Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Şubat '16

 
Kategori
Futbol
 

FB – Lokomotif Moskova ve PSG – Chelsea: 16 Şubat 2016

FB – Lokomotif Moskova ve PSG – Chelsea: 16 Şubat 2016
 

google


Şimdiye kadar belki hiç, 2 maç üstüste tümüyle seyretmemiştim. 1974 Dünya Kupası’ndan beridirti televizyon deneyimimle hem de.

Yapacak işim yoktu. Oturdum, izledim.

Üstelik, bu metni yazmak istiyordum ama yazabileceğimden emin değildim, fazlası görüldü ve yazıldı.

Gördüklerimdir:

3. Dünyalılar, 1. Dünyalılar’dan daha istekli oynuyordu ve bunu seyretmek gerçekten keyifliydi.

Futbolu bu biçimde tasarlayanların kafasına ediyiim: Yahu, bir maçta bin üstü pas olur mu?

Ne orta kalıyor o zaman, ne de güç. Adam başı 100 pas düşüyor.

Futbolda zeka kalmamış. Bırakılmamış yani.

Futbolda yaratıcılığı önlemek için, gayrınizami fauller yapılıyor. Futbola, futbolculara değil.

UEFA’nın son 32’deki 2 ortalama takımı, bu futbolla Devler Ligi’nin son 16’sının ikisini de yenerdi.

Ben olsam, özellikle PSG’yi yuhlardım. Sonuçta Chelsea deplasmanda sonuca yatabilir ama PSG kendi aleyhine sonuca yattı. Nedir bu yav?  Pilleri bitti, bızzttt yaptılar.

Futbolcuların kasıtlı faulleri berbat. Mesleki saygı yok. Hakemler durumu görmezden geliyor. Görmezden gelmeleri istenmiş, bu belli.

Bir daha anımsatma: Turan kardeşimiz, bir zamanlar tekme attığı futbolcuyla aynı takımda, ona tekme attığı için oynadığını düşünüyorsa, bir de bunu övünerek söylüyorsa, bu iş bitmiştir.

10-50 milyon avro alanlar, 1 milyon avro eder.

100 milyon avro alanlar, 0 avro eder.

Kara para belli. Beleş para belli.

Cılkı çıkmış belli.

Futbolcular, antrenörün takım oyununu feci lümpen yorumlamış: Ya sotaya saklanıyorlar, ya rollerini abartıp, tekme de tekme...

Kimsenin güzel oynamak eğilimi yok.

Her maçta 10-15 ölümcül kısa-hata saydım: Kalecinin gereksiz yere ceza sahasının dışına çıkması gibi.

Bunun NBA’de de oluşu, büyük-büyük paranın sporu öldürdüğü anlamına gelmiş.

Centilmenlikten söz etmiyorum, işini yapmaktan, oyunu kuralına göre oynamaktan söz ediyorum: Pişti masasında poker oynanmaz.

Anlaşılan şu:

Yılda 1-3 vitrinlik / artizlik iş.

Sonrası mafiş: 4 milyar seyircilik ve 1 trilyon dolarlık sektörün şu anki momenti bu.

Yürrüyün bee...

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..