Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Temmuz '07

 
Kategori
Çevre Bilinci
Okunma Sayısı
1114
 

Fevzi Çakmak Caddesi

Fevzi Çakmak Caddesi
 

Bursa'yı iyi bilenler hemen, hatırlayacaklardır. Eski Santral Garaj'dan, Şehreküstü'ne çıkan Fevzi Çakmak Caddesi şimdilerde öksüz.

Yaklaşık yedi yıl önce Bursa Hafif Raylı Sistem (BURSARAY) çalışmalara başladığında, tüm Bursa'lılar gibi bende bu duruma sevinmiştim. Yeşil Bursa, çevre yolları ile transit şehir hüviyetinden çıkmakta, yeni bağlantı yolları projeleri hayata geçirilmekte idi. BURSARAY'ın 1. Etap çalışmaları ile Şehreküstü'nden Organize Sanayi ve Küçük Sanayi bölgelerine gidilebilmesi hedefleniyordu. Fevzi Çakmak Caddesi'ni BURSARAY'dan öncesi ve sonrası diyerek iki ayrı döneminin varolduğunu söylebiliriz.

Öncesinde Yeşil Bursa, şeftalisi, iskender kebabı, Uludağ'ı , tarihi çınarları ile bilinir. Az bilineni ise Fevzi Çakmak Caddesinin güzelliğidir. İki yönlü trafiğe açık bu caddenin en büyük özelliği ise Yeşil Bursa'yı tamamlıyor oluşuydu. Yolun iki tarafındaki kaldırımların hemen yanı başında, araları 10m genişliğinde Çınarlar Eski Garaj'dan Şehreküstü'ne kadar uzanır giderdi. Beni böylesine mutlu eden bu cadde, kışları daha bir güzel olurdu kar yağınca. Hani o unuttuğumuz kartpostallar varya , tıpkı oradaki fotoğraflar gibiydi. Aynı zamanda yazları bir başka yeşil olurdu bu cadde. Kuş sesleri arasında yoldan geçen araba sesleri bile unutulurdu. Tek kusuru sonbaharda temizlik işçilerine ayrı bir yük getirmesiydi.

Sonrasında; BURSARAY çalışmalarından en fazla etkilenen Fevzi Çakmak Caddesi, o eski görkemini kaybetti. Biliyorum, insanlar daha uzağa, daha hızlı ve ucuz şekilde gidebiliyorlar artık. Ama bu caddenin göğüs kafesi yarılıp, üzerindeki çınarlar, halen bilmediğim bir yere taşınması beni çok üzmüştü. Daha güzel görünecek denilerek, üzeri kapatıldıktan sonra orta refüjde, palmiye ağaçları sıralandı. Bir palmiye asla bir çınar kadar görkemli olamaz, serçelere yuva olamaz, kar yağınca kartpostal gibi olamazdı. Keşke, çınarları başka yere taşımadan bir çözüm bulunabilseydi. Ya da BURSARAY Şehreküstü'ne kadar çıkmasaydı.

Şimdi BURSARAY'ın diğer etap çalışmaları yapılıyor. Tek istediğim bize bu hizmeti getiren büyüklerimizin ağaçlar konusunda biraz daha özen göstermesidir. Yıkılan, yok edilen ağaç olmadığına eminim ama başka caddelerin ruhunu yok etmeyelim.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Artık yeşil Bursa ünvanını kaybediyor. Beton Bursa demek daha doğru.

EVA 
 16.08.2007 11:11
Cevap :
Evet , en güzel özelliğini kaybetmek üzere, bu konuda her zamankinden daha duyarlı olmamız gerekiyor.saygılar.  16.08.2007 11:26
 

Merinos Parkı yeşil alan olarak değerlendirilecek gibi. Bunun yanısıra ,Eski Santral garaja alış-veriş merkezi yapacaklarına yeşil alanlı bir meyadana dönüştürselerdi daha iyi olurdu sanırım.

Uzeyir Kadioglu 
 16.08.2007 0:41
 

Birçok yerde ağaçları katlettiler ve adına kentleşme diyorlar.Sırameşeler'de meşe ağacı kaldı mı hiç?Sevgiler.

Ufaklık 
 04.07.2007 9:04
 

kentleşmeseydik keşke demekten alıkoyamıyorum kendimi. 40 yıllık Bursa'lı olarak kaybettiğimiz ünvanımızın sebeplerinden biri çünkü bu. benim de hiç unutamadığım Buttim'in yapılması için kesilen şeftali ağaçlarıydı. o pembe çiçeklerin güzelliğine doyamazdık seyrederken. Buttim şimdi amacına ulaşmamış bir şekilde öyle soğuk bir şekilde bakıyor bize. şehrin batısına doğru uzanan ray çalışmalarında aynı sorunun yaşanmayacağını düşünüyorum. planların yeni olmasından dolayı. ancak şehir içinde maalesef bu kıyıma gidildi ve orjinallik korunamadı. selamlar.

Deniz 
 03.07.2007 21:36
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 19
Toplam yorum
: 26
Toplam mesaj
: 18
Ort. okunma sayısı
: 928
Kayıt tarihi
: 13.06.07
 
 

Adım Kenan.Türkiye genelinde belediyelerin e-Kent dönüşümlerini üstlenen bir yazılım firmasında ç..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster