Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Aralık '11

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Fazla ve Eksik Olanı Farkettim

Fazla ve Eksik Olanı Farkettim
 

İnsan kalabalığının ortasındaydım… Bir yerlerden gelen akordion sesine kulak kesilmiştim. “Hatırla Sevgili” çalıyordu.

Az ileride gitar çalanlar… Biraz daha ilerisinde Afrikalı müzisyenler… Bir başka yerde violonsel çalan bir bayan…

Gözüm binalarda… Binaların büyüleyici halinde…

O caddede nede çok turlamıştım. Yüzyıllar öncesinden kalan binalara iç çekerek bakmıştım. Bir tarihin içerisinde yürümenin keyfini çıkarmıştım.

Tam ortadan geçen tramvay… Sağlı sollu müzik marketler… Kitapçılar… Sinemalar… Pasajlar… Birbirinden farklı yüzlerce binlerce insan… İnsanlar bir yerlere koşturuyorlar. Bir yerlere kâh hızlı adımlarla yürüyorlar, kâh ağır aksak yürüyorlar. Sohbet ediyorlar, gülüyorlar, hayatın keyfini çıkarıyorlar.

Belki de başka şeylere doğru gidiyorlar.

Bir ara bir grup çıkıyor karşımıza.

Ellerinde pankartlar… Slogan atıyorlar… Hak arıyorlar.

Biraz sonra bir başka grup…

Sloganlar atarak Taksim’e doğru yürüyor grup.

Atlas Pasajı, Ağa Camii, Fitaş, Fransız Kültür… Galatasaray Lisesi, St. Antuan Kilisesi… Nevizade…

Özlediğimi farkettim Beyoğlu’nu, İstiklâl Caddesini.

O binaları, o tarihi, o mimariyi, insan kalabalığını…

Bir şeyler eksik yada fazlaydı. Tam da tarif edemediğim, rahatsızlık verici bir şeyler… Neydi?

“O eksik olan, fazla olan şey neydi?” sorusunu sormuştum kendime.

Bu gün yanıtını buldum o eksik ve fazla olan şeyin.

O caddenin doğasına uymayan o şey kafamı kurcalamıştı.

Bir… “Demirören AVM”  fazlaydı

İki… “Sokak arasındaki masalar” eksikti

Fazla ve eksik olan bunlardı.

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..