Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '16

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Fethiyeli yazar Ünal Şöhret Dirlik yazıyor

Fethiyeli yazar Ünal Şöhret Dirlik yazıyor
 

Geçenlerde Fethiyeli şair, yazar Ünal Şöhret Dirlik’in “ İncir köy İncir köy “ adını taşıyan kitabıyla ilgili Millilet Blog’ta bir yazım vardı. Bu yazıyı yayınlandığım gazete ile birlikte göndermiştim. O’ da hiç üşünmeden aynı yazıyı köşesine almıştı. Dostluğumuzun yarım asrı geçtiğini yazıyordu.Sevgili ,Ü. Şöhret Dirlik’in benim için yazdıkları ve benim onun için yazdıklardım bir koca kitabı bulur. Bizim dostluğumuz pazara kadar değil, mezara kadardır. Çünkü bizim dostluğumuz maddi menfaatlere dayanmiyor. Şimdi ben de dosyalarımı karıştırdım. Ünal Şöhret Dirlik’in birçok yazılarına rastladım.1970 yılında sanata,edebiyata ilk adım ve köprü kurduğum “ DİCLE KÖPRÜSÜ” şiirler / kitabımla ilgili bir yazısını sizlerle paylaşmak istiyorum. Sözü sevgili kadim dostum Ü.Ş. Dirlik’e bırakıyor ve bir kez daha teşekkür ediyorum:

KİTAPLAR ARASINDA:

 

DİCLE KÖPRÜSÜ

Ünal Şöhret DİRLİK

Öğretmen ozan Abdülkadir Güler’in şiir kitabı Dicle Köprüsü Çaba dergisi yayınlarıın 9. sü olan 48 bayfalık bir kitap fiatı 5 Türk liradır.Adı geçen kitapta 30 şiir vardır.( Ankara 1970 ), Eserin önsözünü Çaba dergisi sahibi Halil Soyuer yazmış.Hani ilk gençlik yıllarımızın duygulu ozanı Halil Soyuer halen Çaba dergisini binbir güçlükle soluklndırmayaü çalışıyor Soyuer.

SOYUER, Abdülkadir Güler için, Abdülkadir Güler henüz zamanın elindedir. Sanatının örsünde dövüle dövüle mutlaka kıvamına gelecek, o zaman ondan daha güçlü şiirler beklemek hakkımız olacaktır” diyor…

Dicle Köprüsü’nde (şiirler), güçlü dizeler var. Yarınından ümitle söz edilecek bir ozan. Anadolu’nun uzak kentlerinde türlü yokluklara gögüs vermiş (germiş), bir ozanın sesi yankılanıyor eserinde ( şiirlerinde ):

Sen asırlık köprü

Dicle’ye kara örtü

Ve sen on gözlü

Onu da yaşlı

Üzülme üzülme

Dicle’in aktığına

Ve de üzülme

Dicle'nin yalnızlığına...

 

Bir başka dörtlüğünde ise şunları yazıyor:

 

İmpalada bir gelin, al al güller içinde

Baştan tırnağa kadar, gümüş tüller içinde

Arife tarif olmaz, gören bin kere ölür

Dili güzel, boyu güzel, ne yazık eller içinde. ( Dicle Köprüsü, şiirler, Şark Gelini) .

A.GÜLER bir başka şiirinde ise ozanca şunları vurguluyor:

Ve Doğu’nun bahtı kara,

Sen nerdesin Ey Ankara!…

 

Abdülkadir Güler” DÜŞÜNCE”adlı şiirindei ise:

 

Gözlerim arı peteklerinde

Kalbim saat örneği

Aklım dağ çiçeklerinde

Arılar, karıncalar

Yuvalarında özgürce…

Abdülkadir Güler’in şiirleri yurt gerçeklerini dile getiriyor.Anadolu' nun hangi ozanı böylesine etkilemiştir ki..

 

Türkmen kızının sazı var

Aslı kadar bir nazı var

Şu dünyada pek azı var

Gördüm seni Türkmen kızı.

Bunları “Türkmen Kızı” başlıklı şiirinde yazıyor. Okuyun Abdülkadir Güler’i.Burcu burcu Anadolu kokuyor şiirleri…Seviyeleri candan, gülüşleri acı ve buruk.Türkü türkü topraklar, dağlar,dereler…Abdülkadir Güler’in şahsında geleceğin güçlü bir ozanını selamlar ve de yürekten kutluyorum...

İsteme adresi , P.K. 13- Kızıltepe / Mardin

Ünal Şöhret DİRLİK, Fethiye Gazetesi, Cuma , 19 Mayıs 1972

 

Abdülkadir GÜLER

17 Ekim 2016- SÖKE

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..