Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '10

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Fidan 38. ölüm yıldönümünde anılacaklar

Fidan 38. ölüm yıldönümünde anılacaklar
 

6 Mayıs'ta Deniz Gezmiş, Hüseyin İnan ve Yusuf Aslan'ın idamlarının üzerine 38 yıl geçti.
.
'Üç Karanfil'le' yine anılıp, selamlanacaklar, halkının 'Üç Fidan' diye çağırdığı gençler hayatlarının en genç döneminde ve bu halk için yaptıkları mücadelede insafsızca ölüme gönderildiler.

12 Eylül'ün öncüsü 12 Mart'la ülkeye yerleştirilen 'baskı rejimi', toplumsal hareketler, azılı sol düşmanlığı ve kontrgerilla yapılanmalarıyla Türkiye'de siyaset ve demokrasinin yolu da kapatıldı. Bu 3 genç ülkeleri için mücedele ettiler ve onurluca öldüler.

Deniz ve Yusuf 25, Hüseyin 23 yaşında darağacına gönderilen bu gençleri unutmayacağız. İdamları onaylayanların bir kısmı hala hayatta ve vicdanları ile baş başa.

Gezmiş, İnan ve Aslan'ın son istekleri birbirleriyle görüşmek oldu. Görüştürüldüler. 6 Mayıs 1972 günü sabaha karşı saat 01.25'te önce Gezmiş idam sehpasına çıkarıldı.

Darağıcındaki son sözleri şunlar olmuştu:

Gezmiş: "Yaşasın tam bağımsız Türkiye. Kahrolsun emperyalizm. Yaşasın işçiler, köylüler."

Saat 02.20'de, arkadaşının idamını izlettirilen Yusuf Aslan idam sehpasında son sözlerini söyledi: "Ben halkımın bağımsızlığı için bir defa ve şerefle ölüyorum. Fakat bizi asan sizler, şerefsizliğinizle her gün öleceksiniz! Biz halkımızın hizmetindeyiz. Sizler Amerikanın hizmetindesiniz. Yaşasın devrimciler! Kahrolsun Faşizmi!"

Hüseyin İnan Saat 03.00'da idama giderken son sözlerini söyledi: "Ben hiçbir şahsi çıkar gözetmeden, halkın mutluluğu için savaştım. Bu bayrağı bu ana kadar şerefle taşıdım, bundan sonrada bu bayrağı Türkiye halkına emanet ediyorum. Yaşasın işçiler ve köylüler, Kahrolsun Faşizm!"

 
Toplam blog
: 384
: 1684
Kayıt tarihi
: 02.05.09
 
 

Yazmayı, okumayı, paylaşmayı, özgürlüğü seven, "BİLGİ"lenirken, "BİLGİ"lendiren dünya insanıyım. Lai..