Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '15

 
Kategori
Kitap
 

Fi, Azra Kohen ve Fethiye Sahaf

Fi, Azra Kohen ve Fethiye Sahaf
 

Fi , Azra Kohen ve Fethiye Sahaf


İsmini daha önce duymadığım bir yazarın Fethiye’de imza günü ve söyleşisinin davetini aldım geçenlerde. Gelecek olan kişi Azra Kohen ’di. Fİ kitabının yazarı. Beni davet edense ; sadece kitap almak için değil, güzel sohbetleri için bile ziyaretten keyif aldığım Fethiye Sahaf ’ın sahibi Cumhur Durmaz. Cumhur; Azra Kohen‘in farklı bir yazar olduğu ve kitabının da diğerlerinden farklı olduğunu söylese de, yapım gereği, kendim okumadan yada görmeden bu tespite katılmak istemedim açıkcası. İmza gününü uzaktan çok kısa seyrettim ve Ayçe ’nin tüm ısrarlarına rağmen kitabı da almadım. Düşüncem; akşam söyleşi sonrası eğer ikna olursam almaktı. Söyleşi azıcık gecikmeli de olsa başladı. (Bilmediğim şeyse Azra Kohen ‘in o geç kalınmış aralığı keyifli sohbetiyle fazlasıyla dolduracağıydı.) Sahnenin ortasında oturup mikrofon olmadan bizimle gerçek anlamda sohbet eden bu kadın aslında bir psikologdu. Ne yalan söyleyeyim benim tanıdığım psikologların içerisinde en cana yakın bulduğumdu diyebilirim. Keyifli sohbeti esnasında; dünyadan, insanlardan , organik tarımdan, doğallıktan, bir takım benimde koçluk seanslarımda kullandığım şeylerden bahsetti. Ortalama iki yada üç saat sıkılmadan onu dinlediğimizi söylemeliyim. Daha sonrasında Azra Kohen, bilgili-yetenekli yardımcısı Nathalie ve Fethiye Sahaf ekibiyle hep beraber bir yemek yeme ve sohbet etme imkanına kavuştuk. Türkiye gibi az kitap okunan bir ülkede 80 küsur baskı yapmış bir kitabın yazarı bu kadar alçakgönüllü, bu kadar bizden biri ve bu kadar gerçek “insan” olabilirdi herhalde diye düşünmekten kendimi alamadım. Çok iyi bir tahlil yeteneği olduğunu kabul etmek zorundayım ve samimiyetiyle insanları etkilemeyi de iyi biliyor. Yazdıklarım abartılı geliyorsa bu güzel insanla bir kere tanışmanızı tavsiye ederim. Aslında ne kadar az yazdığımı o zaman anlayacaksınız.

Gelelim şu yazarına bir türlü imzalattıramadığım meşhur “ Fİ ” kitabına. Bu kitap herkes için yazılmadı diyor ya yazar, zaman zaman bunda ne kadar haklı olduğunu anlayabiliyorum. Kitaptaki karakterleri iyi tahlil edebilir ve okuduklarınıza kendinizi gerçekten verirseniz bulacağınız çok fazla şeyi barındıran bir kitap Fİ . Çok kolay okunursa az şey bulunup , zor okundukça keşfedilen bir kitap. Tıpkı gideceğiniz yere yavaş yavaş gidip çevreyi inceler gibi sakince okumanızı tavsiye ediyorum kitabı. Özellikle yaşam koçluğu seanslarımızda zaman zaman kullandığımız çok güzel mesajların , çok ince ve güzel bir şekilde serpiştirilmiş olması etkileyiciydi. Bazı kurgular ; “eğer bir yerde görmediyse, nasıl bir beyin bunları düşünüyor ” dedirtecek kadar güzeldi. İlişki ağları ; çok kafa karıştırmadan enteresan bir şekilde birbirine bağlanmış ve işin garibi bu kadar bağlantı arasında beni rahatsız eden yada “bu olmamış” diyebileceğim bir yer yoktu. Daha hakkında yazılacak çok şey olmasına rağmen ; bittikten sonra hala kafamın içerisinde yankılanan güzel cümleleriyle Fİ , kesinlikle okunması gereken bir kitap.

Buradan bu güzel insanlarla bizi tanıştıran sevgili Fethiye Sahaf ailesine en içten teşekkürlerimi gönderiyorum. Tekrar yeni yazarlarda ve kitaplarda görüşmek üzere…

06.01.2015 22:08

Fethiye

Bahadır CESUR

Profesyonel Yaşam Koçu

www.bahadircesur.com


 


 

 
Toplam blog
: 20
: 532
Kayıt tarihi
: 09.01.07
 
 

Uluslararası Koçluk Derneği (IAC) onaylı profesyonel yaşam koçu sertifikasına, Uluslararası Koçlu..