Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Aralık '10

 
Kategori
Güncel
 

Fehmi Koru'ya Wikileaks mı Dokundu?

Fehmi Koru'ya Wikileaks mı Dokundu?
 



“Herhalde ayrıldım, herhalde dememin sebebi kendim ayrılmak için herhangi bir talepte bulunmadım, istifamı sunmadım. Fiili olarak böyle bir durum var, künyede yayın danışmanı sıfatını taşıyordum, o çıkartıldığına göre herhalde ilişkim bitmiş demektir.”

Kim, nerede söylüyor bunları?


Fehmi Koru, NTV'deki "Yazı İşleri" programında Ruşen Çakır'a...

Fehmi Koru, 12 yıldır Yeni Şafak'ta yazıyordu.


*****

Bir gün geldi, Wikileaks’ın sızdırdığı belgeler yayımlandı. Belgelerden biri, ABD’nin eski Ankara Büyükelçisi Edelman'ın yazdığı bir rapor. Bu rapora dayanılarak, ABD’nin Irak politikasını beğenmeyen Yeni Şafak yazarı İbrahim Karagül’ün gazeteden kovulması istendiği söyleniyordu.

Wikileaks belgeleri basında yer aldıktan sonra İbrahim Karagül,Edelman beni gazeteden attırmak istedi” başlıklı bir yazı yazdı. İşte, o yazıdan birkaç alıntı:

“Kendi gazetemizde aleyhimize yazılar yayınlanıyordu. Edelman'la görüşenler soluğu gazetede alıyor, bizzat bana sert tepkiler gösteriyordu. Biz, gazeteyi iki paralık etmiştik, ABD ile ilişkileri bozmak gibi çok büyük bir günah işlemiştik. Gazete yönetimi ve sahipleri değil yazarları bu baskıyı yapıyordu.”

“Susturulmamız isteniyordu. Yazılarımıza son verilmeliydi. Ve bu apaçık yapılıyor, bu yönde talepler iletiliyordu. "bu adam ABD ile ilişkilerimizi bozacak, yazılarına son verilmeli" deniliyordu.”

“Birileri, Edelman adına linç kampanyası yürütüyordu.”

“Gazeteden istifa kararımı vermiştim. Ama bugünleri görebilenler beni korudu. O günün öfkesiyle, telaşıyla kıyameti koparanlar bugün hiçbir şey olmamış gibi davranıyor. Elbette bu beceri işi.”

*****
Yazılıp çizilenlerde Fehmi Koru’nun adı ön plana çıkıyordu. Koru’nun yazılarının gazetede yer almaması, gazetenin “künye”sinden “yayın danışmanı” sıfatını çıkartılması, dedikoduları yoğunlaştırıyordu.

Koru, “Ben gazeteme 'Bu adamı ABD büyükelçisi istemiyor, atın' demedim.” diyor.

Dedi mi, demedi mi, söylenenler bir yana; bizim bilmediğimiz bir şeyler olmuş/ oluyor.

Ancak, Wikileaks’ın, şöyle ya da böyle Fehmi Koru’ya dokunduğu görülüyor.

Wikileaks’ın sızdığı belgelerin siyasette yasıması beklenirken, ses, medyadan geldi.

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..