Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Feel lika a star

Feel lika a star
 

Kevin Costner’in koltukta kitap okurken uyuya kalması, kitabı elinden düşürmek üzereyken hostesin gelip, kaldığı yeri işaretlemesi gözümün önünde…

Dar koridorda ilerliyor, oturuyorum…

Kemerimi bağlayıp, sol tarafımda oturan kadın ve erkeği dinlemeye başlıyorum…

Önceden korkmazdım uçağa binmekten” diyor kadın devam ediyor… “ Bir haftadır aynı görüntüler var ekranda, ister istemez tedirgin oluyor insan!”

Adam başı ile onaylıyor…Neden bilmem sürekli saatine bakıyor…

Ne yalan söyleyeyim kendimi Star gibi hissetmiyorum…

Korkuyorum daha çok…

Uçak piste çıkıyor, motor sesi yükselmeye başlıyor… Vınlamadan başka ses duyulmuyor…

Kemerini bağlayıp çıkış kapsının yanında oturan hostesin yüzüne bakıyorum…

Endişe emaresi arıyor gözlerim…

Hostes rahat…

Ben de rahatlıyorum…

Sağımda koridorun diğer tarafında üç bayan var… Yüzleri bembeyaz… Bir tanesini gözlerini kapatmış mırıldanıyor, belli ki dua okuyor…

Tekrar hostesin yüzüne bakıyorum… O rahat…

Uçağa binmeden önce, kendimi rahatlatmak adına onlarca yazı okumuştum…

Şöyle diyordu bir tanesi; “ <ı>Uçak korkusu genellikle 20-30 yaş arasında kendini göstermektedir… Bu korku ırk, cinsiyet, din ve meslek ayrımı gözetmemektedir… Entelektüel, mükemmeliyetçi, titiz insanlarda daha sık görülmektedir”

Yükselmeye başlıyoruz, ayaklarımı ön tarafa doğru uzatıp, kasılıyorum…

Güzel bir şeyler düşünmeye çalışıyorum ama aklıma hiçbir şey gelmiyor…

Dijital bir ses duyuluyor… Başımın üzerinde uçağın izleyeceği rotayı gösteren bir ekran belirliyor…

Hostesin oturduğu koltuk boş…

Çok geçmeden gülümseyen yüzüyle soruyor; “ Salata mı sandviç mi?”

“Salata”

“İçecek?”

“ Domates suyu…”

İki domates dilimi ve küçük bir parça beyaz peynirle süslenmiş yeşilliğe, girişiyorum…

Bu ikram insanlar bir şeylerle uğraşısın da zaman geçsin diye herhalde!

Business uçanlarla aramızdaki perdeye takılıyor gözlerim…

Bize salata ikram ettiklerine göre onlara içeride kuzu kestiler herhalde!

Koltuk aynı, uçak aynı, korku aynı, her şey aynıyken neden daha fazla para verip perdenin diğer tarafında oturur insanlar?

Bir gün paraya kıyıp soruların cevaplarını öğrenmek lazım…

Salata bitti, havaalanından bir sürü gazete almıştım ama gerginlik okuduğumu anlamamı engelliyor…

Ceplerimi karıştırıyorum, askerliğini Çorluda yapmış taksicinin kartını buluyorum… Yüzü gözümün önüne geliyor…

Enteresan istatistikler var aklımda kalan… Bindiğim üç taksinin şoförü değişik yıllarda askerliklerini Trakya’da yapmıştı… Biri Babaeski’de diğer ikisi Çorlu’da…

Üçü de Antalya Büyük Şehir Belediyesi’nin çalışmalarından memnundu… Üçü de oyunu aynı partiye atacaktı… Üçü de futbolla ilgilenmiyor, Antalya’nın Galatasaray’ı 1-0 yendiğini bilmiyordu… Üçünün de Mehmet Özdilek’in kim olduğundan haberi yoktu…

Sonra okuduğumda anlayabileceğim bir şey buluyorum!

Turkcell faturası!

Ocak ayının 14’dünden Şubat ayının 18’ine kadar toplam 18 telefon görüşmesi yapmışım… Tutar; 28,28 TL

Üzerine koy % 18 KDV’yi; 5,40 TL

Ekle Özel İletişim Vergisini % 25; 7,51 TL

Diğer vergiler harçlar fonlar; 1 TL

Aylık ücretler toplamı; 1,27 TL

Diğer ücretler toplamı: 0,48 TL

Alta alta yaz topla hepsini 43,90 TL...

Sağ olsunlar doğum günümü unutmayıp kutlamışlar, faturanın altına da bir not düşmüşler; “ Daha iyi bir gelecek, daha güçlü bir Türkiye için vergi verin…20 Vergi Haftası…

Kevin Costner geliyor gözümün önüne… Uçuyorum…

Gülümseyerek mırıldanıyorum sonra…

Feel lika a star

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..