Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mayıs '12

 
Kategori
Güncel
 

Fazıl Say'a imza desteği

Fazıl Say'a imza desteği
 

Hakkında, ''halkın bir kesiminin benimsediği dini değerleri alenen aşağıladığı'' iddiasıyla soruşturma başlatılan dünyaca ünlü besteci-piyanistimiz  Fazıl Say için, Fazıl Say’a Destek Girişimi tarafından bir imza kampanyası başlatıldı.

 

Kampanya bildirisi:

Fazıl Say bu ülkenin yetiştirdiği ender değerlerden biridir. Sanal ortamda “tweet “ ve “retweet” denilen yazışmalar nedeniyle hakkında soruşturma açılmış olması, 1,5 yıl hapis cezası istemiyle iddianame hazırlanıp İstanbul Sulh Ceza Mahkemesi’ne gönderilmesi, demokrasiye, insan haklarına, düşünce ve ifade özgürlüğüne aykırı, dahası utanç vericidir. Kaldı ki sanal ortamdaki o yazıları okumak ya da okumamak bireyin tercihine kalmıştır. Sadece uluslararası arenada değil, kendi ülkemizde de bu utancı hiçbir savcının, hiçbir mahkemenin bize yaşatmayacağına inanmak istiyoruz. Başta düşünce ve ifade özgürlüğü olmak üzere, laiklik, çağdaş hukuk devleti gibi demokrasinin gereği olan kavramlarla uyuşmayan bu girişimin derhal durdurulması konusunda tüm hukukçulara, sanatseverlere ve kamuoyuna çağrıda bulunuyor, bu amaçla Fazıl Say’ın yanında olduğumuzu belirtip, ülkemizin aydınlık düşünceli insanlarını, tüm kamuoyumuzu imzalarıyla destek vermeye çağırıyoruz.

Bu çağrıyı Milliyet Blog okurlarıyla da paylaşmak istiyorum.  

Girişime destek olmak isteyenlerin, bildiriyi imzaladıklarını belirterek info@andante.com.tr adresine göndermeleri gerekiyor.

***

Sosyal paylaşım sitelerinden facebook’ta bir mesaj yayınlayan Fazıl Say, kampanyada kendisine destek olanlara teşekkür etti.

“Haksizca mahkemeye verildigim icin,sanatcilar ve sanatseverler camiasinda imza kampanyasi baslatilmis,herkese tesekkur ediyorum

RT'lerim yuzunden,mahkemeye verilmek, buyuk haksizliktir, insanin haklarinin ve de evrensel hukugun, tum kurallarina aykiridir.Bu ayni sekilde, benim inancli birisini, inancli oldugu icin mahkemeye vermem kadar sacmadir . Tum olanlar sacmadir,ilkeldir,hazimsizliktir
... Turkiye'de hala evrensel hukugun isledigine inaniyorum, inanmak istiyorum, bu haksiz davanin takipsizlikle sonuclanacagini umit ediyorum
Twitter kullanan herkes bilir ki, takip etmediginiz birinin yazilarini gormezsiniz. Aleniyet yoktur. Kisiseldir. RT'lerde hakaret yoktur
Benim icin olan bu imza kampanyasinin cogalmasini bekliyorum. Sanatsever insanlarimizin da sayisinin az olmadigini hissetmek istiyorum...
Turkiyenin bir cok sanatci ve sanatseverinin imzaladigi bu bildiriyi lutfen siz de imzalayin.
Bana acilan haksiz davanin siyasilerin aleti olmamasina ozellikle gayret ediyorum.(E.Gunay, K.Kilicdaroglu aciklamalarini elestirdim) Zor.

Cunku bana acilan bu sacma dava -eger hakikaten acilirsa- evrensel hukuk ve insan haklari temelinde,haksizliktir,acidir,buyuk skandaldir
Imza kampanyasina destek olmaniz, onemlidir.. F.Say,haksiz yere cezalandirilmamali. Hukugu savun,insan haklarini savun,kendin icin de savun
Simdiden tesekkurlerle ve içtenlikle”
FAZIL SAY
31.05.2012

 

 

Kampanya imzalarını izleyebileceğiniz link:

http://andante.com.tr/index.php?page=haberdetay&haberID=668

Soruşturma konulu ilginç bir haber : http://www.muhalifgazete.com/38908-Bu-kez-herkes-Fazil-Sayin-tarafinda.htm

 

Foto: Andante.com.tr

 
Toplam blog
: 355
: 1099
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..