Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '09

 
Kategori
El Sanatları
 

Feretiko

Feretiko
 

Otantik bir el tezgahı


Feretiko Rizenin yerel dokumasıdır. Eskiden Rizenin halkı kendir dikip onun lifinden kendir ipliği yapardı. Yapılan bu iplikler el tezgahlarında kumaş olarak dokunurdu. Bu kumaşlardan atlet, yazlık gömlek, peşkir, çarşaf ve işlemek için kumaş yapılırdı. Bu kumaşın özelliği ter çekmesidir. Genelde erkeklere iç atlet olarak dikilir. Eski ve antika olarak bana da annemin anneannesinden örtüler kaldı. Yıllar sonra tekrar feretiko işine el atıldı. Bugün iplikler yurt dışından geliyor. Demir ve tahta tezgahlarda dokuma yapılıyor. Özellikle salon takımı, oda takımı, peşkir ve atlet olarak piyasaya sürülüyor. Rize' ye yazın gelen turistlere satış yapılıyor. Bir çok kişiye iş potansiyeli oldu. Yerli halk kurslara gidip, feretiko dokumasını öğrenip, kendilerine dükkan açıp satış yapıyorlar.

Ben önce feretiko kursuna gittim. Sonra hoca olmak için seminer gördük. Uygulamalı ve yazılı sınavdan geçtim. Sonra hocalık diplomamı aldım. İlk görev yerim Rize' nin uzak bir köyü olan Akpınar 'dı. Sekiz öğrencim vardı. Fakat kısa sürede o kadar çok iş çıkardık ki sergiyi görenler hayret etti. Öğrencilerimden iki tanesi dokumacı olarak işe girdi . Evlerine maddi gelir sağladılar. Böyle olunca da ben de verdiğim emeğin karşılığını almış oldum.

 
Toplam blog
: 20
: 2138
Kayıt tarihi
: 13.06.09
 
 

1973 Rize doğumluyum. Kız Meslek Lisesi mezunuyum. El nakışı, yerel dokuma ve okuma yazma hocalığı y..