Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Eylül '11

 
Kategori
Eğitim
 

Fen-edebiyat mezunlarına öğretmenlik fırsatı!

Fen-edebiyat mezunlarına öğretmenlik fırsatı!
 

YÖK aldığı kararla, fen-edebiyat mezunlarına öğretmenlik olanağı sağladı.


YÖK, 22/09/2011 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında önemli bir karar aldı. Alınan karar, özellikle üniversitelerin fen-edebiyat fakültesi bölümlerinden mezun olanlar için bir fırsat niteliğinde... Zira YÖK'ün aldığı karar, üniversitelerin fen-edebiyat fakültelerinden mezun olanlara öğretmenlik yolu açacak...

> YÖK'ün öğretmenlik yapabilmek için Pedagojik Formasyon Sertifika Programı açılmasını uygun gördüğü üniversiteler ve kontenjanları için buraya tıklayınız...

YÖK, aldığı kararla 53 üniversitede pedagojik formasyon eğitimi verilmesini uygun buldu. Üniversitelere tanına toplam kontenjan ise 13 bin 400. Başka bir açıdan baktığımızda ise öğretmen olmayı bekleyen yüzbinlerce aday arasına 13 bin 400 kişi daha katılacak!...

Mevcut düzenlemelere göre eğitim fakültesi dışındaki bölümlerin mezunlarından öğretmen olmak isteyenlerin pedagojik formasyon programı alması gerekiyor. Pedagojik formasyon eğitimlerine özellikle fen-edebiyat fakültesi mezunları yoğun ilgi gösteriyor. Zira fen-edebiyat fakültesi mezunlarının istihdam alanı çok geniş değil ve niceleri daha üniversite tercihi sırasında ileride pedagojik formasyon alarak öğretmen olabilmenin hayalini kuruyor.
 
YÖK bu yıl, 53 üniversitede açılmasına izin verdiği pedagojik formasyon programı kontenjanlarının yüzde 20'sinin MEB'in ihtiyaç duyduğu rehber öğretmenliği, okul öncesi öğretmenliği, sınıf öğretmenliği, ingilizce öğretmenliği, din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenliği, teknoloji ve tasarım öğretmenliği, türk dili ve edebiyatı öğretmenliği, müzik öğretmenliği, matematik öğretmenliği ve zihinsel engelliler sınıf öğretmenliğine ayrılmasını istedi. 
 
YÖK böylece bir sonraki eğitim-öğretim dönemlerinde açılacak pedagojik formasyon programlarının da MEB'in ihtiyaç duyacağı alanlarla sınırlı olacağının ipucunu verdi. 
 
Bu anlamlı bir adım ve kurumların eşgüdüm halinde karar alması oldukça güzel. Pedagojik formasyon kontenjanlarının MEB'in öğretmen ihtiyacı olan alanlarda yoğunlaşması, ihtiyaca yönelik eğitim planlaması açısından güzel bir örnek.
 
Fakat bu önlemlerin daha erkenden alınması gerekmiyor mu? Yükseköğretim ihtiyaç duyulan insan gücüne göre ne zaman yeniden yapılandırılacak? Bu kadar fen-edebiyat mezununa gerçekten ihtiyacımız var mı? Her geçen yıl devlet üniversitelerinde dahi daha fazla boş kontenjanı kalan fen-edebiyat programları neden inatla açık tutuluyor? En azından kontenjanları dolmayanları kapatmak gerekmez mi? Yoksa israf edilen kaynakların, emeklerin, harcamaların ve hatta israf edilen insan gücü ve hayatların telafisi çok mu kolay?...
 
Ümid ediyorum ki, yükseköğretim programları ülkemizin ihtiyacı olan insan gücüne göre ivedilikle gözden geçirilerek gerekli adımlar atılır. Bir yandan nüfus artış hızını düşürmemek için çabalarken diğer yandan da nüfusun gücünü heba etmemek gerek... 
 
Burada bir de üniversite adaylarına önemli bir hatırlatma yapalım;
Unutmayın ki, mezun olunca şikayet etmek yerine, tercih ederken daha gerçekçi ve anlamlı tercihler yapabilmek için bugünleri iyi değerlendirmek ve üniversiteye hazırlık sürecini kararlılıkla sürdürmek gerekiyor.
 
 
Sinan ÇAĞIRAN | www.EgitimHaberim.com
sinan.cagiran@EgitimHaberim.com

http://www.facebook.com/scagiran
 
 
Toplam blog
: 157
: 12370
Kayıt tarihi
: 22.08.06
 
 

1996-2000 Ondokuz Mayıs Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü, Psikolojik Danış..