Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '07

 
Kategori
İstanbul
 

Fener semti

Bendeniz, İstanbul'un köklü bir tarihi geçmişe dayanan ve kültürel yapısı ile yaşayan bir hazine olan İstanbul'un bu özelliklerine sahip olarak nitelendirdiğim Haliç'in kıyı semti FENER'de dünyaya geldim.

Fener, İstanbul'da farklı bir çizgiye sahip. Evleriyle, kiliseleriyle, yokuş yoluyla ve insanlarının yaşayış biçimleriyle farklılığını ortaya koyuyor. Ben oradan 1 yaşına kadar olan anılarımı FENER'de bırakıp, hiç bilmediğim başka bir yere doğru yol aldım. Ama doğrusunu söylemem gerekirse aklım hala doğduğum ve büyüdüğüm yerde. Nedense unutamadığım ve özlem duyduğum FENER'imde.

Küçük yaşımda oradan ayrılsam da halamın bu semtte oturması ve onlara sık sık ziyarete gitmem yaşantıma yepyeni duygularla anlam kazandırırdı. 'Ah, hep burada yaşasaydım' diye derin bir iç çekerdim. Ayrılma vakti gelince de yüreğimi bir hüzün kaplar, gözyaşlarıma hakim olamazdım. Bir de aklımın bir köşesinden silemediğim, artık görüşemediğim çocukluk arkadaşlarım hala hatırımda kalan bir parça.

Fener, pembe rengi ve görkemli duruşuyla bize saat başı çaldığı çanla selam veren Erkek Lisesi, İstanbul'un en ünlü, en büyük ve mükemmel binasıyla göz kamaştıran Rum Ortodoks Kilisesi, vapurların ve motorların sürekli uğrak yeri olan iskelesi, yan yana dizilmiş kapısı tokmaklı, camlarından dışarı doğru asılmış çamaşırların rüzgarla iyi bir dostluk kurmuş alçak yapılı evleriyle, etrafa mis gibi ekmek kokularının yayıldığı bakkalıyla, yürümeye cesaret isteyen yokuşuyla, sinema filmleri için kullanılan mekanları ve sokaklarıyla, kuş cıvıltıları, dostlukları, komşuluk ilişkileri ve çocukların hayata bambaşka baktığı parıldayan gözleriyle, hele Haliç'in üzerinden ışıltılı güzelliğiyle göz kamaştıran günbatımı ile seyre dalışımızla bambaşka bir dünyanın kapılarını ardına kadar açan bir anahtar.
Ve bugün FENER'i benim kadar seven nezih insanların gönüllü olarak burada yaptığı düzenleme çalışmalarıyla tarihimizin ve kültürümüzün kaybolmadan, eski görünümden hiçbir şey kaybetmeden koruma altına alınması beni çok mutlu ediyor.

FENER'SİZ BİR DÜNYA DÜŞÜNEMEM...

 
Toplam blog
: 2
: 1941
Kayıt tarihi
: 24.06.07
 
 

1972 İstanbul doğumluyum. 1982 Yılında TRT İstanbul Radyosu Çocuk Korosu'nda müzik eğitimi ve müzik ..