Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '06

 
Kategori
Futbol
 

Fener'in kazanma inancı

Fener'in kazanma inancı
 

Yaptığınız bir tahminin gerçekleşmesi, size büyük bir gurur verdiği kadar, etraftaki insanlar arasında sizi yücelten önemli bir olaydır. "Ben demiştim" diyebilmek de, sanki biraz bilge kişilere has bir iştir.

Benim böyle bir tahmin gücüm yok. Olmasını da istemem. "Bu Zidan'la Fransa finali oynar, belki kupayı bile alır" demiştim, tutturamadım. Aslında niyetim "attım, tuttu" diye sevinmek veya hava atmak değildi. Zidan'ın mücadele gücünü ve azmini gözler önüne sermekti.

Fenerbahçe'nin yüzüncü yılını konu alan bir yazıda da, "Bu sezon mutlaka şampiyon olmalıyız" derken sanki, ne yapalım, taraftar bizi şampiyon görmek istiyor, o yüzden mecburen olmak zorundayız" gibi bir hava sezdiğimi söylemiş, bunun yerine " biz mutlaka şampiyon olacağız" azmi ve inancı olması gerektiğine dikkat çekmiştim.

O günden bugüne çok fazla zaman geçmedi. Ancak değişen bir şey oldu. Fener'in başına Zico geldi.

Gençlere şans tanıması ve ofansif bir anlayışa dayalı çok gollü neticeler almasıyla tanınan Zico, daha ilk maçlarda bu anlayışı Sarı lacivertli futbolculara empoze etmeye başladı bile. Sevindirici taraf, her futbolcunun, "ben de gol atabilirim" anlayışına sahip olması ve takımın da "ben bu rakibi yenebilirim" inancına kavuşmasıdır.

Futbolun güzelliği burada. Rakibinizi yeneceğiniz ümidiyle oynarsınız her maçı. Ama sonuç farklı olabilir. Top yuvarlak ya, istediği kaleye istediği zaman girer, bazan da inadı tutar girmez. Bir maçta direklerin kimden tarafa olduğu çok önemlidir. Direk vardır topu geldiği gibi geri gönderir, direk vardır topu kalenin içine yuvarlayıverir.

Ama takımın inancı ve bu inançla maça başalaması çok önemlidir.

Fenerbahçe'nin her zorlu maçında "acaba bu akşam ne olacak?" sorusu seyircinin olduğu kadar futbolcuların beyninde bile yer etmişti. Oysa bakıyorum bugünkü Dinamo maçı için herkesin gönlünden şampiyonlar ligine katılmak geçtiği gibi, "onları orda bile yenebiliriz" ümidi de var. Bu çok güzel işte.

Akşamki sonuç ne olursa olsun hiç önemli değil. Bu inanç kaybolmasın yeter.

 
Toplam blog
: 859
: 979
Kayıt tarihi
: 21.06.06
 
 

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunu, ekonomik..