Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '14

 
Kategori
Siyaset
 

Filistin, İsrail, Gazze ve cevaplayamadığım sorular

Filistin, İsrail, Gazze ve cevaplayamadığım sorular
 

İsrail Gazze’de zulüm uyguluyor, sivilleri, kadınları, çocukları öldürüyor. Doğru mu? Doğru. Pekiyi, Filistinliler ne istiyor, ne diyor ve nihai amaçları ne?

Eğer yanlış bilmiyorsam, Filistinlilerin dediği şu. Eğer İsrail bize hiç bomba atmasa, hiç sivil öldürmese, tam tersi her gün bize çikolata, bisküvi ve diğer yiyeceklerimizi, ihtiyaçlarımızı da atsa biz onlarla mücadeleye devam edeceğiz. İsrail devletini hiçbir zaman tanımayacağız ve mücadelemiz bu bölgede bu topraklarda tek bir Yahudi kalmayıncaya kadar devam edecek. Bu 100 sene de sürebilir, 200 sene de sürebilir ama biz mücadeleyi bırakmayacağız.

Kabul edelim ki bu mücadele silahlı bir mücadeledir, her iki taraf için de, yani işin içinde öldürmek de var. Nitekim iki taraf da birbirlerine öldürücü bombalar, füzeler falan atıyorlar. Acaba Filistin’in elinde daha ağır, daha öldürücü silahlar olsa onları da İsrail’e karşı kullanmaz mıydı?

ABD İkinci Dünya Harbi’nde Japonya’ya atom bombası attı mı? Attı. Binlerce hatta on binlerce sivil, kadın, çocuğun öleceğini biliyor muydu? Biliyordu. Binlerce, on binlerce, sivil, kadın, çocuk öldü mü? Öldü.  O zamanlar bunu ciddi şekilde kınayan çıktı mı, oldu mu? Benim bildiğim kadarıyla olmadı. ABD’nin tezi şu idi. Ben bunu yapmazsam, bu savaş daha on sene sürer ve benim daha şu kadar askerim ölür, buna mani olmak için bunu yapmaya mecburum. Aynı şekilde 2. Dünya Savaşı’nda Almanya İngiltere’yi bombalarken, İngiltere ve Rusya Almanya’yı bombalarken binlerce sivilin, kadının çocuğun da öleceğini bal gibi biliyorlardı ve binlerce sivil ölüyordu. Ve kimse bunları kınamıyordu, kınayamıyordu. Çünkü savaş zaten böyle bir şeydir. Tek bir amacınız vardır, varlığınızı tehdit edeni bir an evvel pes ettirmek.

Şimdi bir an için kendimizi İsrail’in yerine koyalım. Karşınızda bir Filistin var ve size diyor ki, “ bu topraklardan hepiniz defolup gidinceye kadar sana burada rahat yüzü göstermeyeceğim.” İsrail de diyor ki, “bu topraklar benim de atalarımın yaşadığı, Davutların, Süleymanların, Musaların, Yakupların, İsraillerin, İshakların, İbrahimlerin, Aronlar’ın yaşadığı topraklar ve benim gideceğim başka bir yer yoktur. Sen beni yok etmeye çalışırsan ben de seni yok etmeye çalışırım"

Olaya bir de bu açıdan bakabilir miyiz diye düşünüyorum.  

 
Toplam blog
: 326
: 941
Kayıt tarihi
: 10.03.11
 
 

Okullar: TED Ankara Koleji, ODTÜ, Bogaziçi Üniversitesi (Master) İş Hayatı: Philips, Anadolu Endü..