Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ağustos '11

 
Kategori
Gezi - Tatil
Okunma Sayısı
547
 

Fena mı oldu? Süper oldu!!!

Fena mı oldu? Süper oldu!!!
 

Yaşam rengârenk, yaşamı paylaşmak mükemmel, paylaşımları yazmak! Anlatılamaz, yazılır.

Anlatmak istersin, kelimeler yetmez, yazarsın cümleler bitmez.

Sakın sormayın! Kesinlikle söylenmez.

Sırdır kim oldukları! Sır yansıtır. Sır dışarı verilmez!

İki arkadaştılar. Uzun yıllar çok uzun yıllardan beridir paylaştılar.

Sevgiyi, dostluğu, arkadaşlığın dayanılmaz cazibesini. Gün oldu acılarını, gün oldu sevinçlerini, birlikteliklerini, ayrılıklarını, gözyaşlarını.

Çocuklarını birlikte büyüttüler.

Belki bir tesadüftü onları bir araya getiren, belki de bir vesile.

Zaten, hayatta her olan bir vesileye bağlı değil mi?

Bir vesile olur, işe girersin.

Bir vesile olur, biri ile ya da birileri ile tanışırsın.

Bir vesile olur, tanıştığın bir kişi ile yuva kurarsın. Ya da bir vesile olur, beraberliğine nokta koyarsın.

Vay vesile sen neymişsin meğer be!

Vesile olmadan olmuyor işte. Yaşama merhaba demen bile vesile.

Uzatma artık! Hadi neyse ne…

Bu yaz, bir kıyı kasabasında tatile çıkmaya karar verirler birlikte. Ege’de.

Ege’nin sıcak, pırıl pırıl bir kıyı kasabasına giderler. Hadi ilçe diyelim, yeni tabiriyle( Arada falso veriyorum, tüh tevellüt belli olacak yine ya neyse.)

Kasabaya bağlı, sahil kenarında, dağları buram buram kekik kokan, koyları sığ ve sakin, denizinde balığın enva-i çeşidi olan cennet köşesi köyde yürüyüşe çıkarlar.

Güneş, bütün haşmeti ile Ağustos’tan aldığı güçle ışıldamakta tam tepede. Yürüyüş sporunu da sevmek var ya serde! Ekmeksiz koyundan, köye doğru başlarlar yürümeye. Asfalt sıcaklığa dayanamamış usulca yumuşamaya başlamış vaziyette. Ben diyeyim gölgede 48, siz deyiniz Güneş altında 52-53 derece. Civardakilere sorarlar; 1 km. falan uzaklık var diyenlere kanarlar.

Güç bela, ter içinde, takriben 2 km. den fazla yürüyerek köye varırlar.

-Bak! Dolmuşa binseydik. Bu kadar yorulmazdık, hem de bu sıcakta! Kar ettik ama sonunda!

-Nasıl yani?

-eeee 3 lira kar ettik.

-Neden kar ettiniz?

-2 çay, 1 su parası karımız oldu.

-Hadi be!!! Ooo epey kar etmişsiniz!

-Fena mı oldu?

-Vallahi, süper olmuş. Bu kar ile bir ev falan alırsınız artık bu köyde!!!

-Dur! Daha bitmedi! Sonunu dinle!

Kendilerini, köyün orta yerinde kurulu pazarın içerisinde bulurlar. Yokuşu, asfaltın yakıcı sıcağını, Güneş’in ezasını unuturlar bir anda.

Ege’de, bazı ürünler bölgeye hastır. Kolay bulunmaz her yerde. (Söylemem nereden geldiklerini sır dedim ya!)

Pazarda yok, yok. Bolluk bereket. Hem organik, hem de tazecik.

Bakarlar, kabak çiçeğinin dolması var bir köşede. Kadıncağızın biri hazırlamış elceğizleriyle. Nefis mi nefis. Daha önce duymuşlar da yemek kısmet olmamış. Bir daha ya denk geliriz ya da gelmeyiz diye, hemen alılar birer porsiyon. Porsiyonu 5 lira;))) Kar ettiler ya!

Afiyet, şeker olsun……

Sonra, keşkek sözü çalınır kulaklarına ansızın. Ne keşkek mi? Yemeden gidilir mi?

Derken efendim! Börülce, yerli domates, yemyeşil taze sebzeler. Onu da alalım, bunu da alalım, dolar fileler. Boşalır cüzdanlar.
Aslında bayağı kar etmişlerdi, kumsaldan yürüyerek köye kadar!(ne kar, ne kar)

Bunları da bana anlatma gafletinde bulunurlar. Bir de sorarlar.

-Fena mı oldu? Diye diye…

-Süper oldu! Arkadaşlar süper.

Bana da bunları yazmak düşer.

Bir rüyadır Ege’de yaşamak.

Hele hele de tatil yapmak.

Seferihisar bir cennet, Sığacık cennetten bir köşe.

Bilirim, tadı damağınızda kaldı bu tatilin.

Dilerim, canım arkadaşlarım içinize sinsin.

Uzatmayın arayı yine gelin.

Fena mı oldu?

Süper oldu!!!

Beklerim, bu kez de Kuşadası’na gelin. Biraz da buralarını keşfedin.

Sakın ola, okuyunca açık vermeyin!

Sır dedim… Kim olduğunuzu söylemeyin…


Ayşen Arslangiray Kura

3.8.2011/Kuşadası  

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

Bu blog Editör'den Öneriler alanında yayınlanmıştır

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Sır saklamak her insanin hayatında vardır. Saklamalı da insan.Benim sırla ilgili bir yazım vardır, K. Korkut bey, oradaki alıntı sözleri beğenmemişti. Tabii, sizin yazınızdaki, arkadaşlarınızın isimleri sır, o kadar da olsun. Güzel bir macera, can, cana oldukları için yolu uzattılar, fena mı oldu, bakalım yol boyunca neler,neler konuştular, işte onlar aralarında SIR. SEVGİLER KIBRIS'TAN.

Göksel47 
 27.08.2012 7:41
Cevap :
Gece gibidir dost. Örter tüm sırları canı pahasına da olsa. Dostun iyisi, sır'rı dökülmemiş aynaların yansıması gibidir, sevgili öğretmenim.Canı gönülden teşekkür ve sevgilerimi sunuyorum size ve canım Kıbrıs'ımıza. Esenlikler diliyorum. İmbat buralardan essin taaa oralara...  27.08.2012 14:38
 

Döndüm fena mı oldu ? :))) bir kaç gün yoğundum yazını okuyamadım, şimdi fırsat oldu. Süpersin, kocaman bir tebessümle okudum, aldın götürdün yine beni. Öpüyorum bitanemm, kendine iyi bak, seni seviyorum.

A.Nilgün Aktaş 
 08.08.2011 9:40
Cevap :
Süper oldu!!! Çok özlemiştim iyi ki döndün canım.Okudum süper bir tatil yapmışsın, içine sinsin dilerim. Dört gözle tatil anılarını ve fotoğraflarını bekliyorum. Öpüyorum güzelim..  08.08.2011 14:12
 

bu iki arkadaş herhalde yıllarını paylaşmışlar..özlemler giderilmiş EGE'nin koylarında. Fena mı oldu? iki yeni dost daha edinildi. Şükran hanımın dediği gibi çılgınlık bazen nelere vesile oluyor.. Sevgi yumaklarını gönderiyorum..)))

SELVİ 
 05.08.2011 2:09
Cevap :
Süper oldu canım süper oldu. Acıbadem likörünün eşliğinde, hele de minik puro tellendirirken içilen o kahvenin tadı kaldı vallahi damağımda.Sakın ola sorma! Paylaşmam sırrı mı asla! Sevgilerim gelsin İmbat'la sana. Öptümmmm.  05.08.2011 14:08
 

ne güzel arkadaşlıkları varmış bu ikilinin ve de iki çılgının. Bir üçüncü çılgın yürek daha katılmış aralarına ve imbik imbik süzülen anılar yumağı çıkmış ortaya hepsi birbirinden güzel. Dostluklar da anlatılmaz yaşanırmış. Sevgi, dostluk ve selamlarımla...

Şükran Okyay 
 04.08.2011 16:13
Cevap :
Canım arkadaşım, aslında 3 dost, 3 çılgın onlar da dördüncü sonradan eklenmiş aralarına. Üçüncüyü yakalayamadım, ben gelmeden kaçmış. İlk fırsatta hesabı dürülecek bakalım bana niye haber vermemiş diye. Neyse ne şimdi seni merakta bırakmayayım bunlar kim? Sorarsın olmaz! Sır söylemem!!! Dostluklar hep baki kalsın, sevgiler asla bozulmadan yaşansın. Benden sana candan esen rüzgarlarla gelsin. Hep var olun, var olalım...  04.08.2011 17:54
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 521
Toplam yorum
: 2801
Toplam mesaj
: 43
Ort. okunma sayısı
: 1151
Kayıt tarihi
: 14.11.10
 
 

Aydoğdu; kızgın güneşinde Ağustos'un, sararmıştı altın sarısı başaklar. Kırlangıçların göç dansın..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster