Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '17

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Filyos Parkını Kimler Katletti?

Filyos Parkını Kimler Katletti?
 

Bu bayramı Filyos'ta dayımın oğlunun yanında geçirdim.Eski evli yeni bekar. Yalnız kalıyor. Biraz bayram ziyareti,biraz deniz, ucuz bir tatil oldu benim için.

Filyos parkı ortaokulumuzun karşısında deniz kıyısındadır. O zamanlar sık ağaçlar, yerler her taraf çimen. ATATÜRK heykelinin olduğu ayrı bir bölüm var. Gençlik resmimiz var arkadaşlarla parkta. Ruhi, Remzi ve Ben. Aynı köydeniz. Benim elimde kırmızı bir gül var, Ruhi'nin önünde Hey dergisi var. Üçümüz de yakışıklı çıkmışız. Üçümüz de dışardan evlendik. Ortaokulda sınıf halinde parkta yerlerde otururduk. Yine böyle bir günde Ahmet Zeki adlı okul arkadaşım bana;'İsmail sen hangi takımı tutuyorsun?' diye bir soru sordu. PTT spor dedim. PTT o yıllar birinci ligdeydi. Sonraki zamanlara karşılaştığımızda bana;' naber PTT li' derdi.

Yalnız geziyordum,parka uğradım, canım park gitmiş,yerine bir ucube gelmiş,yerleregeniş parke taşları döşenmiş, deniz tarafına bir inşaat yapılmış, belediye binasıymış. Öyle bir kızdım ki anlatamam. Bu inşaatın parkta ne işi var, buna kim ya da kimler karar verdi. Böyle durumlarda ' ah bir yetkim olsa' derim. Emrim de hazır, 'yıkın bu inşaatı, sökün bu parke taşlarını!'. Yeni bir park projesi hazırlayın, ailece gelinebilecek, uygun yerine bir sahne konulacak derdim.

Filyos'ta sosyal aktivite yok gibi. Erkekler kahvehanelerde oyun derdinde, kadınlar evlerinde, bir kısmı da kafelerde. Bayan kafelerini beğenmedim. Hem küçükler, hem ayrımcılık var. Daha büyük kadın ve erkeklerin de birlikte gidebileceği daha geniş mekan olsa daha iyi olurdu. Akçay'da denizkenarında gördüm. Geniş bir alanı var, eşleriyle, arkadaşlarıyla, komşularıyla gelmişler okey  oynuyorlar.

Bir de Filyos plajının tam ortasına balıkçı barınağı yapmışlar. Aynı böyle barınağı Akçakoca da da yapmışlar, şimdi kaldırmanın yollarını arıyorlar. Bu barınağın yer seçimi de olmamış. Canım plaj ortadan ikiye bölünmüş.

Filyos keşfedilmemiş bir cennet gibi. Denizi tertemiz, uzun mu uzun plajı var. Denize gelenler genellikle civar yerleşim birimlerinden. Yeni bir otel inşaatı sürüyor, daha turizm yatırımlarına ihtiyaç var.

Daha güzel ve gelişmiş bir Filyos görmek dileğiyle.

 

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..