Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '07

 
Kategori
Anılar
 

Fen bilgisi dersini nasıl sevdim?

Okul hayatım hep inişli, çıkışlı olmuştur. Tıpkı bir türlü yatağında akmayı başaramayan dere gibi. Hep okulu bırakıp kendi başıma yaşamak istemişimdir. Tüm öğretmenler, hep benle uğraşır. Arkadaşlarım beni sevmez. Dersler deseniz aynı. Ayları saymaktan vaz geçip günlerin hesabını tutmaya başlamıştım. Okulumuz evimize epey uzaktı. Bir uzun birde kestirme yolu vardı. Ben hep gidip gelişlerde uzun yolu tercih ederdim. Okula geç gidebilmek için. Okulumuz seyrek evler arasında çok katlı hali ile hemen sivrilir, bahçesinin etrafındaki duvarlarla bana hapishaneyi hatırlatırdı. Hele kışın kar yağdı mı gidip, gelmek iyice çekilmezdi benim için. Ankara’nın insafsız soğuğu eşliğinde okul yolu bir sürgün yolu olurdu. Her gün dua ederdim kar yağsın tatil olsun diye. Bazen tutardı dualarım tatil olurdu okullar. Nasıl sevinirdim anlatamam. Yine bir gün kar yağdı, hemde ne kar. Her yan bembeyaz. Bir anons okullar beş gün tatil. Kar tatili. Nasıl sevindim anlatamam. Hemen paltolara koştuk kardeşimle. Kar bizim için eğlence. O gün epey eğlendik. Ertesi gün yatak döşek hastayız. Tamda kar tatilinde olacak işmi. Ama oldu. Doktor, ilaç, yatak... Bunlar yan yana geldi mi can sıkıntısını siz tahmin edin.

Başucumda bir sürü kitap. Sağlamken bile kitap okumayan ben hasta yatağında kitap okuyacak. Olacak iş mi bu. Ama oldu. Elim ister istemez fen bilgisi dersinin kitabına uzandı. En sevmediğim derslerden biri. Öğretmen iyi bir kadın ama ders çok kötü... Basınçlı kaplar, cendereler, gaz kanunları, sıvılar, katılar... Tam bir bilmece benim için. Kitabı karıştırırken rastgele, parmaklarım bir sayfada durdu. Bir deney anlatılıyor. Sıvıların basınçları ile ilgili, birde deney düzeneği. Ben bunu yaparım dedim birden kendi kendime. Anneme söyleyip malzemeleri temin ettim. Başladım yapmaya. En son anne bir leğen su getirir misin, deyip son aşamaya geçtim. Baktım çalışıyor. Nasıl sevindim anlatamam. Tatil bitti okul açıldı. İlk ders fen bilgisi... Öğretmenimiz, tatil nasıl geçti neler yaptınız diye sormayacak sandığım sırada sordu. Atladım hemen sıvıların basıncını ölçen alet yaptım öğretmenim. Öğretmenim bendeki Arşimet hevesini görmüş olacak ki getir deneyelim dedi. Götürdüm. Denedik. Çalıştı. Öğretmenim beni bir takdir etti anlatamam. Aldı aldı göklere çıkardı. Ben neymişim demeye başladım birden. Sözlü notu olarak epey iyi bir notta alınca ben tam anlamıyla hem okulu, hem de fen bilgisi dersini çok sevmeye başladım. İyi ki Nevin öğretmen beni olumlu etkilemiş. İyi ki Nevin öğretmenler hayatımızda..

 
Toplam blog
: 405
: 914
Kayıt tarihi
: 19.04.07
 
 

Okumayı ve kendimce yazmayı severim. Samimi eleştirilere açık biriyimdir. ..