Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '10

 
Kategori
Siyaset
 

Fethullah Gülen

Birkaç gündür Dünya gündemini meşgul eden malum yardım filosu baskını konusunda Fethullah Gülen’in tavrı ve anlayışını merak ediyordum ki bugün merakımı Pennsylvania’dan gelen açıklamayla giderdim. Ve doğrusunu söylemek gerekirse hiç şaşırmadım.

Yani bu konuda aynı biçimde düşündüğümüzü tahmin ediyordum.

‘Yardım konusunda İsrail makamlarının olurunu almalıydılar’

‘Bu , otoriteye başkaldırıdır’dedi Gülen.

Gerçekten, bu bir iyi niyetli yardım hareketi olsaydı, siyasi bir gayesi olmasaydı, İsrail makamlarının önerisi dikkate alınabilirdi.

Neydi öneri ‘gemilerinizi bizim belirlediğimiz limana yanaştırın ve karayoluyla Gazze’ye bizim kontrolümüzde ulaştırın’

‘Ambargo ve ablukayı delmekse niyetiniz buna izin vermeyiz’

Ne olmuştur

İsrail’e rest çekmiştir eylemciler (pardon eylemci ağır kaçtı galiba aktivist, aktivist demek istedim)

Böyle, bir ülkeye yönelik tehditkar bir girişimi Somali bile önlerdi, kaldı ki İsrail’in ne denli acımasız ve tavizsiz olduğunu tüm dünya bilir. Yeri geldiğinde Amerika’ya bile kafa tutan bu Ülkeden her şeyi beklemek gerekir.

Hal böyle olunca gemiye çocukları bile koymanın izahı ne olabilir. Onlarda mı şehit, babalarının iradesiyle gemiye binen ve nereye gittiğini bilmeyen çocuklar.

Küresel cihat hareketinin bir uzantısı olarak gördükleri İHH ya geçit vermezlerdi İsrailliler, öyle de oldu.

Yayılmacılığının, acımasızlığının ve bulunduğu toprakları korumanın kaynağını kutsal kitapları olan Tevrat’tan alan Yahudileri hiçbir toplum ve hiçbir ülkeyle karşılaştırmamak gerekir.

Çünkü Allahın emrini yerine getirdiğini düşünen bir taplumla neyi konuşabilirsiniz ki?

Yani kutsallar müzakare edilirmi? Siz kutsallarınızdan taviz verirmisiniz, onları tartışırmısınız?

Filistin’in kurtuluşunun yolu şudur.

Ya tavratta yazılanlar değiştirilmeli, Kudüsün kutsallığı mesela, kaldırılmalı, tanrının vaat ettiği toprak falan yok, Yahudiler üstün insan falan değil.

Veya, hani söylemeye pek de dilim varmıyor ama söylediğimi düşünmemenizi diliyorum, Tüm Yahudiler yeryüzünden kaldırılmalı.

Ya Yahudiler yok edilecek veya kutsalları. Sanırım ikisi de imkansız, işte bunun için İsrail gayya kuyusu.

Bu arada Fethullah Gülen’le aynı çemberin içine girmiş gibi bir görüntü sunduğum için bu konuda bir iki söz söylemenin elzem olduğunu düşünüyorum.

Ben Fethullah Gülen’in Türkiye’ye gönülden bağlı samimi bir Müslüman olduğunu düşünüyorum.

Ancak hareketi için ciddi kuşkularım var. (Yumuşatılmış ifadeyle)

Yani hareketin içinde samimi mütedeyyinler olduğu gibi, Türkiye’yi dönüştürmek isteyenlerde var ve bunlar çoğunlukta.

Ben Gülen hareketinin tabanı ile tavanının ciddi uzlaşmazlıklar içerdiğine inanıyorum.

Nitekim bu hareketin tabanından Gazze’ye yardım konusunda bir talep Gülene ulaştırılınca, o bunun ancak İsrail makamlarından onay almak suretiyle yapılabileceğini söylemişti daha önce.

Yani tabana kalsa izinsiz, zorlama bir yardım aktivasyonuna Gülen cemaati ile de şahit olacaktık ki Gülen buna direnç gösterdi.

Bence cemaat önce tabanda oluşumunu tamamladı, sonra bu gruba bir lider, bir idol gerekiyordu Gülen’i seçtiler.

Grup idolü iyi tanıyor ama idol grubu tanımıyor.

İdol grubun sivriliklerini törpülemeye çalışıyor, kontrol etmeye çalışıyor kolu uzanabildiği kadar.

İbrahim Erol

gazete54.com

 
Toplam blog
: 135
: 694
Kayıt tarihi
: 31.08.09
 
 

Gazi Üniversitesi fizik lisans eğitiminin ardından, Marmara Üniversitesi'nde master, İTÜ'de dokto..