Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '12

 
Kategori
Sinema
 

FETİH 1453

FETİH 1453
 

YA BEN İSTANBUL'U ALACAĞIM, YA iSTANBUL BENİ...


“Konstantiniyye elbet bir gün feth olunacaktır. Onu fetheden kumandan ne güzel kumandan, onun askeri ne güzel askerdir.”

Film Mekke’de Peygamber efendimizin (s.a.v.) bu sözlerini ümmetine söylemesiyle başlıyor.

Konu tarihimizin bir dönemini hem de çok önemli bir dönüm noktasını anlatıyor. Tarih dersinde okuduğumuz hepimizin bildiği bir konu olmasına rağmen herkesin aylardır merakla beklediği bir filmdi.

Zaten oldum olası tarihi filmlere aşırı derecede bir ilgim vardı. Sinema geçmişimizde de bu kadar bütçeli bir film henüz çekilmemişti.

Filmi her daim sinemada izlemekten yana ve bir sinema aşığı olan ben üstelik de merakla beklediğim bu filmi ilk gün ilk seansta yani tüm dünyada aynı anda vizyona girdiği saatte 14:53’te izledim.

Görsel bir şölendi film, efektler müthişti, çok beğendim, muhteşemdi diyebilirim. Bence bu film bir rekor kırarak on milyon izleyiciyi bulabilir diyorum.

Oyuncuların hepsi figüranlar dahil (bu kadar figüranı nasıl nereden buldular, böyle bir platoyu nasıl kurdular şaşırarak ve hayranlıkla izledim) tek kelimeyle rollerinin hakkını vermişlerdi.

Fatih Sultan Mehmet :  Devrim Evin, Ulubatlı Hasan: İbrahim Çelikkol (Karadağlar ve İffet dizilerinden tanıyoruz), imparator Konstantin: Recep Aktuğ filmin öne çıkan erkek ana karakterleri, çok iyi oynamışlar.

Yabancı tarihi filmleri izlerken kahramanı oynayan artistler kaslı vücutlarıyla dövüş sahnelerinde (ağır çekimli olur genelde) beğeni kazanırlar ya İbrahim Çelikkol “yıldızlı on” aldı benden. Özellikle filmin başında Sultan Mehmet’le sonlara doğru da şövalye Guistiniani ile yaptığı dövüş sahneleri olağanüstüydü. Tabii çekimler de efektler de çok ustaca yapıldığından böylesi güzel sahneler izlemiş olduk.  Filmin sonunda okları yedikçe ben yerimde duramadım, hatta yeter diye bağırdım. Ve o bayrağı burçlara dikip ölmesiyle bir hayli duygulandım gözlerim doldu.

Bu arada filmin artistlerinin ve yapımcısının imzasının olduğu film afişini de ilk seans hatırası olarak vermeleri güzel bir jestti.

Yapımcısından yönetmenine, oyuncusundan figüranına, senaristinden görüntü yönetmenine, dekorcusundan kostümcüsüne, müzikçisinden castingine yürekten teşekkürlerim ve tebriklerimle…

Dünya sinemalarındaki filmlerle boy ölçüşecek, gururlanacağımız bir film yaptıkları için yürekten kutluyorum…

Ve mutlaka izleyin diyorum, asla pişman olmayacaksınız, tabii sinemada izleyin derim…

Şimdiden iyi seyirler... Sevgilerimle…

Oyuncular :

Fatih Sultan Mehmet : Devrim Evin

Ulubatlı Hasan : İbrahim Çelikkol

İmparator Konstantin : Recep Aktuğ

Papa : Ali Rıza Soydan

Şovalye Guistiniani : Cengiz Coşkun

Zağanos Paşa : Sedat Mert

Era : Dilek Serbest

Gülbahar Hatun : Şahika Koldemir

Grandük Notaras : Naci Adıgüzel

Urban Usta : Erdoğan Aydemir

Çandarlı Halil Paşa : Erden Alkan

Yapımcı : Faruk Aksoy

Senaryo : Atilla Engin, İrfan Saruhan, Faruk Aksoy

Kostümler : Canan Göknil

Müzisyen : Benjamin Wallfisch

 

Bu blog Sinema sitesinde de yayınlanmaktadır

 
Toplam blog
: 203
: 2037
Kayıt tarihi
: 23.10.06
 
 

İnsanların yapmaktan mutlu oldukları hobileri vardır. Benim de en severek yaptığım, hayatımda yen..