General şair ve yazar vefalı dostum Fazıl Bayraktar’a burada teşekkür ediyor ve askerce önümü ilikleyerek bir Mehmetçik edasıyla selam ve saygılarımı bir Harran sıcaklığıyla sunuyor ve Sayın Fazıl Bayraktar Paşa’ya sağlıklı günler ve uzun ömürler diliyorum.  

İzmir, 11.06.2005 

Aziz Şairim,  

Çağrı’nın son sayısında “ Kastamonu Yöresi Değim Ve Manileri” hakkındaki lütufkâr yazınız için müteşekkirim. Sağ olunuz. Bir şeyler üretmek, nezaketen de olsa beğenilmek, ilgi toplamak güzel şey.  

Şimdilerde “ Harran Güzellemesi”nin ikinci baskısı için çalışıyorum. İlk kitapta bir sürü kusur ve hatalar vardı; kâğıdı, baskısı, fena idi. İkinci baskıda bu utandırıcı kusur ve hatalar olabildiğince giderildi. Umarım, adına yaraşır bir kitap olacak. Kitabın sonunda bazı dost mektuplarına, kritik özetlerine de yer verdim. 

Sizin de bir, iki cümleniz olacak. Kitap ne zaman yayınlanır; orasını bilemem. Yayıncının takdirine kalmış. Çıkar, çıkmaz takdim ederim inşallah… 

Siz ne yapıyorsunuz? Boş duracağınızı hiç sanmıyorum. Üretkenlik size özgü bir haslet.  

Şu sıralar uzunca süreli bir tatile çıkıyorum. Kastamonu’ya gideceğim, sıla -i rahim yapacağım. 

Tekraren teşekkürler, samimi muhabbetle gözlerinizi öperim aziz şairim. 

İmza  

F. Bayraktar 

**** 

Not: Mektubun sol üst köşesinde,  

Fazıl Bayraktar’ın adresini gösteren kaşesi vardır.  

Bilerek buraya yazmadım.  

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..