Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '07

 
Kategori
Müzik
 

Felek

Felek
 

Konuğum FELEK grubunun Vokal ve Gitaristi Faruk Kurtulmuş...

* Grup nasıl kuruldu?

Grup FELEK 2004 yılında Faruk Kurtulmuş, Erhan Akhan ve Levent Candaş tarafından kuruldu.

 

* Grup üyelerini tanıtır mısın?

Vokal ve Gitar: Faruk KURTULMUŞ

Davul: Erhan AKHAN

Bass Gitar: Levent CANDAŞ

 

* İlk albüm ne zaman çıktı?

2006 yılında 2L adlı ilk albümümüzü çıkardık.

* Albümdeki şarkıların hepsi birbirinden güzel. Dinleyiciyle buluşabilseydiler eminim içlerinden en az 3 tanesi hit olurdu. Şarkılarda bir duruluk, bir dinginlik var. İlhan Şeşen, Candan Erçetin şarkılarında olduğu gibi. Sözler biraz yılgınlık, biraz kızgınlık, biraz boşvermişlik hissi uyandırıyor. Tabi aşk ve ayrılık da var. Yani yaşamın ta kendisi.

* 2L nasıl oluştu?

Yapmak için yapılmadı, onlar birikimdi. 20 yıllık birikimin ürünü o şarkılar. 20 senedir şarkı yapıyorum, son yaptıklarım girdi 2L albümüne.

* Şarkılar dinleyiciyle neden buluşamadı?

'Tek eksiğimiz tanıtımdı. İşin kötü tarafı şarkıların aynısını çıkarmak da olmaz. Aslında dert şarkı yapmak değil, insanların alıştırıldıkları birşey var, onu kırmak zor.

* 'Halk bunu istiyor ' mantığına inanır mısın?

Çok inanmıyorum, o kadar çok pazarlama taktiği var ki.

* Kimlerle çalıştın?

Levent Candaş' la, 'RA' isimli bir grubumuz vardı öncesinde. 'RA' ve 'FELEK' dışında müzisyen olarak çalışmadım.

*Mesleğin ne?

Mimarım ama şu an tekstil ile ilgileniyorum. Ve yeni albüm için hazırlanıyoruz. Müzikle içiçeyim. Davul hariç bütün kayıtları evde yaptık. Ve birine çalmamak benim için aslında bir artı.

* Kimleri dinlersin?

En çok King Crimson dinlemişimdir herhalde. Led Zeppelin, Peter Gabriel, Roger Waters, Cem Karaca, Bülent Ortaçgil.

* Seni neler üzer?

Haksızlık üzer. Sadece bana yapılması değil genel olarak yapılan haksızlıklara tahammülüm yok.

* Faruk son iki yıldır tamamen müziğe konsantre olduğunu, şarkı yaptığını, söz yazdığını anlattı. Halâ akıllanmadım diyor. 2Le albümünü dinledikten sonra bence de akıllanmasın ve o güzel şarkıları yapmaya devam etsin. Yaptıkları şarkılar dinleyiciye ulaşsa, 'Woowww' diye güzel türkçemize bir türlü girmeyi başaramamış o kelime dile gelir.

* Söz yazarken ilham denilen zat-ı muhterem gecikir mi?

O geldikçe yazıyorum zaten. Yani şu an lâzım diye söz yazmaya çalışmıyorum, ama Yağmur'un sözü ve müziği yarım saatte oluştu. Belli olmuyor. Hakikaten de sıcak bir gündü.

* Hedefin ne?

Yaptığım müziğin insanlara ulaşmasını istiyorum tabi, yoksa amacım bu işten bir şeyler kazanıp zengin olmak falan değil. Verilen emek paylaşınca gerçek anlamını buluyor.

* Yeni albüm ne zaman?

Yeni albüm için şarkılar üzerinde çalışmalara önümüzdeki hafta başlayacağız.

*Albümde, 'İstanbul' isimli bir şarkın var. Sen de benim gibi İstanbul aşığı mısın?

Evet, seviyorum İstanbul'u bende.

* Tüm konuklarımdan, 'Bu Sabah Yağmur Var İstanbul'da şarkısını istiyorum. Senden de istesem?

Elbette söylerim. (Oleey beni kutlamalısınız yine başardım.)

* Yeni albümde İstanbul şarkısı var mı?

Evet olmaz mı... Sözler hazır ama şimdilik isim vermedim.

* Sözleri mırıldansan?

Bir boğaz sabahında uyanırsın
Bir İstanbul akşamından artmış
Bilirsin ki her şeyin gecede kalmış
İstanbul sarar insanı
kaybolursun üşürsün için yanar

Bir bankın üstünde uyursun Ortaköy'de
Bir İstanbul sabahında uyanırsın, güneş doğar Çamlıca'dan
Yokmuşsun gibi geçer üstünden, geceye kalırsın
Bir İstanbul akşamında tek başınasın

Aldırma....
İstanbul sarar insanı....

* Şarkıların hepsini çok sevdim ama itiraf ediyorum, içinde İstanbul olduğu için en çok İstanbul şarkısını sevdim. Yeni şarkı sözleri içinden kendime hemen bir best’ler edindim...

O kadar zordu ki herşey tutunamadık
Bir boşluk vardı içimizde bir nehir vardı sonsuzdu
Sürüklendik içimizdeki boşluğa düştük
Kaybolduk gölgelerin ardında

Anladık

Işığı yoktu her pervanenin
Uçtuk sonsuza içimiz acıdı
Çok ama çok yorulduk
İçimizdeki boşlukta boğulduk

Sonra sen bir an kayboldun
Çok uzaklardaki bir şehrin
Işıklarında yandı kanatların

Seni unuttuk

O kadar derinlere dalmak mıydı niyetin
Bu kadar yüksekten atladın boğaza
Aslında uçmak mıydı istediğin
Bildiğin bir yer mi var yoksa

Bilmediğim...

* Senin için, 'Faruk Kurtulmuş da Cohen gibi, bir insandan Bass Gitar sesi çıkabileceğini kanıtlıyor. Çok etkileyici bir ses ve güçlü yorum. Parçalar müziklerin kardeşliği gibi olmuş. Gerçekten çok etkileyici. Her birine sentez abidesi diyebilirim. Tekrar tekrar dinlemek farz oldu artık bana. 2L albümü en kısa sürede arşivimde hakettigi yeri alacak' diyorlar.

:) Ve yüreğine sağlık. Çok keyifli bir sohbet oldu. Sana ve FELEK grubuna iyi şanslar diliyorum.

Sefalar getirdiniz.

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..