Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ağustos '07

 
Kategori
Dilbilim
 

Fevkaladenin fevkinde yoktur!

Fevkaladenin fevkinde yoktur!
 

Fevkaledenin fevkinde olunmaz!

Harikuladenin, harikuladesi olamayacağı gibi, fevkaledenin de fevkaledesi olmaz! Uydurma bir söylemdir bu. Ama , nedense herkes yedi, tuttu bir kere. Bir allahın kulu, çıkıp ta bir şey demedi. Bendeniz cennet kuşuna mı kaldı, ahkam kesmek. Ben gibi garibana mı kaldı, konuya parmak basmak! Bu kadar edebiyatçı varken? Bu blogtaki profesyonel edebiyatçılarımızdan cevap bekliyorum. Ben mi yanlış biliyorum? Olur mu?..

Tikiler, yeni bir konuşma tarzı yarattı. Yavaş yavaş alışıyoruz! Dükkan tabelalarına da, o kadar alıştık ki; adam, Türkçe bir şey yazsa onu İngilizce okumaya çalışıyoruz!

İyi bilmiyorsan, ağdalı Osmanlıca ayaklarına yatma! Eski bir inşaat demircisi olan türkücü, "misvak" la "miskat"ı karıştırırsan, seni televizyonda, Hakkı Devrim'in tasdikiyle madara eder. Çünkü, o ne söylediğini biliyor; kimse anlamaz diye atma, yemezler!

Bazı insanlar neden başkalarının anlayamayacağı lisanla konuşmayı tercih eder? Üstünlük sağlamak için!..Nasıl olsa kimse anlamaz ya! Konuş, konuşabildiğin kadar! Ancak, bizim gibi 30 yıldır, Sedat Yaşayan bulmacasanı çözene rastlama, vallahi bozum olursun!

Yeni hükümet, Türkçe'yi de ele almalı!

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..