Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Temmuz '10

 
Kategori
Motor Sporları
 

Ferrari ve Alonso

Ferrari ve Alonso
 

Almanya GP'ni kazanan Çifte dünya şampiyonu Fernando Alonso podyumda fazla ilgi görmedi.


Formula 1'de bu hafta sonu gerçekleştirilen Almanya GP'si çifte dünya şampiyonu İspanyol pilot Fernando Alonso kazandı. Tüm dünyada ve özellikle Formula 1 medyasında tepki ile karşılaşan Ferrari, takım telsizinden gelen açıklama nedeniyle "Alonso sen Massa'dan daha hızlısın haydi bastır" gibi ifadelerle meşhur 6'ncı virajda Alonso atağını yaptı ve 49.ncu turda yarışın liderliğini ele geçirmiş oldu ve devamında damalı bayrağı ilk gören pilot olurken kariyerindeki 23'ncü ve bu sezonki 2'nci zaferini elderek pilotlar klasmanında rakipleri ile arasındaki puan farkını biraz olsun kapatarak önündeki 8 yarış için şampiyonluk şansını sürdürdü. Ancak şunu söylemeliyim ben Formula 1'i yakından takip ediyorum, Alonso ve Ferrari gerçekten çok hızlıydılar, hem cuma antrenmanlarında hemde Cumartesi günkü sıralama turlarında saniyenin binde 2'si kadar bir zamanla pole pozisyonunu Alman pilot Sebastian Vettel'e kaptıran çifte dünya şampiyonu Alonso zaten Pazar günkü yarışta benim favorimdi. Ben daha önceki yazılarımda ve TRT'de katıldığım F1 kulubünde sevgili Okay Karacan ile paylaşmıştım. Sezonun Avrupa ayağında İspanya Valencia'ya getirdikleri yenileme ve geliştirme paketi ile aslında Ferrari'nin hızlandığının bir göstergesiydi. Şunu söylemeliyim ki Ferrari evet bu sene fazla gelişim kaydedemedi taki Avrupa ayağına kadar. Avrupa'dan sonra iyi bir gelişim kaydettiklerini söyleyebiliriz. Ancak Fernando Alonso iyi bir pilota sahip bunu gözarda edemeyiz. Çifte dünya şampiyonu pilot Almanya GP'sine kadar birçok şansızlıklar ve aldığı kritik cezalar ile şu anki sıralamada 5.'nci olsada bence şampiyonluğun en güçlü adayı olarak görüyorum. Gelelim Ferrari'ye ve Felipe Massa'ya evet Massa iyi bir yarış çıkartığını söyliyebiliriz. Yarışın hemen startında daha Vettel'i arkasında tutarak kendine iyi bir kapı bularak Alonso'nun daha ilk virajda ikinciliği korumasını da sağladığını söylemeliyim ancak, Alonso tüm yarış boyunca Massa'yı adeta kovaladı arkadan baskı yaptı şimdi konuşuluyor takım emri ile yarış kazandı deniliyor özellikle rakipler Mclaren Mercedes ve Redbull'lar ancak yarışın en hızlısı evet Ferrari ve Fernando Alonso idi. Kimseler Alonso'nun başarısına gölge düşürmesin zaten Alonso 49.ncu tura kadar baskıyı yapmıştı yani bana göre Massa bu baskıyı 18 tur daha koruyamazdı. Şahsen ben Alonso'nun en hızlı olduğunu ve yarışı hakkı ile kazandığını düşünüyorum. Ayrıca Takım içinden gelen telsiz anonsu ile fazla bişey söylemiyeceğim bunu sezonun sonunda ne kadar doğru ve profesyonelce bir karar olduğunu hep birlikte göreceğiz.

 
Toplam blog
: 14
: 988
Kayıt tarihi
: 29.04.10
 
 

1997 yılında İstanbul üniv. iletişim fak. basın- yayın gazetecilik mezunum. Sırasıyla Milliyet Ga..