Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '07

 
Kategori
Futbol
 

Fenerbahçe' nin hedefleri ve transfer politikası

Fenerbahçe' nin hedefleri ve transfer politikası
 

Evet 2006 - 2007 sezonu bitti ve transfer dönemi başladı. Bütün takımlar transfere daldı ve bu sene oldukça hareketli geçiyor. Tabii her sezon olduğu gibi aldıklarıyla, alacaklarıyla ve gönderdiği oyuncularla en renkli ve en çok konuşulan takım Fenerbahçe. Kısaca oyuncu alsada satsada hep olay oluyor. Bende bir Fenerbahçeli olarak kişisel fikirlerimi sizlerle paylaşmak istedim.

Öncelikle Fenerbahçe şimdiye kadar ne yapmış bir bakalım. Tuncay , Ümit Özat, Mehmet Yozgatlı, Rüştü ve Serkan Balcı takımdan ayrıldı. Aslında Tuncay dışında kimsenin ayrıldığını söyleyemeyiz çünkü Fenerbahçe kulübü gerçekten isteseydi bu oyuncular kalırdı. Kısaca ayrılmalarına izin verildi. 3 transfer yapıldı. Colin Kazım Richard -forvet (ne tipte bir forvet bilmiyorum kimseninde bildiğini sanmıyorum) Roberto Carlos (sol bek) Wederson (sol bek) Şimdi bir düşünelim Fenerbahçe'nin kadrosu ne durumda? Takımda sol açık yok , sağ açık yok , bir tane sağ bek var, defansta stoper mevkiinde alternatif yokki bana göre Fenerbahçe'nin en zayıf karnı Edu ve Lugano'nun oynadığı stoper mevkiidir (önlerinde oynayan dünya çapında 2 ön liberoya rağmen (Aurelio ve Appiah) bu defans bu sezon 31 gol yemiştir, Avrupa maçlarını hiç saymıyorum bile! )
Şimdi diyebiliriz ki Fenerbahçe bu mevkilere transfer yapacaktır. Yapacaktırda nasıl yapacaktır? Fenerbahçe'nin yabancı kontenjanı çoktan dolmuştur .Altyapıdan yetişen oyuncu yoktur. Türkiye liginde oynayan ve transfer edebileceğimiz iyi oyuncular varmı? Benim gördüğüm yok zaten yerli oyuncu olarak transfer borsasında adı dolaşan 3-4 oyuncu var o kadar. Yani ya yönetim büyük bir yanlış içerisinde yada bizim şu ana kadar bilmediğimiz bazı planlar yapıyor.
Şimdi gelelim Fenerbahçe'nin hedeflerine ;anlaşılan yönetimin " Avrupada başarı "söylemine karşın aslında böyle bir planı yok. Çünkü Avrupada başarıyı hedefleyen bir kulüp Alex tarzında bir oyuncuyu elinde tutmaz çünkü Alex tarzında eli belinde oynayan oyuncular Avrupada yemiyor! Türkiye'de bol bol gol atar Alex , bütün maç sahada dolaşır muhteşem tekniği ve zekasıyla illaki bir gol çıkarır size ama Alex bu kadardır. Avrupada başarılı olmaksa hedefiniz Alex'le işiniz olmaz çünkü Alex avrupa kupalarında hep hayal kırıklığı yarattı ve bu değişmez.
Kendi açımdan baktığımda ne yazıkki karamsar bir tablo çiziyorum , Fenerbahçe'nin bir çok mevkiide şu an oyuncusu yok geri kalan mevkiilerdede alternatif isimler yok. Yani elimizde hem eksik hemde dar bir kadro var.
Umarım yanılıyorumdur ama geçen sezon ligin ikinci yarısında son 5 yılın en kötü Fenerbahçe'sini izledim (ligin ilk yarısını yurtdışında olduğumdan izleyemedim) herkesin fikirlerini açığım, yorumlarınızı bekliyorum.
saygılarımla
 
Toplam blog
: 11
: 2643
Kayıt tarihi
: 05.05.07
 
 

1979 Sakarya doğumluyum. Kocaeli İktisat mezunuyum. Askerliğimi tamamladım. Askerlikten sonra yurtdı..